Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, împreună cu Compania Națională „Poșta Română” și eBay, au lansat proiectul e-export nation, cu scopul de a sprijini creșterea exporturilor online ale afacerilor românești. Platforma e-export nation facilitează activitatea de export online și își propune să contribuie la dezvoltarea IMM-urilor din România.

Afacerile românești care se înregistrează în acest program sunt sprijinite în exportul produselor lor în peste 190 de țări prin intermediul platformei eBay, una dintre cele mai mari platforme de comerț electronic din lume. Astfel, clienții din diferite țări care achiziționează produse de la comercianții români beneficiază de costuri optime de livrare și timp rapid de livrare, folosind serviciile Poștei Române.

IMM-urile se pot înscrie în program prin intermediul website-ului https://export.ebay.com/ro/e-export/ beneficiind de avantaje, precum listarea gratuită a produselor pe eBay în primele trei luni, instruire personalizată și tarife reduse.

De asemenea, clienții internaționali care folosesc Poșta Română pentru livrare beneficiază de reduceri tarifare pentru anumite categorii de servicii, preluare gratuită, livrări rapide de 2-3 zile prin serviciul EMS (Express Mail Service) și costuri reduse pentru volume mari.

Detaliile privind eligibilitatea IMM-urilor care doresc să se înscrie în programul e-export nation, precum și lista completă a beneficiilor oferite de partenerii programului, sunt disponibile pe platforma https://export.ebay.com/ro/e-export/.

Partenerii programului e-export nation includ Compania Națională „Poșta Română”, liderul național în servicii poștale, și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, care deține o parte semnificativă din acțiunile Companiei Naționale „Poșta Română”. Acești parteneri sprijină programul și consideră că angajații Poștei Române joacă un rol esențial în procesul de digitalizare a României. Mai multe informații despre serviciile oferite de Compania Națională „Poșta Română” pot fi găsite pe website-ul www.posta-romana.ro, iar detalii despre proiectele și programele de digitalizare desfășurate de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării pot fi găsite pe website-ul https://mcid.gov.ro/.

„Comerțul online românesc este una dintre industriile naționale care înregistrează creșteri exponențiale de la an la an. Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o valoare nominală de peste 6,3 miliarde de euro. Considerăm că programul e-export nation are un potențial catalizator pentru continuarea și chiar accelerarea acestei rate de creștere. De asemenea, prin deschiderea pieței la comerțul electronic transfrontalier, urmărim să sprijinim creșterea performanțelor IMM-urilor din România și crearea de noi fluxuri de venit pentru acestea.“,

a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

„România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din portofoliul nostru de piețe emergente. Prin programul e-export nation ajutăm IMM-urile românești să fie vizibile pentru cei 133 de milioane de cumpărători activi pe care eBay îi are în 190 de piețe din întreaga lume. Le oferim sfaturi practice pentru a putea folosi eficient serviciile și oportunitățile de export, precum și multe alte beneficii de economisire a costurilor. În esență, le arătăm cum pot să-și dezvolte afacerea și să se extindă la nivel global.”,

a precizat Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing eBay EMEA emerging markets.

„Dorim să ușurăm startul comercianților români pe piața globală prin facilitățile pe care Compania le oferă prin acest program, astfel încât ei să se poată concentra mai mult pe viziunea antreprenorială și pe felul în care își pot dezvolta afacerile pe termen lung. Această inițiativă este doar un prim pas în a aduce antreprenoriatul românesc în rândul priorităților Poștei Române. Credem în parteneriatul lansat astăzi și în faptul că prin educarea IMM-urilor către e-commerce contribuim la stimularea producției românești și a exportului.”,

a declarat Valentin Ștefan, Director General al Companiei Naționale „Poșta Română”.
Amazon este prima marca din clasamentul Brand Finance Global 500 care depaseste pragul de 200 de miliarde de dolari (mai exact a atins 220,8 miliarde de dolari, cu 18% mai mult decat in 2018) si isi mentine pentru al treilea an consecutiv titlul de cea mai valoroasa marca din lume. Cea mai mare piata online a lumii, Amazon are un portofoliu divers de produse si servicii si investitii masive in sectoare cu crestere rapida si in tehnologii inovative, si recent s-a extins in cloud, inteligenta artificiala, electronice, digital streaming si logistica si se pregateste sa intre in noi industrii. 
Dar veniturile companiei vin in continuare mai ales din retail, iar provocarile specifice acestui sector pot aduce stagnarea brandului in viitorul apropiat. In noiembrie 2019, Nike a anuntat ca nu isi va mai vinde produsele pe platforma Amazon, ci isi va dezvolta propriul canal de vanzari directe, si alte mari branduri pot urma aceasta cale, amenintand reputatia Amazon de „magazin universal“. Un alt semn de intrebare este legat de viitorul companiei pe pietele globale, cata vreme din Europa si India vin reactii negative, iar piata din China este saturata de Alibaba, ceea ce face dificila atingerea unei pozitii internationale de aceeasi magnitudine cu cea din SUA.
Alaturi de Amazon in clasament mai sunt prezente 44 de marci de retail, sector care este al treilea ca valoare cumulata, cu aproape 800 de miliarde de dolari, dupa tehnologie si banking. Dar, asa cum arata analiza Brand Finance Glbal 500, pe masura ce comertul electronic nu mai este o noutate si un avantaj competitiv important, retailerii online incep sa piarda valoarea de brand, iar lanturile care se adapteaza la noile cerinte ale pietei incep sa recastige terenul pierdut in ultimii ani. Astfel, in contrast cu Amazon, valoarea eBay a scazut cu 9%, pana la 8,2 miliarde de dolari, dar Walmart a crescut cu 14%, pana la 77,5 miliarde de dolari, si reintra in Top 10, datorita expansiunii sale si inovatiei digitale, prin parteneriatul cu Microsoft si prin lansarea robotilor Alphabot care aleg si impacheteaza cumparaturile. Iar David Haigh, CEO Brand Finance, arata ca „ideea ca e-commerce inseamna succes instant, iar comertul clasic ("brick and mortar") este pe cale de disparitie s-a dovedit gresita. Pe masura ce operatorii traditionali, cum ar fi Walmart, se adapteaza la schimbare, consumatorul poate decide in favoarea lor.”
Situatia din retail se regaseste cumva si in sectorul hotelier, unde branduri traditionale ca Hilton si Marriott au crescut semnificativ in acest an, pe cand cele digitale au avut rezultate mixte – de exemplu Booking.com a scazut cu 15% in valoare.
Valoarea combinata a marcilor din Brand Finance Global 500 a crescut cu mai putin de 2% fata de 2018, iar peste 40% dintre ele au inregistrat o scadere in valoare, inclusiv cele cu o istorie de crestere sustinuta trebuind sa se adapteze acum la o lume mai imprevizibila decat oricand, in timp ce multe companii de tehnologie sufera din cauza neindeplinirii asteptarilor exagerate ale investitorilor. Printre scaderile notabile in valoare sunt cele ale Baidu, gigantul software din China, cu 54%, si Uber, cu 32%. In contrast, Tesla a inregistrat cea mai rapida crestere in clasament, de 65% fata de anul anterior, secondat de Instagram, cu 58%. Astfel, „la 20 de ani de la dot-com bubble si odata cu incetinirea cresterii globale si esecul unor listari cum ar fi WeWork si Uber, e foarte posibil sa ne apropiem de dezumflarea unei alte bule a start-up-urilor. Cand asteptarile se indeparteaza de realitate si costul capitalului este in crestere, rezultatul poate fi neplacut – iar supralicitarea start-up-urilor trebuie sa faca loc unei evaluari bazate pe realitate.“