Ad
Ad
Ad
Ad

Goodyear Tire & Rubber Company (NASDAQ: GT) a finalizat vânzarea anunțată la începutul anului a mărcii Dunlop de anvelope de consum, comerciale și alte anvelope speciale, precum și a anumitor drepturi de proprietate intelectuală și stocuri aferente, în Europa, America de Nord și Oceania, către Sumitomo Rubber Industries, Limited (TSE: 5110)(“SRI”), începând cu 7 mai 2025.

„Vânzarea mărcii Dunlop este o altă măsură luată de Goodyear pentru a avansa prin optimizarea portofoliului nostru, reducerea efectului de levier și consolidarea concentrării pe portofoliul nostru de mărci de bază”, a declarat Mark Stewart, Chief Executive Officer și președinte al Goodyear. “Goodyear face progrese semnificative în ceea ce privește transformarea operațiunilor sale și creșterea în segmentele noastre țintă și sunt încrezător în capacitatea noastră de a continua să ne atingem obiectivele.

La încheierea tranzacției încasările au totalizat 735 de milioane de dolari, din care 526 de milioane de dolari au fost pentru marca Dunlop, 105 milioane de dolari pentru costurile de sprijin pentru tranziție și 104 milioane de dolari pentru inventar. Goodyear intenționează să utilizeze încasările din tranzacție pentru a reduce efectul de levier asociat Planului Forward Transformation al Goodyear.

Goldman Sachs & Co. LLC a acționat în calitate de consultant financiar principal, urmat de Barclays Capital Inc. în calitate de consultant financiar și Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP în calitate de consilier juridic al Goodyear.

Dunlop și-a consolidat portofoliul prin lansarea a două noi anvelope pentru camioane ușoare, așa cum Dunlop Econodrive AS (all-season) și Dunlop Econodrive Winter. Acestea extind gama existentă, inclusiv anvelopele de vară Dunlop Econodrive și Dunlop Econodrive LT, poziționându-se competitiv pe segmentul valoric al pieței. Decizia vine în urma prognozelor din studiile de piață care arată că segmentul valoric al anvelopelor pentru camioane ușoare va crește cu 9,3% până în 2028.

Noile produse vor fi disponibile în multiple dimensiuni, adaptate celor mai populare camioane ușoare. Dunlop Econodrive AS promite performanță și durabilitate în diverse condiții, în timp ce Dunlop Econodrive Winter se evidențiază prin performanțe excelente pe timp de iarnă, cu un kilometraj și o durabilitate puternică. 

Dunlop Econodrive AS dispune de un număr mare de lamele și un nou compus de acoperire pentru a îmbunătăți aderența și frânarea pe carosabil umed, și maximizând kilometrajul cu o adâncime mare a benzii de rulare, în plus este ideală pentru performanțe pe tot parcursul anului. Dunlop Econodrive Winter are un model al benzii de rulare în formă distinctivă de “V” pentru evacuarea apei și o manevrabilitate fiabilă, în timp ce caneluri centrale pentru aderență în zăpadă au rolul de a prinde și de a se agăța de zăpadă atunci când se află în mișcare. Mai mult, blocul benzii de rulare este întărit de conectori pentru rigiditatea structurală a anvelopei și creșterea kilometrajului.

„Suntem mândri să investim în segmentul camionetelor ușoare din portofoliul nostru având o gamă de produse de înaltă calitate, care prezintă o serie de caracteristici interesante. Pe măsură ce această zonă a pieței continuă să se extindă, marca puternică Dunlop este pregătită să profite de tendințele pieței. Acum, cu o gamă LT cuprinzătoare care cuprinde echipări de vară, all season și de iarnă, avem un produs pentru fiecare șofer.”,

a declarat Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe la Goodyear.