Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comerțul electronic se dezvoltă rapid și în Polonia, dar există și piedici: lipsa de angajați de pe piața internă a acestei țări. Deși în multe procese factorul uman a fost înlocuit cu mașini avansate, algoritmi, automatizare și, în cele din urmă, cu inteligență artificială, în următorii ani angajații, mai ales șoferii, vor fi necesari pentru funcționarea lanțurilor de transport și a comerțului electronic. Din păcate, toate estimările indică faptul că pe termen lung se va adânci criza de șoferi, deci disponibilitatea vehiculelor va scădea și în schimb vor crește mult tarifele, și implicit costurile vânzătorilor online.

O altă provocare o reprezintă presiunile ecologice, unii clienți vestici ai companiilor poloneze de transport și logistică dând deja multă atenție amprentei de carbon din producția și livrarea mărfurilor lor. Iar în anii următori ar trebui să ne așteptăm la o importanță tot mai mare a aspectelor ecologice. În prezent numai 13% dintre vânzătorii online le oferă clienților soluții de livrare prietenoase cu mediul. Ecologia este mult mai importantă în segmentul B2C, unde 76% dintre cumpărători acordă îi atenție în timpul livrărilor. Dar, având în vedere interpenetrarea de tendințe dintre B2B și B2C, aspectele ecologice vor avea tot mai multă importanță pentru clienți. Deja 23% dintre cumpărătorii online din segmentul B2B așteaptă soluții ecologice de livrare, din nevoia de a respecta reglementările sau standardele, dar și din considerente de imagine. O activitate prietenoasă cu mediul poate presupune oferirea de ambalaje ecologice, renunțarea la documentele pe hârtie în favoarea celor electronice sau folosirea de vehicule cu emisii scăzute.

Regulamentul privind documentele de transport în format electronic (eFTI) a fost aprobat recent de UE și va intra în vigoare din 2024, începând cu luna august. Noul regulament stabilește cadrul legal prin care operatorii vor împărtăși informații în format electronic cu autoritățile, urmând ca economiile totale pentru companii să ajungă la circa 27 de miliarde de euro.

La momentul actual, în Europa se folosesc numeroase soluții IT pentru schimbul de informații în transportul de marfă. De cele mai multe ori apare o incompatibilitate între aceste soluții, ceea ce face ca șoferul să prefere documentele pe hârtie, un proces anevoios și costisitor. În acest context, Regulamentul (eFTI) va standardiza documentele de transport în format electronic și va încuraja operatorii de transport treacă la soluții digitale. Totodată, eFTI va facilita și controalele, reducând timpii de așteptare în timpul inspecțiilor.

Acest Regulament este punctul de plecare pentru un grad și mai mare de digitalizare în transport, așa cum este acțiunea de ratificare de către toate statele UE a convenției eCMR“, a declarat Raluca Marian, șefa delegației permanente a IRU la UE. „Utilizarea eCMR față de alternativa clasică pe hârtie a demonstrat deja că este de șapte ori mai ieftină”, a mai spus aceasta.

Comisia Europeană estimează că utilizarea documentelor de transport în format digital va scuti operatorii de transport de plata a 27 de miliarde de euro în următorii 20 de ani. Având în vedere impactul pandemiei Covid-19 asupra transportatorilor de mărfuri din Europa, estimat la 64 de miliarde de euro în 2020, economiile făcute reprezintă un element de relaxare financiară.

Regulamentul eFTI va crește eficiența tuturor tipurilor de transport, reducând costurile pentru operatori, simplificând aplicarea și eliminând barierele lingvistice. Acest lucru va îmbunătăți considerabil eficiența transportului pe piața unică a UE ”, a mai adaugat Raluca Marian.

Foto: addsecure.com