Pachetul de Mobilitate I conține numeroase reglementări noi în domeniul reglementărilor sociale. Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) le-a rezumat într-un flyer disponibil în 21 de limbi, printre care și în română.
Despre noile reguli, BAG spune că sunt menite „să creeze condițiile pentru un viitor sector de transport rutier sigur, eficient și responsabil din punct de vedere social“. Majoritatea modificărilor aduse reglementărilor sociale sunt în vigoare începând cu 20 august 2020. Prin urmare, BAG a rezumat principalele modificări ale reglementărilor sociale într-o broșură disponibilă la adresa: https://www.bag.bund.de/DE/Navigation/Verkehrsaufgaben/Kontrollen/kontrollen.html?nn=12502
Principalele reglementări regăsite în flyer se referă la locul de efectuare al pauzei normale săptămânale, depășirea timpului zilnic sau săptămânal de condus și la întoarcerea șoferilor.
Soferii belgieni incep sa vorbeasca despre nerespectarea masurilor igenico sanitare din companiile de transport din Belgia. Un astfel de sofer a vorbit cu Federatia Europeana a Lucratorilor din Transporturi (ETF), care a facut publica povestea sa, fara a da nume.
,,Povestea noastra vine de la un tata belgian care lucreaza in industria de transport ca sofer pe o masina de livrari. El povesteste despre lipsa masurilor de securitate si de sanatate in compania sa: nu exista dezinfectant, chiuvetele sunt atat de mici incat este aproape imposibil pentru el si colegii sai sa se spele pe maini corespunzator. Dozatoarele de sapun sunt fie goale, fie sparte. Nu exista servetele de hartie pentru a se sterge pe maini sau sunt aruncate pe jos, iar scaunele de toaleta sunt sparte sau nu mai exista.
Distantarea sociala nu este respectata, in special in momente de punct maxim al livrarilor. Soferi de la diferite companii sunt nevoiti sa stea unul langa celalalt pentru a pregati livrarile, iar distanta dintre ei este mai mica decat cei 1,5 metri recomandati. In aceste circumstante, este evident ca nici una dintre reguli nu este respectata”, arata ETF.
Pe langa conditiile in care soferul este nevoit sa muncesca, acesta este tatal a doi copii mici care au probleme de sanatate, iar doctorul de familie este sigur ca daca acestia contacteaza coronavirusul, ,,cel mai probabil nu vor supravietui”. In aceste conditii, soferul a cerut sa fie bagat in somaj temporar cu adeverinta medicala, insa angajatorul i-a refuzat acest drept, mai spune ETF. Atunci soferul a solicitat concediu social, un tip de concediu care implica motive urgente ce nu au legatura cu munca, dar care implica angajatul. Insa, din nou, a fost refuzat, pe motiv ca este un lucrator cheie in cotextul deficitului de soferi. Iar acesta se teme acum sa depuna plangere oficiala, existand riscul sa ramana somer, mai ales ca este singurul intretinator al familiei.