Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Regiunile sudice ale Suediei și Danemarcei sunt direct conectate cu estul Germaniei (Saxonia), Republica Cehă și vestul României prin intermediul unei noi legături feroviare care transportă semiremorci containerizate și face legătura între terminalul Curtici și cel din Dresda, portul Alberthafen. Linia este operată în colaborare de către LKW Walter și SBO (Sächsische Binnenhäfen Oberelbe).
Noua linie a intrat în funcțiune la începutul lunii septembrie, mai precis pe data de 8. De la începutul anului, SBO încarcă zilnic în Alberthafen Dresden TrailerPort semiremorci către Rostock, în nordul Germaniei, și de acolo spre Scandinavia. Oferta este acum extinsă pentru a include traseul Dresda-Curtici.
Secretarul de stat pentru digitalizare și mobilitate, Ines Fröhlich, alături de Heiko Loroff (SBO) în fața trenului care leagă Dresda de Curtici
Operatorul este compania austriacă LKW Walter, iar SBO se ocupă cu manipularea si încărcarea remorcilor pe calea ferata în portul din Dresda. Pentru început, trenurile vor circula pe ruta Dresda-Curtici de nouă ori pe săptămână, proiectul urmând a fi extins dacă volumele o vor impune. Prin această legătură, regiunile sudice ale Suediei și Danemarcei sunt direct conectate cu Saxonia, Republica Cehă și România.
Desi sunt doar 150 km intre capitala germana a statului Saxonia, Dresda, si Praga, capitala Cehiei, nu exista o legatura feroviara de mare capacitate intre acestea. Conexiunile feroviare existente nu sunt foarte competitive nici pentru transportul de pasageri, cu atat mai putin pentru marfuri. Insa Germania si Republica Ceha au semnat de curand un acord pentru realizarea unei legaturi de mare capacitate intre cele doua mari entitati urbane si economice, companiile implicate fiind DB Netze, din Germania, si Správa Zeleznic, din Cehia.
In special Saxonia face presiuni pentru crearea acestei legaturi care poate fi o poarta importanta catre pietele din sud-estul Europei. Atentia este axata pe o prima sectiune, intre regiunea germana Dresda si centrul industrial ceh din Ústí nad Labem, situata aproximativ la jumatatea rutei. In particular, nucleul central al proiectului se afla intre Heidenau (Saxonia) si Boemia, zona care presupune saparea unui tunel transfrontalier de cel putin 25 km lungime sub Muntii Ore. In faza de planificare, studiul in zona germana a evaluat sapte ipoteze diferite de coridoare. Echipa comuna a proiectului, din cele doua tari, se pregateste acum sa inceapa licitatia pentru proiectarea tunelului.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).