Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TSMC, Robert Bosch GmbH, Infineon Technologies AG și NXP Semiconductors N.V. au anunțat pe 8 august un plan de investiție comună în European Semiconductor Manufacturing Company (ESMC) GmbH, din Dresda, Germania, pentru a furniza servicii avansate de producție de semiconductori. ESMC marchează un pas important spre construirea unei fabrici de 300 mm pentru a susține viitoarele nevoi de capacitate ale sectoarelor industriale și auto în creștere rapidă, decizia finală de investiție urmând să fie confirmată în funcție de nivelul de finanțare publică pentru acest proiect. Proiectul este planificat în cadrul Legii europene privind cipurile.

Se preconizează că fabrica planificată va avea o capacitate de producție lunară de 40.000 de discuri de 300 mm (12 inch) pe tehnologia de procesare CMOS planar de 28/22 nanometri și FinFET de 16/12 nanometri a TSMC, consolidând și mai mult ecosistemul european de producție de semiconductori cu tehnologie avansată de tranzistori FinFET și creând aproximativ 2000 de locuri de muncă profesionale directe în domeniul tehnologiei înalte. ESMC își propune să înceapă construcția fabricii în a doua jumătate a anului 2024, iar producția ar urma să înceapă până la sfârșitul anului 2027.

Întreprinderea mixtă planificată va fi deținută în proporție de 70% de TSMC, iar Bosch, Infineon și NXP vor deține fiecare câte 10% din acțiuni, sub rezerva aprobărilor de reglementare și a altor condiții. Se preconizează că investițiile totale vor depăși 10 miliarde de euro, constând în injecții de capitaluri proprii, împrumuturi de datorie și un sprijin puternic din partea Uniunii Europene și a guvernului german. Fabrica va fi operată de TSMC.

„Această investiție în Dresda demonstrează angajamentul TSMC de a răspunde nevoilor strategice de capacitate și tehnologie ale clienților noștri și suntem încântați de această oportunitate de a aprofunda parteneriatul nostru de lungă durată cu Bosch, Infineon și NXP”, a declarat Dr. CC Wei, director executiv al TSMC. „Europa este un loc extrem de promițător pentru inovarea în domeniul semiconductorilor, în special în domeniile auto și industrial, și așteptăm cu nerăbdare să dăm viață acestor inovații pe tehnologia noastră avansată de siliciu împreună cu talentele din Europa.”

Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Bosch, consideră că „semiconductorii nu sunt doar un factor de succes crucial pentru Bosch. Disponibilitatea lor fiabilă este, de asemenea, de mare importanță pentru succesul industriei auto globale. Pe lângă extinderea continuă a propriilor noastre unități de producție, ne asigurăm și mai mult lanțurile de aprovizionare în calitate de furnizor de automobile prin cooperarea strânsă cu partenerii noștri. Cu TSMC, suntem încântați să câștigăm un lider global în domeniul inovației pentru a consolida ecosistemul semiconductorilor în imediata vecinătate a fabricii noastre de semiconductori din Dresda.”

„Investiția noastră comună reprezintă o etapă importantă pentru consolidarea ecosistemului european de semiconductori. Prin aceasta, Dresda își consolidează poziția ca unul dintre cele mai importante centre de semiconductori din lume, care găzduiește deja cel mai mare sit de front-end al Infineon”, a declaratJochen Hanebeck, CEO al Infineon Technologies. „Infineon va folosi noua capacitate pentru a servi cererea în creștere în special a clienților săi europeni, în special în domeniul auto și IoT. Capacitățile avansate vor oferi o bază pentru dezvoltarea de tehnologii, produse și soluții inovatoare pentru a răspunde provocărilor globale de decarbonizare și digitalizare.NXP este foarte angajată în consolidarea inovației și a rezilienței lanțului de aprovizionare în Europa”, a declarat Kurt Sievers, președinte și CEO al NXP Semiconductors. „Mulțumim Uniunii Europene, Germaniei și statului liber Saxonia pentru recunoașterea rolului critic al industriei semiconductoarelor și pentru angajamentul lor real de a stimula ecosistemul cipurilor din Europa. Construcția acestei noi și importante turnătorii de semiconductori va adăuga inovația și capacitatea atât de necesară pentru gama de siliciu necesară pentru a alimenta digitalizarea și electrificarea în creștere bruscă a sectoarelor auto și industrial”

Regiunile sudice ale Suediei și Danemarcei sunt direct conectate cu estul Germaniei (Saxonia), Republica Cehă și vestul României prin intermediul unei noi legături feroviare care transportă semiremorci containerizate și face legătura între terminalul Curtici și cel din Dresda, portul Alberthafen. Linia este operată în colaborare de către LKW Walter și SBO (Sächsische Binnenhäfen Oberelbe).

Noua linie a intrat în funcțiune la începutul lunii septembrie, mai precis pe data de 8. De la începutul anului, SBO încarcă zilnic în Alberthafen Dresden TrailerPort semiremorci către Rostock, în nordul Germaniei, și de acolo spre Scandinavia. Oferta este acum extinsă pentru a include traseul Dresda-Curtici.

Secretarul de stat pentru digitalizare și mobilitate, Ines Fröhlich, alături de Heiko Loroff (SBO) în fața trenului care leagă Dresda de Curtici

Operatorul este compania austriacă LKW Walter, iar SBO se ocupă cu manipularea si încărcarea remorcilor pe calea ferata în portul din Dresda. Pentru început, trenurile vor circula pe ruta Dresda-Curtici de nouă ori pe săptămână, proiectul urmând a fi extins dacă volumele o vor impune. Prin această legătură, regiunile sudice ale Suediei și Danemarcei sunt direct conectate cu Saxonia, Republica Cehă și România.