Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ca urmare a situatiei extraordinare de criza din cauza pandemiei de COVID-19, de ieri, 18 martie a.c., Romania a convenit cu privire la o scutire temporara si limitata a aplicarii timpilor de conducere si de odihna pentru soferii vehiculelor care transport marfa. Aceasta scutire este acordata in conformitate cu articolul 14 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 si scopul acestui document este de a notifica de indata Comisia in consecinta, se mai arata in comunicarea ISCTR.
Scutirea se va desfasura pana pe 16 aprilie si se va aplica soferilor implicati in transporturi nationale si internationale de marfuri.
Romania a precizat ca siguranta conducatorilor auto si a drumurilor nu trebuie compromise. Soferii nu ar trebui sa conduca atunci cand sunt obositi, iar angajatorii raman responsabili pentru sanatatea si siguranta angajatilor lor si a altor participanti la trafic.
Pentru soferii implicati in transportul marfurilor se se va face derogare temporara de la patru dispozitii. Astfel, limita maxima zilnica de conducere de 9 ore, (art. l 6 alin. (1) din Regulamentul 561/2006) va fi inlocuita cu una de 11 ore.
O alta masura este derogarea de la Articolul 7 din Regulamentul
561/2006: inlocuirea cerintelor minime de pauze zilnice prin impunerea unei pauze de 45 de minute dupa 5 ore si jumatate, completata de derogarea de la art. 8 alin. (1) din Regulamentul 561/2006 care vizeaza reducerea cerintelor de repaus zilnic de la 11 la 9 ore.
Prin derogarea de la art. 8 alin. (6) al regulamentului 561/2006 se amana perioada de repaus saptamanal la peste sase perioade de 24 de ore.
Scutirea temporara a dispozitiilor descrise mai sus reflecta circumstantele exceptionale care decurg din aparitia focarului de Covid-19. „Romania doreste sa sublinieze faptul ca, de regula, ne asteptam ca intreprinderile sa planifice si sa gestioneze riscurile de intrerupere a lanturilor de aprovizionare.“, se mai arata in comunicatul remis de ISCTR.