Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Truck urmărește obiectivul unui transport complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel local. Producătorul demonstrează acest lucru cu un portofoliu larg de vehicule complet electrice la IAA Transportation 2022 de la Hanovra.

Vedeta standului Daimler Truck este camionul de mare tonaj pentru distanțe lungi Mercedes-Benz eActros LongHaul pe baterii, pe care producătorul îl prezintă pentru prima dată publicului. Modelul de serie eActros LongHaul are o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare a bateriei și este capabil să se încarce cu 1 MW. Pregătirea pentru producția de serie este planificată pentru anul 2024.

O altă inovație prezentă la târg este Mercedes-Benz eActros 300 cu baterii electrice, în versiune autotractor, pentru transporturi flexibile de distribuție grea. În plus, Daimler Truck a anunțat modelul Mercedes-Benz eAtego electric pe baterii pentru segmentul de vehicule medii.

Ca un alt punct de atracție, producătorul prezintă la IAA FUSO Next Generation eCanter, un vehicul ușor, electric pe baterii, pentru sarcini ușoare – care își sărbătorește premiera europeană la IAA Transportation la doar 2 săptămâni după premiera sa mondială.

Până în 2030, vehiculele comerciale care sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 în timpul rulării ar trebui să reprezinte până la 60% din vânzările Daimler Truck pe piețele din UE30. Apariția Daimler Truck la IAA din acest an este prima sa apariție ca o companie DAX independentă.

În calitate de divizie a Daimler Truck, Daimler Buses, lider mondial în producția de autobuze, și-a stabilit, de asemenea, obiectivul de a avea un portofoliu de vehicule complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Daimler Buses își propune să ofere modele CO2-neutre în fiecare segment până în 2030. Pe lângă Mercedes-Benz eCitaro, un vehicul electric pe baterii, care este produs în serie din 2018, Daimler Buses intenționează să lanseze primul autobuz interurban complet electric începând cu 2025.

Primul autocar pur electric va urma de la sfârșitul acestui deceniu. În cadrul conferinței de presă de duminică seara, Daimler Buses a prezentat în premieră mondială următoarea generație a autocarelor Setra TopClass și ComfortClass cu un sistem de propulsie convențional eficient. Din punct de vedere al designului, aceste modele prezintă noua imagine a familiei și stabilesc standarde pentru sistemele de siguranță și asistență cu Active Brake Assist 5 standard și Active Drive Assist 2 opțional.

Martin Daum, CEO Daimler Truck: „De la ultima ediție a IAA, de acum 4 ani, am avansat cu viteză maximă în ceea ce privește tranziția către un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Anul acesta avem deja în portofoliu opt vehicule de serie pur electrice pe baterii. Cu toate acestea, nu este suficient doar să oferim vehiculele potrivite. Clienții noștri au nevoie, de asemenea, de o infrastructură adecvată. Suntem activi aici la o mare varietate de niveluri. Pentru o dezvoltare rapidă, este esențial ca întreaga industrie și guvernele să colaboreze.”

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Ne extindem continuu portofoliul de camioane electrice cu baterii. Ne concentrăm pe oferirea unor avantaje clare clienților noștri. Prin urmare, camioanele noastre electrice sunt proiectate special pentru e-mobilitate, ceea ce le conferă o mai bună manevrabilitate, eficiență energetică și durabilitate.”

Karl Deppen, CEO Daimler Truck Asia: „La FUSO, suntem lideri în electrificarea vehiculelor comerciale. De la introducerea seriei mici FUSO eCanter în urmă cu cinci ani, am acumulat o experiență vastă și feedback valoros din partea clienților care utilizează camioanele în operațiunile zilnice. Cu noua generație eCanter, oferim acum clienților noștri soluții de e-mobilitate personalizate pentru o gamă largă de aplicații. Făcând următorul pas prin extinderea portofoliului nostru de produse și prin intrarea în producția la scară largă, continuăm să fim lideri în transportul durabil al viitorului.”

Till Oberwörder, CEO Daimler Buses: „Am realizat deja multe în ceea ce privește electrificarea cu eCitaro și cu serviciile respective, inclusiv infrastructura, construcția, soluțiile IT și instruirea. Pe lângă progresul continuu al eCitaro, autobuzele interurbane și autocarele sunt acum în centrul activităților noastre de dezvoltare. Pentru aceasta, am definit o foaie de parcurs clară.”

După lansarea pe piață a modelului eActros pentru transportul de distribuție de mare tonaj în 2021, Mercedes-Benz Trucks continuă introducerea sistematică a altor modele de camioane electrice, propulsate de baterii. Completarea portofoliului va avea loc în 2022 cu eEconic și va continua în anii următorii. În 2024, pentru segmentul de transport pe distanțe lungi este programată începerea producției de serie a eActros LongHaul, cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri după o singură încărcare a bateriei. Primele prototipuri ale camionului de 40 de tone sunt deja supuse testelor interne, iar inginerii Mercedes-Benz Trucks plănuiesc să înceapă testele camionului electric pe drumurile publice în acest an. eActros LongHaul va permite o încărcare de înaltă performanță, așa-numita “încărcare megawatt”.

Mercedes-Benz Trucks pregătește, de asemenea, variantele complementare ale eActros – mai exact eActros 300 și eActros 400. Din iulie, eEconic pentru aplicații municipale este programat să iasă de pe linia de producție a fabricii din Wörth, ca al doilea vehicul de serie complet electric. Scopul Mercedes-Benz Trucks este de a crește ponderea vehiculelor noi, neutre din punct de vedere al emisiilor locale de CO2, în Europa, la peste 50% până în 2030.

Pentru a prezenta clienților de camioane din toată Europa cât de importantă este mobilitatea electrică, Mercedes-Benz Trucks organizează un eveniment în luna iunie, în aproprierea fabricii din Wörth, care va dura câteva săptămâni. Experții de la Mercedes-Benz Trucks vor informa aproximativ 1.000 de participanți cu privire la aspectele centrale ale mobilității electrice, de la infrastructură și servicii până la arhitectura modelelor de camioane electrice. În plus, clienții vor avea posibilitatea de a conduce eActros 300 pe rute solicitante și cu sarcini utile realiste.

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Interesul extraordinar pentru evenimentul nostru de testare eActros este încă o dovadă a popularității pe care o câștigă mobilitatea electrică în rândul clienților. Clienții ne trimit astfel un semnal puternic, care ne ajută să ne consolidăm eforturile pentru a pune rapid pe șosele cât mai multe autovehicule comerciale electrice, dar și pentru a extinde infrastructura de încărcare și pentru a crea o paritate a costurilor.”

Colaborarea cu partenerii pentru infrastructura de încărcare

În ceea ce privește încărcarea în depozit, Mercedes-Benz Trucks lucrează împreună cu Siemens Smart Infrastructure, ENGIE și EVBox Group. Pentru încărcarea publică, pe traseu, pentru transportul pe distanțe lungi, Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group au semnat un acord pentru înființarea unei societăți mixte. Aceasta va asigura dezvoltarea și funcționarea unei rețele publice de încărcare de înaltă performanță, în Europa, pentru camioanele și autocarele propulsate de baterii electrice. Rețeaua de încărcare a acestor trei părți va fi disponibilă pentru operatorii de flote din Europa, indiferent de marca de autovehicul pe care o folosesc.

Scopul proiectului „Încărcare de înaltă performanță în transportul cu camioane pe distanțe lungi” (High-Performance Charging in Long-Haul Truck Transport – HoLa), cu participarea Daimler Truck și sub egida Asociației Germane a Industriei Auto (VDA) este de a planifica, construi și opera o infrastructură de încărcare de înaltă performanță pentru transportul cu camioane cu baterii electrice pe distanțe lungi. Două puncte de încărcare de înaltă performanță cu sistemul de încărcare Megawatt (MCS) urmează să fie construite și testate în fiecare dintre cele patru locații din Germania. În proiect sunt implicați diverși alți parteneri de consorțiu din industrie, dar și parteneri din cercetare.

Mercedes-Benz eEconic, prezentat la târgul de echipamente pentru municipalități IFAT

Modelul eEconic propulsat de baterii electrice va fi prezentat în premieră pe 30 mai, la IFAT, cel mai important târg mondial pentru managementul apei, canalizării, deșeurilor și materiilor prime, din München. eEconic are rezultate deosebit de bune în aplicațiile urbane, fiind foarte potrivit pentru activitățile ce trebuie intreprinse la primele ore ale dimineții, datorită nivelului scăzut de zgomot. Modelul eEconic are la bază platforma Daimler Truck: sistemul de propulsie al autovehiculului comercial cu podea joasă este similar cu cel al Mercedes-Benz eActros, care este produs în serie la uzina din Wörth din octombrie 2021. Din mai 2022, FES Frankfurter Entsorgung – (Salubrizare) și Service GmbH au folosit deja un eEconic în Frankfurt am Main pentru colectarea deșeurilor municipale.

A doua generație MirrorCam pentru eActros

Începând cu luna aprilie a acestui an, Mercedes-Benz Trucks a echipat eActros cu a doua generație MirrorCam, care prezintă îmbunătățiri în special în ceea ce privește display-ul și siguranța. În exterior, brațele camerei de pe ambele părți ale cabinei au fost scurtate cu 10 cm, ceea ce le conferă șoferilor mai multă flexibilitate în timpul condusului în marșarier. Unul dintre avantajele acestor noi dimensiuni este că șoferilor le este imediat mai ușor să conducă în marșarier, deoarece perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzii convenționale.

Scopul final: transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050

Obiectivul Daimler Truck este să ofere doar vehicule noi neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 (“de la rezervor la roată”) în Europa, Japonia și America de Nord până în 2039. Cele două modele cu baterii electrice Mercedes-Benz eCitaro și Mercedes-Benz eActros au intrat în producția de serie din 2018, respectiv 2021. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter și Freightliner eCascadia vor urma mai târziu în acest an și sunt deja planificate vehicule suplimentare, neutre în CO2. În a doua jumătate a acestui deceniu, compania intenționează să-și completeze gama cu autovehicule produse în serie, propulsate cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Consolidarea transportului neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050 este obiectivul principal al Mercedes-Benz Truck.