Daca pentru 2011 producatorii prezenti in tara noastra si dealerii de anvelope anuntau vanzari mult peste nivelul anilor puternic marcati de criza, 2009 si 2010, prima jumatate a acestui an a venit cu volume scazute. Rezultatele sunt in concordanta cu piata: anul trecut companiile de transport au achizitionat multe vehicule second-hand, care trebuiau echipate, iar anul acesta vanzarile de vehicule rulate au scazut pentru simplul motiv ca stocurile de camioane bune sunt aproape epuizate.
Rezultatele financiare oficiale oferite de Goodyear la sfarsitul lunii iulie pentru EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) indica o scadere a volumului de anvelope la jumatatea anului curent fata de aceeasi perioada a anului trecut cu pana la 17%. Din punct de vedere al vanzarilor in regiunea EMEA, acestea au scazut cu pana la 18% in al doilea trimestru al anului fata de aceeasi perioada a lui 2011, ceea ce inseamna ca cel putin pana in acest moment 2011 a fost un an mai bun. Cu toate acestea, venitul/anvelopa din al doilea trimestru a crescut cu 10% comparativ cu 2011, excluzand de aici impactul tranzactiilor la cursul de schimb valutar.
In Romania, potrivit estimarilor lui Dragos Beldica, director Rotis Lux, anul acesta vanzarile au scazut fata de 2011 cu 20-25%, dupa un 2011 bun pentru vanzatorii de anvelope de camion.
"Anul trecut a fost foarte bun, as putea spune chiar exceptional, au fost depasite vanzarile din anii de varf, 2007-2008. In 2012 insa rezultatele sunt mai slabe decat in 2011, dar sunt in acord cu realitatea de pe piata transporturilor. Vanzarile masive de vehicule second-hand din ultimii doi ani s-au resimtit in volumele de anvelope vandute, care au explodat practic. Dar stocurile de vehicule rulate sunt epuizate, asa ca nu vor mai fi aceleasi vanzari ridicate. In acelasi timp, flota de camioane din Romania imbatraneste, asa ca vanzarile de anvelope se vor mentine la un nivel bun", a aratat Cosmin Lixandru, business development manager Bridgestone Romania, adaugand ca "piata inca resimte un blocaj financiar cauzat de lipsa …
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit