Deşi directiva detaşării 1057/2020 este în vigoare din februarie a.c., solicitări de control prin platforma IMI pentru companii din România nu au sosit încă, a declarat Florin Gagea, preşedintele Euro Controle Route din partea ISCTR, cu prilejul Galei Tranzit. Asta nu înseamnă însă că în scurt timp nu vor fi controale mai intense pe detaşare. Cel mai probabil, din 2023 autorităţile din diferitele state membre vor fi mult mai active pe acest segment.
Tot din perspectiva directivei detaşării, este bine de ştiut faptul că în cazul echipajelor, perioada cât cei doi şoferi se află la dispoziţia angajatorului se consideră timp de lucru, indiferent că stau în dreapta sau că sunt în la încărcare-descărcare. Aici nu este vorba doar de timpul efectiv de conducere, din pespectiva regulamentului 561, ci de toată perioada de disponibilitate, pentru care trebuie asigurată respectarea plăţii salariului minim.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit