Mercedes-Benz Trucks a trecut cu succes linia de sosire a turneului său european eActros 600 După o călătorie de dezvoltare complet electrică de 45 de zile printr-un total de 22 de țări, cele două prototipuri aproape de serie ale Mercedes-Benz eActros 600 au ajuns înapoi la Wörth am Rhein, sănătoase și în siguranță, cu peste 15.000 km în plus. Cele două e-truck-uri au parcurs exact 15.269 și, respectiv, 15.939 km în acest timp și au încheiat călătoria cu o masă totală brută combinată de 40 de tone. De-a lungul întregului traseu, dezvoltatorii au încărcat cele două camioane de cursă lungă exclusiv la puncte de încărcare publice.
Christof Weber, șeful departamentului Global Testing Mercedes-Benz Trucks: „Cele două vehicule de testare au stăpânit turul cu note maxime. Putem privi în urmă la aproape șapte săptămâni de experiențe și întâlniri interesante care ne-au permis să colectăm multe informații valoroase. O astfel de călătorie monumentală necesită o pregătire și o planificare meticuloasă, în special în ceea ce privește încărcarea la infrastructura publică. Chiar dacă experiențele noastre cu stațiile de încărcare au variat foarte mult în unele cazuri, a fost evident că transportul electric pe baterii pe distanțe lungi este fezabil. Autonomia de 500 km a modelului eActros 600 fără încărcare intermediară a fost întotdeauna un factor de planificare fiabil.”
Turul a fost însoțit de aproximativ 30 de jurnaliști din 20 de țări europene, dintre care cei mai mulți au avut rândul lor la volan. „Aș dori să le mulțumesc în mod special colegilor care au organizat și au oferit sprijin pentru această călătorie și care au adus camioanele noastre înapoi, sănătoase și în siguranță, la Wörth – îi includ pe numeroșii reprezentanți ai mass-media care au fost o caracteristică permanentă a echipei noastre de testare pe întreaga durată a turului”, continuă Weber.
Constructorul va furniza informații cu privire la perspectivele și rezultatele specifice ale „Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024” în cadrul IAA Transportation de la Hanovra, în septembrie.
Punctele cele mai nordice și cele mai sudice din Europa, punctele culminante ale turului
Turneul a pornit oficial din Frankfurt pe Main pe 11 iunie. După ce au călătorit spre nord prin Germania, Danemarca și Suedia, cele două camioane au ajuns la primul punct important al etapei, exact la timp pentru mijlocul verii: Capul Nord din Norvegia, cel mai nordic punct din Europa care poate fi atins pe șosea. De la sfârșitul lunii iunie, ruta convoiului s-a îndreptat spre sud, prin Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Republica Cehă, Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Italia, Franța și Spania. După o oprire în Tarifa, Spania, cel mai sudic loc din Europa continentală, care a marcat și următorul moment important al turneului, călătoria a luat din nou o direcție nordică – înapoi în Germania prin Portugalia, Franța, Belgia, Țările de Jos și Luxemburg.
Dobândirea de experiență pe o gamă largă de rute, cu un ochi pe consumul de energie
Prin „eActros 600 European Testing Tour 2024”, Mercedes-Benz Trucks a intenționat să dobândească o experiență vastă pe o gamă largă de rute în diferite topografii și zone climatice, având în vedere consumul de energie. Producătorul intenționează să împărtășească apoi aceste rezultate cu clienții interesați. Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 kWh și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată in-house, permit eActros 600 să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară.
Mercedes-Benz Trucks a început marți, 11 iunie, de la Frankfurt am Main, cea mai amplă cursă de testare din istoria companiei. Cu „eActros 600 European Testing Tour 2024”, se intenționează ca două prototipuri aproape de serie ale noii nave amiral electrice eActros 600 să parcurgă peste 20 de țări europene, parcurgând peste 13.000 km fiecare cu o greutate totală de tractare de 40 de tone.
Punctele de atracție ale călătoriei efectuate de camioanele electrice cu baterii pentru distanțe lungi vor include punctele cele mai nordice și cele mai sudice din Europa continentală: Capul Nord din Norvegia și Tarifa din Spania. Karin Rådström, CEO al Mercedes-Benz Trucks, s-a urcat la volanul unuia dintre camioanele electrice pe primii kilometri. Turul a început neoficial încă dinainte, la sediul Mercedes-Benz Trucks din Wörth am Rhein și la sediul Daimler Truck AG din Leinfelden-Echterdingen.
Karin Rådström: „Aș dori să le mulțumesc inginerilor noștri care pornesc în această călătorie cu eActros 600. Tehnologia vehiculului pentru această transformare este pregătită. Transportul pe distanțe lungi pe bază de baterii electrice în Europa este posibil. Acum, politica și sectorul energetic trebuie să lucreze împreună, în colaborare cu producătorii de echipamente originale, pentru a impulsiona construirea infrastructurii publice de încărcare.”
Dobândirea de experiență pe o gamă largă de rute, cu un ochi pe consumul de energie
Cu „eActros 600 European Testing Tour 2024”, Mercedes-Benz Trucks intenționează să dobândească o experiență vastă pe o gamă largă de rute în diferite topografii și zone climatice, cu un ochi pe consumul de energie. Producătorul intenționează să împărtășească apoi aceste constatări cu clienții interesați.
Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 kWh și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară. Intenția este de a schimba bateriile exclusiv la stațiile de încărcare publice. Călătoria se va îndrepta prin Germania, Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Cehia, Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Italia, Monaco, Franța, Spania, Portugalia, Belgia, Olanda și Luxemburg.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit