Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Statul român a depus la Grefa Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) cereri privind intervenția în 12 acțiuni în anularea unor dispoziții din Pachetul Mobilitate I, introduse de Bulgaria, Cipru, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria. Respectivele cereri, depuse în 11 februarie a.c., au fost elaborate de Ministerul Afacerilor Externe, prin Agentul Guvernamental pentru CJUE, în strânsă colaborare cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Acestea vizează susținerea argumentațiilor/concluziilor formulate în acțiunile în anulare promovate înaintea instanței UE de statele menționate.

Acest demers se adaugă celor 3 acțiuni în anularea parțială a actelor legislative UE din Pachetul Mobilitate I, pe care Guvernul României le-a inițiat pe 23 octombrie 2020.

Amintim că dispozițiile actelor UE vizate atât de acțiunile în anulare promovate de statul român, cât și de intervențiile acestuia în acțiunile în anulare inițiate de statele membre UE cu interese similare, sunt interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului, obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință, obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare, limitările suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj şi normele specifice privind detașarea conducătorilor auto.

Potrivit poziției constant exprimate de autoritățile române, respectivele dispoziții ale Pachetului Mobilitate I sunt restrictive și disproporționate, având implicații negative semnificative asupra pieței interne și a competitivității companiilor din sectorul transportului rutier.

În cadrul procesului legislativ UE, România, alături de alte 8 state membre UE (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta și Polonia), s-a opus adoptării celor 3 acte normative ce constituie Pachetul Mobilitate I (regulamentele 1054/2020 şi 1055/2020 şi directiva 1057/2020). Pe lângă cele 3 acțiuni în anularea parțială a actelor legislative UE din Pachetul Mobilitate I introduse de Guvernul României, statele membre cu interese similare au formulat acțiuni în anularea respectivelor acte, astfel: Bulgaria – 3, Cipru – 2, Lituania – 2, Malta – 1, Polonia – 3 şi Ungaria – 1.