Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cele mai mari lipsuri sunt, conform asociației olandeze de transport și logistică TLN, în Brabantul de Nord, Limburg și Gelderland. Iar dacă nu se adaugă noi locuri de parcare deficitul ar putea crește chiar la 7.000 până în 2040, conform unui raport comandat de Ministerul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor din Olanda.

TLN face de mulți ani lobby pentru locuri de parcare suplimentare pentru camioane, care să permită ca șoferii profesioniști să poată respecta timpul legal de condus și de odihnă într-un loc decent, sigur și plăcut. Or, acum, ei trebuie să caute mult timp un spațiu unde să se odihnească sau să-și petreacă noaptea și au probleme cu respectarea regulamentului. În plus, camioanele parcate în locuri neadecvate se expun la diverse pericole, mergând până la amenințări la adresa vieții șoferilor.

În ultimii ani s-au extins parcările de camioane Maasvlakte Plaza (cu 210 locuri) și Truckstop Venlo (165), dar nu este suficient, mai ales că periodic unele locuri de parcare dispar.

În plus, începe să fie nevoie de mai multe locuri pentru ansambluri atipice, cum ar fi EcoCombi sau cele agabaritice, pentru care problema parcării este și mai mare. Printre soluții se numără proiectarea inteligentă a extinderii numărului de locuri de parcare și îmbunătățirea facilităților în zonele de servicii existente, rezervarea spațiului pentru locurile de parcare și facilitățile pentru șoferi atunci când se construiesc noi parcuri de afaceri și utilizarea inteligentă a terenurilor mari vacante. Iar TLN presupune că, din moment ce se știe despre această problemă și a fost comandat raportul, diferitele instituții lucrează împreună la o soluție rapidă.