Pe 13 septembrie 2022, râvnitele premii pentru inovație au fost înmânate câștigătorilor în cadrul ceremoniei din prima zi a târgului Automechanika Frankfurt. Pe lângă aceste opt premii, care au fost acordate în categorii precum E-Mobility, Workshop & Service Solutions și Data & Connectivity, a fost acordat un Green Award pentru produsul considerat deosebit de sustenabil.
Câștigătorii premiilor pentru inovație au fost aleși dintr-un total de 133 de candidați. Produsele și soluțiile prezentate au fost evaluate de un juriu internațional format din 14 experți. Aceștia au analizat diverse criterii, inclusiv gradul de inovare, rentabilitatea, ușurința de utilizare, funcționalitatea, relevanța pentru piața secundară, siguranța și calitatea, precum și contribuțiile la protecția mediului și la durabilitate.
După cum a declarat Stephan Kurzawski, vicepreședinte senior al Messe Frankfurt, la ceremonia de decernare a premiului: “Inovațiile sunt punctul central al Automechanika. În următoarele câteva zile, peste 2.800 de expozanți își vor prezenta cele mai recente produse și servicii – multe dintre ele în premieră mondială. În ultimii ani, noile produse și soluții inteligente au fost dezvoltate într-un ritm amețitor. Acest lucru evidențiază încă o dată bogăția de inovații oferite pe piața internațională a pieselor de schimb pentru automobile.”
Produsele premiate anul acesta au evidențiat o concentrare clară asupra digitalizării, noii mobilități și sustenabilității. Printre câștigători s-au numărat soluții inteligente pentru ateliere și tehnologie auto, inclusiv o aplicație care permite găsirea și comandarea rapidă și fiabilă a pieselor de schimb, sisteme online pentru diagnosticarea daunelor și un scaner de culori Bluetooth care poate identifica culorile și poate utiliza o bază de date pentru a furniza formula corectă pentru potrivirea vopselei în câteva secunde. Un sistem de recuperare a autovehiculelor electronice avariate, o stație de încărcare rapidă cu o putere maximă de ieșire de 240 kW și un sistem de reducere a cuplului de frânare s-au numărat, de asemenea, printre premianți.
Aceasta a fost a treia oară când juriul a acordat premiul “Green Award” pentru a onora cea mai sustenabilă inovație din punct de vedere ecologic dintre produsele prezentate. Premiul Verde din acest an a fost acordat companiei GelKoh pentru “LiBa®Rescue”, un sistem de recuperare pentru automobilele electronice care ajută la conservarea resurselor. Această inovație a câștigat, de asemenea, premiul pentru inovație la categoria “Soluții pentru ateliere și service”.
Companiile de pe piața de piese de schimb pentru autovehicule și-au putut prezenta inovațiile în următoarele categorii: Mobilitate electronică, Date și conectivitate, Soluții de atelier și service, Piese și soluții tehnologice, Caroserie și vopsea, Spălătorie și îngrijire auto, Accesorii și personalizare și Vehicule comerciale.
Câștigătorii și finaliștii vor fi, de asemenea, prezentați într-o zonă specială situată în noua vitrină Innovation4Mobility din Pavilionul 3.0.
Producătorul bavarez MAN Truck & Bus își extinde activitățile în domeniul mobilității electrice și își reconfigurează rețeaua de service din Europa pentru a fi pregătită să primească vehicule cu motoare alimentate de baterii. Până la finalul anului 2021 rețeaua MAN va avea 170 de ateliere de service pregătite pentru mentenanța și reparația vehiculelor electrice.
Tranziția către e-mobilitate aduce cu sine noi provocări, nu numai cele legate de producția de vehicule electrice, ci și în partea de servicii de aftersales. Acesta este motivul pentru care, în pofida crizei provocată de virusul COVID-19, MAN Truck & Bus își continuă obiectivul de a pregăti rețeaua de service pentru vehiculele electrice. Astfel, producătorul din München va avea pregătite 110 puncte de service în rețeaua sa europeană până la finalul acestui an, urmând ca în decurs de alte 12 luni, adică finalul lui 2021, alte 60 de ateliere să fie gata să primească vehicule electrice. „Deși la acest moment nu sunt foarte multe astfel de vehicule MAN în Europa, am început să pregătim atelierele cu măsuri extinse pentru noile cerințe ale vehiculelor electrice“, a declarat Jan Eike Witt, Senior Vice President After Sales Management at MAN Truck & Bus.
Pregătirile atelierelor de service din rețeaua MAN au fost împărțite în trei etape, fiecare fiind supervizată de specialiști, care oferă inclusiv asistență în repararea sistemelor de înaltă tensiune, calificări pentru ca aceste ateliere să se specializeze în e-mobilitate și asistență pentru repararea bateriilor cuprinse în modulele vehiculelor (care pot fi afectate, spre exemplu, în cazul unui accident). Expertiza va fi oferită inițial în acele locații unde există deja un volum mare de vehicule electrice, iar acele centre post-vânzare vor fi capabile să repare vehiculele electrice până la finalul lui 2021. Totodată, MAN va pregăti specialiști care vor putea lucra la repararea unor baterii încă funcționale pentru aproape fiecare piață din Europa.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit