Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
La cea de-a cincea ediție a eCommerce Talks, organizată de easySales, s-au reunit sute de experți și peste 700 de participanți, unde a fost prezentat primul raport complet al pieței românești de comerț online. Astfel, au fost abordate discuții legate de raport privind provocările și așteptările consumatorilor, comportamentele lor de cumpărare și nivelul de încredere în comerțul electronic. Evenimentul s-a desfășurat pe 18 septembrie și a avut ca participanți echipe executive din România, Ungaria și Bulgaria, care au împărtășit cele mai bune practici din domeniu.
Printre concluziile studiului au fost incluse următoarele date:
• 49,7% dintre români au făcut între una și trei comenzi online, în ultimele 30 de zile
• 40,9% au alocat între 301 și 1.000 de lei comenzilor online, în ultimele 30 de zile
• 43,4% au plasat comenzile de pe laptop sau desktop
• 62,1% au comandat de la magazine online care comercializează produse fizice
• 74,1% consideră prețul drept factorul determinant pentru cumpărăturile online
• 50,3% aleg livrarea acasă, prin curier
• 65,2% preferă să plătească prin cardul bancar
• 58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media
• 47,7% consideră documentarea completă a produsului drept detaliul cel mai important
• 43,7% se așteaptă la acces non-stop la serviciul de relații cu clienții
• 50,6% sunt relativ mulțumiți de comenzile de pe site-urile din România și comandă de câte ori au ocazia
• 34,7% se axează pe prețurile mici când comandă de pe platforme de eCommerce din afara țării
• 45,4% au făcut cele mai multe cumpărături din afara țării de pe Temu
• 34,3% comandă ocazional, de 2-3 ori pe an, de pe Temu, Shein, Amazon sau eBay
• 41,5% consideră că experiența comenzilor din afara țării a fost peste așteptări și vor mai efectua comenzi internaționale
• 36,4% au cumpărat produse pentru casă de la magazine din afara țării
• 34,7% consideră, în general, că durata expedierii este aspectul unei comenzi online care nemulțumește cel mai mult
• 48,7% se așteaptă să poată returna o comandă în 30 de zile de la plasare
• 57,5% se așteaptă ca o comandă să ajungă în 3-5 zile lucrătoare
• 40,1% au printre așteptări ca banii pentru un produs returnat să fie restituiți în cinci zile lucrătoare
Studiul realizat de easySales a colectat informații de la 1.043 de respondenți între 21 iunie 2014 și 8 iulie 2024, utilizând metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Chestionarul a fost distribuit printr-un link unic de acces, iar eșantionul a fost ales pentru a reflecta structura socio-demografică a utilizatorilor de internet majori din România. Rezultatele sondajului sunt reprezentative pentru această populație și pot fi extrapolate, având o marjă minimă de eroare.
Marja de eroare de ±3%, a implicat un eșantion reprezentativ de utilizatori folosind metoda CAWI și respectând structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România. Dintre respondenți, 52,92% sunt bărbați, iar 89,36% locuiesc în mediul urban. Distribuția geografică arată că 44,39% locuiesc în Muntenia, 33,75% în Transilvania, 16,78% în Moldova și 5,08% în Dobrogea. În ceea ce privește veniturile, 45,21% câștigă peste 4.000 lei lunar, iar 6,13% nu au venituri proprii. 77,11% sunt angajați, lucrând în sectoare precum resurse, construcții, imobiliare, auto, instalații, educație, comerț, IT și activități juridice sau financiare.
easySales, platforma SaaS de management automatizat și de centralizare a activităților de eCommerce, a anunțat integrarea marketplace-ului Altex, oferind comercianților posibilitatea de a-și extinde și diversifica afacerile online către 12 milioane de noi vizitatori unici.
Orice magazin online este eligibil pentru a accesa serviciile marketplace-ului Altex, dacă au o afacere de peste 500.000 de euro și minimum 300 de produse în portofoliu. De asemenea, capacitatea de livrare ar trebuie să fie disponibilă de până la două zile lucrătoare.
Categoriile de produse disponibile în marketplace-ul Altex includ jucării, produse sportive, băuturi, home & deco, DIY & bricolaj, produse sanitare și articole pentru copii. Totodată, Altex este unicul marketplace din România care percepe o taxă unică per comandă, de 8% din valoarea acesteia.
„Motivația strategică a integrării marketplace-ului Altex în platforma noastră este de a oferi comercianților o gamă largă de canale de vânzare și de a-i ajuta să își extindă afacerile lor online. Integrarea cu Altex deschide noi categorii de produse pentru aceștia și le permite să își diversifice canalele de vânzare, prin accesul la unul dintre cele mai mari magazine online din România.”,
a declarat Ciprian Cazacu, cofondator easySales.
Potrivit studiilor efectuate de easySales, 61% dintre vânzările automatizate sunt realizate prin marketplace-uri, în timp ce 39% prin site-urile proprii ale comercianților.
Platforma SaaS este prezentă și în afara țării, în Bulgaria și Ungaria, iar anul acesta își propune să se extindă și pe alte piețe externe.
La finalul anului trecut, clienții easySales au listat peste 10 milioane de produse pe diferite platforme marketplace, care au generat mai mult de 3 milioane de facturi și 3 milioane de documente de livrare în mod automatizat, și au beneficiat de traduceri automate pentru 900.000 de documentații pentru produse. Mai mult, valoarea totală a comenzilor procesate prin easySales a fost de peste 400 de milioane de euro la finalul lunii decembrie 2022.
„În relația cu partenerii, în cadrul marketplace Altex, preluăm integral zona de livrare, cu o taxă unică de livrare pentru clienți. Ne concentrăm pe calitatea produselor, pe calitatea partenerilor, dorim să asigurăm o varietate cât mai largă de produse în categoriile complementare pe care le dezvoltăm, obiectul principal fiind acela de a deveni un marketplace important în regiune.”,
a menționat Monica Ciolănel, Director MarketPlace Altex România.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).