Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In cadrul webinarului organizat de Arilog, cu denumirea Logisticienii, Covid-19 si efectele deglobalizarii, Razvan Marinescu, managing director KLG Europe, a anuntat ca este deja in discutii avansate cu patru companii pentru a le prelua pana la finalul acestui an. KLG este interesata in special de firme de e-fulfilment si case de expeditii, si nu neaparat de cele care au fost afectate de pandemie „Strategia noastra este de prelua companii, avem un buget generos in acest sens si ne uitam in doua directii: fie catre firme care au avut o evolutie buna in aceasta perioada si care completeaza elementele noastre strategice, fie catre firme cu un business frumos si un portofoliu bun de clienti, dar care sufera in aceasta perioada si au nevoie de finantare.? KLG a lansat la nivelul companiei un proiect numit Phoenix, care este orientat in trei directii, respectiv in investirea in digitalizare si inovatie, pentru care bugetul de anul acesta este de 1,5 milioane de euro.
Compania a lansat in 2020 trei produse care i-a adus un plus de trei milioane de euro, adica 10% din afacere.
Razvan Marinescu a mai povestit cum a reusit compania sa treaca prin perioada pandemiei. In prima faza, care a durat doua saptamani, compania s-a concentrat pe siguranta oamenilor, iar 90% dintre ei au lucrat de acasa. KLG a implementat inca de anul trecut acest sistem in cazul personalului de la birou din cauza locatiei la care se afla. De asemenea, reprezentantii acesteia au fost mai aproape de clienti pentru a vedea cum sunt afectati. Compania a preluat ca model un studiu efectuat pe timpul unei pandemii din Asia si a impartit industria in trei clase, cu impact crescut, moderat si scazut. Si a inceput sa modeleze afacerea intelegand impactul acestor industrii in businessul companiei. In patru luni, estimarea urmarita a avut o deviatie de 10%. Faza a doua a fost un mixt intre rational si emotional, si a durat tot doua saptamani. In aceasta perioada concentrarea a fost pe lichiditati si pe pastrarea intregii echipe. Iar pentru a putea face asta, programul de lucru a fost redus de la opt la sase ore. Apoi, de la 15 mai, s-a revenit la normal si din iunie volumele sunt doar cu 10% mai mici decat intr-o perioada normala, iar toate facturile sunt la zi. „Avantajul nostru este ca lucram in special cu clienti mari, care nu au fost impactati in mare masura.? Faza a treia a fost bazata pe o dezvoltare rationala in care s-au cautat oportunitati.
 

Postis, platforma de e-fulfillment, a procesat comenzi in luna noiembrie, in valoare de 200 de milioane de RON. In cadrul campaniei de Black Friday, retaileri precum Flanco, Elefant, Carturesti sau IKEA au reusit sa scada costurile cu pana la 10% si sa gestioneze in timp real livrarile online cu ajutorul start-up-ului romanesc.
Postis este o companie romaneasca care a dezvoltat o platforma software pentru optimizarea proceselor complexe de livrare si distributie, atat la nivel national, cat si international, se arata intr-un comunicat remis de companie. Inovatia solutiei consta in agregarea si analizarea in timp real a datelor de performanta ale serviciilor de logistica, transport si distributie inrolate in platforma si analiza lor in timp real, pentru a oferi varianta optima pentru fiecare comanda procesata.

La doar doi ani de la lansare, platforma a ajutat unii dintre cei mai mari jucatori din piata sa asigure eliminarea ineficientelor de proces, scaderea costurilor si a timpului de transport si imbunatatirea satisfactiei clientilor la livrare. „Solutia si-a dovedit maturitatea si capacitatea de scalare in perioadele de varf, iar in luna noiembrie a acestui an, ce include si weekendul de Black Friday, a procesat comenzi in valoare de peste 200 milioane RON.“
La fel ca in cazul multor startup-uri autohtone, Postis a aparut pe piata din dorinta de a rezolva o serie de ineficiente si nemultumiri identificate in relatia dintre companiile de comert online, distributie si transport si clientii lor. Potrivit lui Mircea Stan, CEO-ul companiei, firma a fost infiintata pornind de la „nemultumirea pe care o aveam in calitate de client final atunci cand faceam comenzi online“.
Pe piata din Romania mai functioneaza jucatori in e-fulfillment precum Frisbo, QeOPS sau, mai nou, eMAG.