Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CTP a achizitionat parcul logistic A1 Bucharest Park, in urma unei tranzactii in valoare de aproximativ 40 milioane euro. Proiectul logistic A1 Bucharest Park, aflat pe autostrada A1 la kilometrul 13, a fost dezvoltat de catre AIC RE si cumparat de CTP, de la Vabeld Group, iar tranzactia a fost perfectata pe 27 iunie a.c.
Terenurile si cladirile nou achizitionate vor fi integrate pe deplin in CTPark Bucharest si vor beneficia de aceleasi standarde de management ca restul parcului, inclusiv amenajarea teritoriala adecvata si administrarea proprietatii, se arata intr-un comunicat. A1 Bucharest Park acopera 14 hectare de teren pe care sunt dezvoltate opt cladiri logistice, ocupate in totalitate, cu o suprafata inchiriabila de 78.000 mp. Printre chiriasii actuali ai parcului se numara retaileri si companii de transport cunoscute la nivel national si international, cum ar fi: Delamode, Augsburg, Kalapod etc. „Achizitia va permite companiei sa acceseze o noua gama de chiriasi care isi doresc sa-si extinda operatiunile in Romania”, a declarat Remon Vos, CEO al CTP.

Dezvoltatorul mai detine alte trei proprietati in vecinatatea capitalei: CTPark Bucharest West, CTPark Bucharest si CTPark Bucharest Chitila. „Cel mai nou proiect adaugat in portofoliul CTP se integreaza foarte bine cu restul proprietatilor noastre de la km 13 de pe autostrada A1 si, de asemenea, sustine proiectul nostru de a oferi un nou produs pe piata, respectiv spatii mici la standarde ridicate: unitati de 1.000 – 3.000 mp, recent construite, de inalta calitate, care au un consum redus de energie si ofera maximum de confort”, a adaugat Ana Dumitrache, Country Head al CTP Romania. Tranzactia a fost finantata de Alpha Bank, asistata de CMS Cameron McKenna. Compania CTP a fost asistata in aceasta tranzactie de firma de avocatura NNDKP, iar partea financiara si fiscala a fost coordonata de Mazars.

Pentru ca nu intotdeauna pretul cel mai mic este alegerea cea mai buna, nici macar – sau poate cu atat mai mult – pe timp de criza economica, producatorii de confectii care au parasit Romania in 2007-2008 pentru a deschide fabrici in tari estice cu forta de munca mai ieftina incep sa se intoarca aici, macar pentru modelele mai complexe, mai fine si mai scumpe, datorita echipamentelor de calitate, angajatilor mai bine pregatiti, dar si apropierii de vestul Europei, care face ca transportul sa fie mai prompt, mai ieftin si mai sigur. De aceea, volumele de confectii au inceput sa creasca in 2010, logisticienii incep sa-si diversifice gama de servicii, iar transportatorii constata o marire a tarifelor, dar nu inca pe masura cresterii celorlalte costuri.


Compania britanica Delamode a deschis in 1994 filiala cu acelasi nume din Romania, pentru a oferi servicii de distributie de materie prima la fabricile de textile de aici, colectare si consolidare a produselor finite la depozitele pentru confectii pe umerase cu sistem de role din Bucuresti si Domnesti, servicii cu valoare adaugata (verificarea calitatii, atasare de nasturi suplimentari si de etichete cu pret sau instructiuni de spalare, grupare s.a.), precum si transport de textile de la noi spre vestul Europei, mai ales spre Marea Britanie. Volumul de activitate a evoluat constant pana in 2005, ajungand sa se tranziteze anual circa trei milioane de confectii, asa cum isi aminteste Danor Ionescu, CEO Delamode Group pentru Europa Centrala si de Est.
Marfa se livra la centre de distributie din nordul Londrei si din centrul Angliei, iar cand clientul, in urma controlului calitatii, ajungea sa aiba incredere ca firma de logistica aduce constant marfa conforma cu cerintele sale (era 99% Quality Assured) permitea si livrarea direct la magazine. Aceasta era foarte apreciata deoarece scurta lantul de aprovizionare, aspect cu atat mai important in acest domeniu, unde presiunea de a scadea pretul de transport/unitate de la fabrica la magazin si de a creste viteza era mai mare decat in alte sectoare de productie. "In aceasta industrie totul e «time critical», deoarece modelele sunt aprobate destul de tarziu fata de momentul in care sunt asteptate in magazine si mai e nevoie de timp pentru aprovizionarea cu materie prima si pentru productia efectiva. De aceea folosim adesea doi soferi, astfel ca o cursa Romania-Marea Britanie dureaza 3-4 zile."
Iar pentru a atinge obiectivele legate de scaderea pretului de transport s-a trecut de la camioanele de 7,5 t la cele de 20 t, cu o capacitate de 18.000-20.000 de confectii, in functie de dimensiunea acestora, si s-au deprins tehnici de incarcare precum cea in scara, care permite folosirea la maximum a spatiului dintre faguri fara ca marfa sa se atinga la nivelul umerilor.
Deteriorarea marfurilor in timpul transportului e ceva foarte rar, arata Danor Ionescu, deoarece soferii sunt obligati sa participe la incarcare/descarcare, sa se asigure ca umerasele sunt ancorate bine…..