Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Unele tari ale Uniunii Europene au impus deja de ceva timp interdictia de a se efectua pauza saptamanala in cabina camionului, pentru a contracara dumpingul social efectuat in special de companiile de transport din est care forteaza soferii sa calatoreasca saptamani intregi, consecutive. Aceasta interdictie va fi oficializata in intreaga Uniune daca Parlamentul European va aproba Pachetul Mobilitate I in iulie.
Independent de asta, Elvetia ar putea deja sa introduca aceasta interdictie. Un prim pas formal a fost facut de consilierul national-socialist Bruno Storni, care a inaintat Consiliului Federal o solicitare in acest sens, semnata deja de aproximativ cincizeci de consilieri.

Danemarca este una dintre tarile europene cele mai riguroase privind neregulile manifestate de transportatorii rutieri straini pe teritoriul ei, in special in ceea ce priveste detasarea transnationala a soferilor. In 2020, regulile sale vor deveni din ce in ce mai stricte, cu sanctiuni mari pentru cei care le incalca, arata Trasporto Europa. Din ianuarie, Guvernul si Parlamentul au convenit noi reguli privind aplicarea salariului minim danez soferilor straini care desfasoara activitati de cabotaj pe teritoriul danez.

Aceste reguli au fost sugerate de asociatia de transportatori DA si uniunea FH. Concret, cand noua reglementare va intra in vigoare (inca nu exista o data specifica), transportatorii care efectueaza cabotaj vor trebui sa se inregistreze intr-un registru special pentru a comunica activitatile legate de transportul intern. Cei care nu inregistreaza activitatile de cabotaj vor suporta o amenda de 10.000 de coroane daneze (aprox.1.338 de euro), iar cei care nu aliniaza salariul soferilor cu salariul minim danez, vor suporta o amenda de 35.000 de coroane daneze (circa 4.684 de euro). La doi ani de la intrarea in vigoare a legii, Guvernul va evalua eficacitatea noilor reguli in combaterea cabotajului rutier si a dumpingului social.