Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Finala Nationala Renault Trucks Optifuel Challenge, desfasurata pe 5 iulie in apropiere de Moara Vlasiei, a fost castigata pentru a doua oara de Costin Anghelescu, proprietarul firmei Costi Trans si un „veteran“ al concursurilor de acest gen. El va reprezenta Romania la finala competitiei care va avea loc la Lyon, intre 15 si 17 octombrie. 
 
Opt orase, 165 de firme de transport, 225 de soferi participanti si aproximativ 40 de zile de munca asidua, care au culminat cu desfasurarea finalei nationale si incununarea unui campion. Cam asa poate fi rezumat pe scurt traditionalul concurs Optifuel Challenge, prin intermediul caruia Renault Trucks a cautat eco-soferul anului in Romania. 
Ca si la editiile din 2014 si 2015, aceasta ultima etapa s-a desfasurat in jurul autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti, cu punct de plecare din parcarea unui complex turistic din Snagov. In finala au concurat nu mai putin de 21 de soferi profesionisti, unii aflandu-se la volanului unui ansamblu zi de zi, altii, asa cum sunt administratorii de firme, doar ocazional. Toti finalistii s-au straduit sa fie cat mai eficienti la volanul a doua camioane Renault Trucks T, de 480 CP, in varianta cu cabina normala, incarcate cu cate 20 t, care integreaza cele mai avansate tehnologii si servicii in ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil. La finalul primei etape, adica dupa ce au concurat toti, cei mai buni doi soferi de pe fiecare din cele doua ansambluri s-au mai „duelat“ o data, dar la volanul versiunii de top Renault Trucks T High Sleeper Cab – care aduce un plus de confort datorita adancimii, pavilionului inaltat si podelei plate – in varianta de 520 CP. Interesant de mentionat ca aceasta editie Optifuel Challenge 2019 a coincis cu aniversarea a 20 de ani a Renault Trucks pe piata din Romania, astfel ca cele trei autocamioane folosite in concurs au fost inscriptionate local cu trei simboluri binecunoscute romanilor: Coloana Infinitului, Transfagarasanul si Lupul Dacic. 
 
Ploaia le-a dat batai de cap concurentilor
Pretendentii la titlul de eco-soferul anului si-au demonstrat abilitatile pe un traseu de 42,2 km, cu mai multe segmente de drum, inclusiv urcari si coborari, iar cea mai mare portiune a presupus rularea pe autostrada. „Totul tine de indemanarea soferului, cum anticipeaza, cum stie sa urce sau sa coboare dealul etc. Se pleaca din curtea complexului turistic, cu intoarcere tot aici, vehiculul fiind parcat cu spatele in acelasi loc“, dupa cum ne-a explicat Gheorghe Dragnea, responsabil Driver Training&Optifleet la Renault Trucks. Pe langa emotiile de rigoare, unii dintre concurentii care au condus in prima parte a zilei au trebuit sa faca fata si schimbarii de vreme, o ploaie destul de consistenta, insotita de vant, care era sa le incurce planurile organizatorilor, ce se gandeau chiar la o intrerupere a concursului. Din fericire nu a fost cazul, intrucat norii s-au risipit dupa circa doua ore, destul insa pentru a pune bete-n roate catorva concurenti. Printre ei si vicecampionul din 2017 din finala internationala din Spania, Adrian Tintea, de la Tintar Spedition. „Din pacate, conditiile meteo au fost neprielnice si, oricat ai fi de bun, punctajul tot iti este afectat. Am intrat in concurs la ora 10:00, atunci ploua si pe sosea am avut o rulare oarecum dificila. Consumul m-a afectat, am mers pe pilot automat la 84 km/h, iar camionul rula cu 83 km/h. La final am consumat undeva la 12 l“, ne-a spus Adrian Tintea. 
 
Experienta si-a spus cuvantul
La finalul primelor noua ore de concurs, specialistii Renault Trucks au evaluat performantele economice ale tuturor celor 21 de concurenti in functie de cateva criterii, fiecare cu o anumita pondere in punctajul total: consumul mediu de combustibil la 100 km (40%), viteza medie de deplasare (30%), anticiparea – utilizarea pedalei de frana (10%) – consumul exprimat in procente in zona economica (10%) si timpul petrecut in rulare libera (coasting+Optiroll – 10%). Dupa deliberare, patru nume s-au distantat de restul plutonului: Costin Alexandru de la Daralex Trans, Lucian Anghel de la Dumagas Transport, Iulian Smeu de la Mika Expostar, toti aflati la prima participare, si Costin Anghelescu, reprezentantul Costi Trans, un „veteran“ al acestui tip de concurs, care ne-a spus ca a fost multumit de parcursul sau, in ciuda unor mici episoade unde putea sa se descurce mai bine, cauzate de o mai mica experienta in condusul de zi cu zi. „In selectiile din grupe pe cele doua camioane am avut un consum bun, de 23,1 l/100 km, cu o incarcatura de 20 t, undeva la 9,5 l, insa am pierdut la timp, plus vreo cinci apasari ale pedalei de frana“, a marturisit acesta. Cu experienta unui loc patru in finala internationala din 2015 de la Lisabona (Portugalia), Costin Anghelescu a reusit sa se mobilizeze in finala mica dintre cei patru concurenti si sa inregistreze cel mai bun punctaj, respectiv 67,5 puncte, astfel ca va fi reprezentantul Romaniei in finala internationala ce va avea loc la Lyon (Franta), in perioada 15-17 octombrie 2019. De altfel, asa cum au remarcat si reprezentantii Renault Trucks Romania, competitia din acest an a fost foarte stransa, cu rezultate foarte apropiate, diferenta dintre primul si al doilea loc, care a inregistrat 63,1 puncte, fiind data de timpul petrecut in Optiroll, restul parametrilor fiind aproape la fel. Iar acest lucru este o dovada ca participantii sunt tot mai pregatiti si arata un tot mai mare interes pentru un stil de condus eficient, implicit pentru acest tip de concurs. Pe langa participarea la finala din Franta, Costin Anghelescu a mai fost recompensat cu un voucher de cumparaturi in valoare de 1.000 de euro si un set de patru jante ALCOA Durabright, in timp ce pentru compania sa a primit spre utilizare un camion timp de o luna de zile. Ocupantii celorlalte doua pozitii au primit vouchere de 500 de euro, respectiv 300 de euro, precum si vouchere de service cu aceleasi valori pentru companiile la care lucreaza. Tot ei au fost recompensati si cu cate doua jante ALCOA Durabright.
Marele campion al etapei internationale a Optifuel Challenge 2019 va castiga, pentru compania pe care o reprezinta, un camion Renault Trucks T High 2019. De asemenea, soferul va fi premiat cu un voucher Renault Trucks in valoare de 6.000 de euro, in timp ce concurentii de pe locurile al doilea si al treilea vor primi un voucher in valoare de 3.000 de euro, respectiv de 1.500 euro.

Cea de-a cincea editie a Renault Trucks Optifuel Challenge, competitia dedicata condusului economic, este in plina desfasurare cu selectiile de la Bucuresti, care va da un castigator la finalul acestei saptamani, pe data de 10 mai. Pentru sansa de a participa in finala nationala din 4-5 iulie, pana acum au concurat peste 70 de soferi care s-au „batut“ pentru a obtine cel mai bun consum intr-un timp predefinit.
 

Doritorii de titlul „Eco – Soferul anului“ vor concura in finala internationala pe noua generatie Renault Trucks T High 2019, care promite un consum mai mic cu 3% comparativ cu modelul anterior. Cabina este versiunea High Sleeper Cab, ceea ce aduce un plus de confort datorita adancimii, pavilionului inaltat si podelei plate.Tot la nivel de confort pentru sofer trebuie sa trecem si versiunea de pat superior transformabil in spatiu pentru bagaje, dar si clima de stationare cu care modelul este echipat din fabrica. „Printre alte dotari, aceasta noua generatie vine si cu sistemul Optivision, care ne ajuta sa abordam dealurile intr-un stil cat mai economic. Noua generatie de GPS este si ea de mare ajutor, putem seta latimea, inaltimea si lungimea camionului si beneficiem de cea mai noua versiune a sistemului de navigatie TomTom. Varianta de concurs vine si cu cantar pentru greutate, astfel incat soferul stie in orice moment care este greutate are pe axe, inclusiv pe fiecare axa de pe remorca“, dupa cum ne-a declarat Gheorghe Dragnea, responsabil de Driver Training&Optifleet  la Renault Trucks.

Autocamionul de concurs este propulsat de cea mai puternica versiune a lui T High – motorul de 13 Litri si 520 CP, iar remorca este incarcata cu 20 de tone. Traseul are o lungime de 25,7 km si porneste chiar din curtea centrului Renault Trucks din Bolintin Deal, cu iesire de pe Autostrada A1 Bucuresti-Pitesti la Ciorogarla, unde soferii intorc sub pod si revin pe autostrada pentru reintoarcere. „Este un traseu mixt, cu un grad mediu de dificultate, care include o portiune de autostrada, dar si o mica parte de drum national unde se poate vedea destul de bine capacitatea de anticipare a soferului in diferite situatii de trafic“, a mai explicat responsabilul de Training al Renault Trucks.

Performanta soferilor este evaluata prin intermediul Optifleet, sistemul telematic de management al flotei de la Renault Trucks, care masoara eficienta stilului de condus in functie de trei criterii:
• anticipare (utilizarea inertiei vehiculului si franarea);
• utilizarea corecta a vehiculului (timpul petrecut in zona economica);
• timpul petrecut la ralanti.

In finala nationala din 4-5 iulie stim deja numele a doi castigatori in urma selectiilor de la Bacau si Pitesti. Este vorba de Vasile Ostache, de la compania Redy2 Transport din Bacau, si Adrian Dumitrascu de la Lazar Company, care a inregistrat cel mai bun rezultat la Pitesti. 

Urmatoarele selectiile nationale se vor tine pana in iunie in cadrul centrelor Renault Trucks din:

• ORADEA 13-17 mai 2019
• CLUJ 20-24 mai 2019
• SIBIU 03-07 iunie 2019
• TIMISOARA 10-14 iunie 2019
• CONSTANTA 18-21 iunie 2019

Castigatorul la nivel national va reprezenta Romania in finala internationala care va avea loc pe in 15-17 octombrie 2019. Castigatorul va pleca acasa cu un Renault Trucks T High 2019.
La editia precedenta, cea din 2017, au participat nu mai putin de 3.000 de soferi, reprezentand 2.300 de firme din 29 de tari.

„Suntem mandri de campionul nostru national de la editia trecuta, Adrian Tintea (Tintar Spedition) care a reusit cea mai buna performanta a echipei Romaniei pana in prezent, respectiv locul al II-lea in Finala Internationala Optifuel Challenge 2017. Este o dovada a faptului ca avem soferi bine instruiti care pot concura cu succes la cel mai inalt nivel.“ – Renault Trucks Romania