Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fuziunea dintre DSV și Panalpina a determinat schimbarea numelui, însă acum DSV Panalpina s-a transformat, din nou, în DSV. Decizia de a reveni la numele anterior al gigantului logistic danez a fost aprobată de acționarii companiei în cadrul adunării generale extraordinare de 8 septembrie.

După ce danezii au preluat compania elvețiană de logistică Panalpina Welttransport AG în 2019, numele a fost schimbat din DSV în DSV Panalpina. Scopul a fost ca piața să conștientizeze marca și să acorde statutul cuvenit, mai ales că preluarea a creat o schimbare fundamentală în peisajul transporturilor aeriene de mărfuri. Acum, potrivit cotidianului olandez „Nieuwsblad Transport”, la 30 august CEO-ul DSV, Jens Bjørn Andersen, a fost de părere că numele Panalipina are o valoare comercială redusă și ar putea fi eliminat de pe numele companiei. În consecință, Andersen a dorit revenirea la vechile inițiale DSV, care reprezintă De Sammensluttede Vognmaend (United Road Transporters).

Pe 16 august, compania daneză de logistică DSV Panalpina a anunțat finalizarea achiziției Global Integrated Logistics de la Agility, la un preț de 30,2 miliarde de coroane daneze (312.684.896 euro). DSV Panalpina explică faptul că „odată cu achiziționarea GIL, DSV devine unul dintre primii trei operatori mondiali din sectorul transporturilor și logisticii și scopul este de a continua să dezvolte afacerea din această poziție puternică”.

Vorbind despre o creștere ulterioară, chiar în ziua acestui anunț revine în discuție interesul multinaționalei daneze față de DB Schenker. De data aceasta există ceva mai mult decât ipotezele care au apărut anterior, deoarece directorul financiar al DSV, Jens Lund, vorbește despre acest lucru într-un interviu acordat ziarului ShippingWatch din 16 august. El a declarat faptul că propria sa companie ar fi interesată să achiziționeze acțiunile dacă ar fi scoase la vânzare.

Vânzarea parțială sau totală a DB Schenker de către Grupul Deutsche Bahn este o problemă care revine periodic în prim plan pentru a furniza lichidități companiei feroviare germane. Declarația lui Lund nu este improvizată, deși analiștii cred că este puțin probabil ca DB să își comercializeze importanta divizie logistică înainte de alegerile din Germania, care vor avea loc în septembrie.

În acest sens,  purtătorul de cuvânt al DB Schenker a făcut un apel la prudență către ShippingWatch, după interviul cu Lund: „Foamea de achiziții a DSV este bine cunoscută în sector”, a afirmat el. “Cu toate acestea, întrucât proprietarul nostru nu are în prezent planuri de a vinde DB Schenker, orice considerație este pur ipotetică”.

DSV Panalpina a finalizat în ultimii ani trei achiziții importante – Uti Worldwide în 2016, Panalpina în 2019 și Global Integrated Logistics în 2021 – și pare că își dorește mult mai mult.