Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gala Tranzit de pe 4 noiembrie de la Cluj a adus laolaltă 460 de jucători ai industriei de transport și logistică și reprezentanții a peste 50 de furnizori de camioane, produse petroliere, semiremorci, anvelope și furnizori de servicii de tot felul pentru firmele de transport.

Evenimentul a debutat cu un workshop care a avut în centru digitalizarea firmelor de transport, susținut de Axes Software, după care reprezentanți ai Inspecției Muncii, Euro Route Control, consultanți fiscali (Horga Consulting, KPMG), manageri cu experiență (Danor Ionescu – PallEx), Dragoș Gavrilescu (Design Thinking Society) și reprezentanți ai industriei (Roxana Ilie – UNTRR, Istvan Barta – Tracknamic), alături de reprezentanți ai Michelin, Shell și SmartDiesel DKV au oferit informații importante despre:

Toate subiectele discutate vor face subiectul unor articole dedicate care vor fi publicate în revista Tranzit de decembrie.

Atmosfera de sărbătoare a fost asigurată de cele 50 de companii prezente cu standuri primitoare, inovative, construite sub semnul respectului pentru clienții transportatori și al celebrării parteneriatelor.

Ziua de conferință s-a încheiat cu ceremonia de premiere a 15 companii de transport care au obținut rezultate financiare foarte bune în 2021. Emoția nominalizării pentru prima oară pentru unele dintre companii și bucuria reîntâlnirii în număr mare după Gala din 2021, desfășurată cu numai 330 de participanți, s-a consumat în petrecerea în care Smiley a ridicat în picioare sute de invitați.

Fotografii de la eveniment și filme de la fiecare moment al zilei vor fi încărcate în zilele care urmează pe pagina de eveniment.

Mulțumim tuturor pentru participare!

Transporturile rutiere de mărfuri au înregistrat un progres de la 2% la 3% în PIB-ul României în ultimii zece ani, în 2017 atingând chiar 3,2%. Motorul creşterii pieţei de transport l-au reprezentat transporturile intracomunitare. În anii post criză financiară din 2008-2009, firmele de transport au cunoscut o creştere importantă, menţinută până în 2018, când capacitatea ridicată de transport a pus presiune pe tarife şi veniturile transportatorilor au scăzut, în paralel cu profitabilitatea.

Ajutorul dat de transporturi economiei româneşti a fost important în această perioadă, angajând peste 150.000 de persoane direct şi alţi 200.000 în industriile conexe – expediţii, logistică – şi furnizoare – distribuitori de produse petroliere, autovehicule, anvelope, piese, asigurări, finanţare, servicii financiare (recuperări TVA, factoring) etc.

În medie 5 miliarde de euro au intrat în ţară anual graţie transportatorilor internaționali.

Și în anul de criză pandemică transporturile au mers mai bine ca restul economiei românești, deși o parte din rezultatele bune se datorează și posibilității multor firme de transport de a accesa o serie de ajutoare de stat.

Cifra de afaceri însumată de către toate firmele de transport rutier de marfă s-a triplat în ultimii 10 ani, spre deosebire de restul sectoarelor, a căror cifră de afaceri doar s-a dublat.

Cifra totală de afaceri înregistrată de firmele de transport rutier de marfă în 2021 a atins12,9 miliarde de euro – față de 11,30 în 2020. (+8,7%). Din cele puțin peste 40.000 de companii de transport, primele 108 companii au înregistrat cifre de afaceri de peste 12 milioane de euro, iar alte 600 – de peste 1 milion de euro.

Peste top 1.500 cifrele de afaceri înregistrate de companiile de transport sunt foarte mici , piața de transporturi din România fiind caracterizată printr-un grad mare de fragmentare , ceea ce o face extrem de competitivă, cu margini foarte mici.

Între primele 100 firme de transport, cu cifre de afaceri de 30 până la 100 de milioane de euro an de an și cu profituri de 1-3 milioane de euro, în topul Tranzit s-au remarcat trei companii care au câștigat mai multe titluri de Cel mai eficient operator de transport de mărfuri cu capital românesc.

Cu cifre în creștere în ultimii cinci ani, International Alexander a câștigat ultimele patru trofee oferite de revista Tranzit pentru eficiență, în 2017, 2018, 2019 și 2020, în 2021 fiindu-i acordat primul trofeu de excelență în acest segment, care semnifică faptul că maturitatea și ritmul de dezvoltare al companiei o scoate în afara competiției cu restul plutonului fruntaș al firmelor de transport cu capital românesc.

Dianthus Company este o altă firmă cu trei premii I și mai multe premii II și III, care s-a remarcat în anii trecuți (cât și în 2021) printr-un profit foarte mare raportat la cifra de afaceri, chiar dacă marginea actuală este mai mică decât în trecut.

Internațional Lazăr Company a câștigat, de asemenea, un premiu I și mai multe premii II și III, fiind, la fel ca și International Alexander, una dintre firmele cu capital românesc cu active uriașe și mai multe businessuri în domenii adiacente transporturilor rutiere, fie că vorbim de expediții, logistică, service, real-estate, chiar producție, distribuție ș.a. Pentru rezultatele deosebite obținute în ultimii 10 ani, toate cele trei companii de transport rutier de marfă au primit premii de excelență la Gala Tranzit de la Cluj-Napoca, de pe 4 noiembrie 2022.