Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MHS Truck & Bus Group, unicul distribuitor al vehiculelor comerciale MAN în România, anunță că a implementat cu succes, în întreaga sa rețea națională de service, dispozitive de realitate asistată RealWear®, pentru a veni în sprijinul lanțului de aprovizionare. Graţie noii tehnologii, timpul de diagnosticare a reparațiilor vehiculelor a fost redus cu 75%, iar deplasările experților tehnici, cu 50%. Compania estimează că a realizat economii de 2.700 l de combustibil pe lună, raportat la 9 experți și 300 l/muncitor.

Reţeaua de service MHS Truck & Bus Group cuprinde 9 ateliere proprii și 5 partenere, care asigură servisarea vehiculelor comerciale MAN şi în care lucrează 150 de tehnicieni și experții. În România, instruirea tehnicienilor este obligatorie și este necesară de două ori pe an, determinată în parte de decalajul tot mai mare dintre cunoștințele tehnicianului și complexitatea vehiculelor fabricate și deservite. Din punct de vedere istoric, această instruire se desfășura cu experți tehnici, ceea ce presupunea călătorii de până la 12 ore prin ţară. În plus, pentru reparații complexe ale vehiculelor experții sunt nevoiți să se deplaseze pentru a asista tehnicianul în rezolvarea problemei. Toate aceste cerințe duc la oboseală pentru expert și la timpi de nefuncționare costisitori pentru flote, ceea ce a ajuns să fie o problemă delicată pentru companie.

Inițial, MHS Truck & Bus Group a avut în vedere o strategie de instruire și diagnosticare la distanță, folosind dispozitive mobile și laptopuri robuste. Cu toate acestea, după o cercetare aprofundată, s-a constatat că dispozitivele portabile și laptopurile nu-i permiteau tehnicianului să-şi folosească ambele mâini, plus că îl forțau să se uite în jos la ecran și nu la vehicul. Partenerul SETH al RealWear®, care acordă consultanță pentru MHS Truck & Bus Group, a recomandat soluțiile de realitate asistată RealWear®. Dispozitivul RealWear®  este în același timp robust, compatibil cu vocea pentru comenzi simple și pentru aplicații Android optimizate pentru voce și funcționează perfect în medii zgomotoase datorită tehnologiei de anulare a zgomotului. Astfel, expertul poate vedea imediat și exact ceea ce vede tehnicianul prin camera montată pe cap, ceea ce face ca soluția să fie perfect potrivită pentru instruire și diagnosticare la distanță.

Dincolo de pregătire, tehnicienii MHS Truck & Bus Group sunt frecvent nevoiți să lucreze pe marginea drumului, alături de un vehicul imobilizat, uneori în zone cu trafic intens sau cu vizibilitate redusă, ceea ce nu este ideal pentru a efectua reparații în siguranță. De asemenea, experții săi sunt nevoiți să conducă aproximativ 2.000 de km/lună, ceea ce poate echivala cu aproximativ 40 de ore de călătorie. Pentru a rezolva atât provocările legate de diagnosticare, cât și cele legate de instruire, MHS Truck & Bus Group a investit într-o sală de videoconferință și multimedia, unde experții pot fi staționați și conectați cu tehnicienii din toate locațiile sale de service, folosind Cisco Webex Expert on Demand pe modelul emblematic HMT-1 de la RealWear®. În timpul procesului de diagnosticare, atunci când tehnicienii nu pot diagnostica problema, aceștia inițiază un apel către un expert și folosesc RealWear®  pentru a întreprinde diagnosticarea la distanță.

Dispozitivele RealWear®  sunt capabile să furnizeze înregistrări video și fotografii de înaltă calitate în timpul reparațiilor vehiculelor, ceea ce facilitează rezolvarea rapidă a problemelor. Experții, care se pot afla la sediul central al MHS Truck & Bus Group sau în oricare dintre atelierele service la nivel național, pot utiliza adnotările Webex pentru a marca elementele de interes.

„Beneficiile tehnologice sunt pentru clienții noștri. De când am implementat RealWear®, putem rezolva problemele dificile mult mai rapid și reducem timpul de imobilizare a vehiculelor aflate pe drumuri. Ca urmare, satisfacția clienților a crescut. Folosim realitatea asistată ca sistem de comunicare, dar și pentru a afișa diverse documente, la care purtătorul are acces în timp real prin simple comenzi vocale”, spune Marius Scutaru, Customer Service Director MHS Truck & Bus Group. În colaborare cu SETH, MHS Truck & Bus Group caută în mod activ să extindă cazurile de utilizare a tehnologiei RealWear®. Potențialele cazuri de utilizare în viitor ar putea include extragerea datelor direct din calculatorul vehiculului pe dispozitivul RealWear®  și utilizarea tehnologiei pentru a ajuta la transmiterea comenzilor pentru piese noi.