DP World România a lansat marți, 3 mai, la Alba Iulia, proiectul de construcție a terminalului multimodal ce urmează să fie realizat în Aiud, județul Alba, de către dezvoltatorul belgian IDL. Întreaga investiție este estimată în jurul sumei de 15 milioane de dolari.
Terminalul va fi construit la Decea, lângă Aiud și va fi utilizat de companii din întreaga regiune. Localizarea sa și legăturile rutiere și feroviare, precum și interoperabilitatea cu terminalul maritim DP World Constanța deschid noi oportunități pentru producătorii și distribuitorii români, după cum a arătat Cosmin Cârstea, CEO-ul DP World Constanța.
„Terminalul și Hub-ul din jurul lui vor fi dezvoltate în vecinătatea Aiudului. Terminalul intermodal va fi unul modern, prin care municipiul Aiud se va conecta cu restul lumii prin cel mai important nod pentru transportul de mărfuri din regiune – Portul Constanţa. El va opera trenuri directe de mare viteză pe ruta Aiud – Constanța, prin intermediul unei linii feroviare directe.“, a declarat Cosmin Cârstea, care a precizat că terminalul va oferi producătorilor și distribuitorilor din regiune o integrare a facilităților de transport intermodal cu servicii suplimentare, precum spații de depozitare (inclusiv magazie cu temperatura controlată), facilități de încărcare și descărcare a vagoanelor cu containere și semiremorci, spații comerciale și de birouri, parcări pentru TIR-uri (semiremorci). Oficialul a mai precizat că DP World Constanța și-a prelungit contractul de concesiune cu Administrația Porturilor Maritime Constanța până în 2049.
Date și cifre terminal
Capacitate de procesare a noului terminal va fi de peste 50.000 containere TEU / an, în timp ce capacitatea de stocare va fi de 3.000 de containere TEU. Pe lângă terminalul intermodal care va acoperi o suprafață de aproximativ 27.000 mp, parcul logistic va cuprinde și diverse alte facilități pentru producție și viitoare dezvoltări logistice care vor ocupa o suprafață totală de peste 80.000 mp. Terminalul este situat lângă autostrada A 10 cu conexiune la infrastructura de cale ferată electrificată, aproape de Alba Iulia și Cluj Napoca (acces la aeroportul „Avram Iancu“ și la 210 km de granița cu Ungaria). Investiția va fi construită de dezvoltatorul belgian ILD Pe lângă terminalul
Strategia investițională a DP World în România
Începând cu anul 2003, DP World a investit 100 de milioane de dolari în operațiunile sale din România. Investiția în noul terminal de la Decea se va ridica la estimativ 15 milioane de dolari. Terminalul este în plan să fie operațional în prima jumătate a anului 2023.
Utilizarea alternativelor la transportul rutier, adică cel feroviar și maritim, va duce la reducerea cantităților de CO2 emise și va decongestiona căile rutiere, mai precizează compania în comunicatul de presă. Aceasta susține aportul României în cadrul politicii EU Green Deal, a Uniunii Europene și atingerea obiectivelor sale de a transporta bunurile într-un mod sustenabil.
DP World va investi într-o rețea națională de terminale multimodale cu acces rapid la autostradă și cale ferată, inclusiv la Dunăre. Primul proiect se construiește deja lângă Aiud, în parcul logistic Decea, și va fi operațional în prima parte din 2023. Terminalul multimodal va putea acomoda un tranzit de 100.000 de unități pe an.
Investiția DP World de la Aiud se întinde pe 8 hectare, din care două treimi va reprezenta suprafață de depozitare. Conectivitatea va fi realizată nu doar cu Portul Constanța, ci și cu Europa de Vest, fie pe cale rutieră, fie pe coridor feroviar electrificat. La finalul lucrărilor, investitorul din Dubai va deveni proprietar. „Pe lângă cele 8 ha alocate terminalului, mai există 18 ha unde sunt planificate a fi deschide depozite logistice de către dezvoltator pentru terți clienți. Noi suntem clientul ancoră”, a declarat Cosmin Cârstea, CEO DP World Constanța, pentru revista Tranzit.
Centru de distribuție regional
Atunci când va deveni operațional, noul terminal DP World România din Aiud va putea opera un tranzit total de până la 100.000 de unități pe an. Asta pentru că, pe lângă mărfurile care vin în container, aici vor fi operate și tipuri de marfă care pot fi puse pe tren, precum trailere și prelate. „Nu va deservi doar fluxurile de containere, ci și fluxurile de semiremorci, un standard destul de extins în Europa. Va fi un centru de distribuție către și dinspre Europa și către Marea Neagră. Direct din Aiud, din proximitatea importatorilor/exportatorilor sau a retailerilor“, a mai spus Cosmin Cârstea.
Mai multe despre planurile de extindere în zona logistică a DP World în România, precum și despre investițiile portuare în terminalul de containere din Portul Constanța veți putea citi în numărul de Martie al Tranzit LOGISTICA.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit