Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Clasamentul principalilor jucători arată mici schimbări de poziții față de 2019, nimic notabil însă, topul continuând să fie condus de Poșta Română, care a înregistrat afaceri de aproape 270 de milioane de euro, în urcare cu circa 20 de milioane de euro, urmată de FAN Courier, cu un plus de 13%, pentru aproape 168 de milioane de euro.

Topul primelor 10 companii este completat de Urgent Cargus, cu 95,6 milioane de euro, în creștere cu 4,2 milioane de euro, urmată de TNT Romania (73,9 milioane de euro), DHL International Romania (72 de milioane de euro), GLS General Logistics Systems Romania (46,6 milioane de euro), Dynamic Parcel Distribution (38,9 milioane de euro), Delivery Solutions (34,8 milioane de euro), UPS Romania (34,3 milioane de euro) și Nemo Expres Logistic (28,9 milioane de euro). Dintre curierii menționați, cea mai mare creștere din punct de vedere valoric, 9,4 milioane de euro, adică 86%, o are Delivery Solutions, compania care operează marca Sameday Courier și parte a grupului eMAG. Per ansamblu, primele 10 companii de curierat realizează împreună o cifră de afaceri de peste 840 de milioane de euro, peste 90% din piață. De remarcat și faptul că piața totală de curierat a crescut la 928 de milioane de euro, cu 73,7 milioane de euro față de 2018, atunci când se situa la 854 milioane de euro.

Foto: freepik.com

DPD a lansat serviciul DPD Collect, o solutie eco-friendly, rapida si flexibila de livrare si expediere a coletelor, in urma unei investitii de 1,2 milioane de euro. DPD Collect consta dintr-o retea de automate postale si oficii amplasate in spatii comerciale si cladiri de birouri, dar si in locatii proprii. Noul serviciu se adreseaza tuturor segmentelor de business (B2B, B2C), precum si persoanelor fizice care vor sa expedieze colete de la usa la punct fix, punct fix la usa sau punct fix la punct fix. Serviciul presupune costuri reduse, timp de livrare de 24 h, disponibilitate extinsa a coletului (pana la cinci zile lucratoare) si flexibilitate in ceea ce priveste preluarea si livrarea. Serviciul este accesibil prin aplicatia myDPD, care ofera optiunea de track&trace online si posibilitatea de plata. „Dinamismul care carac­terizeaza piata comertului electronic ne motiveaza sa venim cu solutii inovatoare care sa acopere nevoi­le partenerilor nostri din industria e-commerce si nu numai, oferindu-le noi modalitati flexibile de livrare si expediere“, a declarat Lucian Aldescu, CEO DPD Romania.
 

Serviciul este disponibil din septembrie in peste 50 de locatii din Bucuresti, iar pana la finalul anului compania estimeaza ­extinderea la nivel national, printr-o retea de 100 de puncte DPD Collect, in principalele orase din Romania. „Pentru locatiile automatelor postale am ales atat spatii comerciale, cat si de business, accesibile oamenilor in traseul lor zilnic si cu un program flexibil pentru ridicarea si expedierea coletelor. Astfel, locuitorii din orasele in care acest serviciu este activ si care doresc sa isi ridice sau sa expedieze singuri coletul au de acum posibilitatea sa faca acest lucru”, a adaugat Lucian Aldescu.