Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, încheie 2024 cu rezultate financiare solide, extindere internațională și inovații tehnologice care consolidează poziția companiei pe piață. Cu o creștere a cifrei de afaceri de 6% față de anul precedent, până la 25,5 milioane de lei,  SafeFleet continuă să își îndeplinească obiectivele de dezvoltare și să răspundă cerințelor dinamice ale clienților.

SafeFleet monitorizează în prezent peste 110.000 de vehicule la nivel global, înregistrând o creștere de 10% față de anul anterior. Compania și-a consolidat poziția pe piața din România și, în același timp, și-a extins operațiunile în Italia, Polonia, Macedonia și Ungaria.

Portofoliul de clienți al SafeFleet acoperă o gamă diversificată de industrii, precum transport internațional și intern, transport de persoane, utilități, construcții, agricultură, distribuție, transport de valori și închirieri auto. Din punct de vedere procentual, transportul internațional și intern generează aproximativ 50% din activitate, urmat de distribuție (22%), servicii (16%) și domenii precum agricultura și construcțiile (12%).

Cu o prezență puternică și în continuă expansiune, SafeFleet operează atât prin echipe proprii, cât și prin parteneriate strategice. În România, Italia și Polonia, compania beneficiază de echipe de vânzări dedicate, formate din peste 100 de profesioniști, care contribuie activ la dezvoltarea și consolidarea relațiilor pe aceste piețe.

2024 a fost un an marcat de investiții în tehnologie și lansarea unor noi funcționalități în platforma SafeFleet. Printre realizările majore se numără interfațarea API cu platforme ERP și logistice, integrarea e-Transport, preluarea automată a datelor din tahograf, implementarea echipamentelor 4G pentru o conectivitate îmbunătățită și dezvoltarea soluțiilor avansate de monitorizare, precum sisteme cu camere video, încuietori inteligente pentru semiremorci și bușoane inteligente pentru camioane. Aceste inovații au permis companiei să ofere soluții mai sigure, eficiente și adaptate cerințelor actuale ale pieței.

„Creșterea SafeFleet în 2024 confirmă direcția noastră strategică și nevoia pieței pentru soluții de monitorizare avansate și personalizate. Ne-am concentrat pe dezvoltarea unor funcționalități care nu doar îmbunătățesc siguranța și eficiența flotelor, ci oferă și un avantaj competitiv clienților noștri. În perioada următoare, ne propunem să continuăm expansiunea și să inovăm în domeniu, oferind tehnologii de ultimă generație pentru optimizarea operațiunilor de transport. În paralel monitorizăm constant evoluția pieței pentru a identifica nevoile emergente ale clienților și pentru a dezvolta soluții inovatoare care să răspundă acestora”, a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet.

Pentru 2025, SafeFleet își propune să identifice regiunile și țările cu potențial ridicat de creștere, aliniate strategiilor pe termen lung, precum și să dezvolte soluții adaptate nevoilor în continuă schimbare ale clienților. În paralel, compania își menține angajamentul de a atrage noi talente, având planuri de recrutare în domeniile cercetării și dezvoltării, vânzărilor, marketingului și altor arii strategice.

Ministerul Finanțelor (MF) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au anunțat finalizarea aplicației e-Transport. Aceasta va monitoriza transporturile rutiere pe teritoriul național ale bunurilor cu risc fiscal ridicat, precum și transporturile rutiere internaționale de bunuri.

Aplicația este deja disponibilă pe platformele Apple Store și Google Play și este în proces de avizare, urmând ca până cel târziu la 15 iulie 2024 să fie operațională și accesibilă utilizatorilor.

În perioada 15 iulie 2024 – 31 august 2024, aplicația va fi testată pentru parametrii tehnici. Prevederile art. 13^1 lit. d) și e) din OUG nr. 41/2022 vor intra în vigoare începând cu 1 septembrie 2024.

Pentru monitorizarea transporturilor de bunuri, Sistemul RO e-Transport preia date din sistemele de poziționare GPS, dacă autovehiculele de transport marfă sunt dotate cu astfel de sisteme. Specificațiile tehnice necesare pentru aceste situații sunt disponibile pe site-ul Ministerului Finanțelor, pe pagina RO e-Transport. În cazurile în care autovehiculele nu au sisteme GPS, acestea trebuie echipate cu un dispozitiv mobil care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit, pe care este instalată aplicația dezvoltată de Centrul Național de Informații Fiscale (CNIF).

Operatorul de transport rutier este obligat să asigure transferul datelor de poziționare a vehiculului de transport, conform declarației din sistem, pe toată durata traseului de transport al bunurilor monitorizate prin RO e-Transport.

Precizări privind amânarea sancțiunilor pentru operatorii economici autorizați

Reamintim că în ședința de Guvern din 28 iunie 2024 s-a decis, prin OUG 87/2024, amânarea aplicării sancțiunilor prevăzute de legislația e-Transport până la 1 ianuarie 2025, doar pentru operatorii economici autorizați conform art. 38 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013.

Măsura este necesară pentru a evita un blocaj la nivelul operatorilor economici autorizați care desfășoară activități semnificative în economia națională și care efectuează în mod curent transporturi internaționale de bunuri.

Sistemul RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport monitorizează transporturile rutiere pe teritoriul național ale bunurilor cu risc fiscal ridicat și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Aceasta este o componentă importantă în digitalizarea ANAF, vizând creșterea capacității administrative de combatere a fraudei fiscale.

De asemenea, sistemul contribuie semnificativ la reducerea GAP-ului de TVA prin monitorizarea transporturilor efectuate de bunuri cu risc fiscal ridicat, urmărind fiscalizarea tranzacțiilor comerciale și creșterea încasărilor la bugetul de stat.

Pentru a informa contribuabilii, Ministerul Finanțelor și ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul național e-Transport, disponibil pe https://bit.ly/3xTCZbL.