Noul campion al inovației, Schmitz Cargobull AG, liderul pieței europene de semiremorci, a fost desemnată în TOP 100 Innovator 2024. Distincția este acordată companiilor mijlocii inovatoare din Germania
„Prioritatea principală la Schmitz Cargobull este de a oferi clienților noștri o valoare adăugată reală. Suntem mulțumiți de inovațiile noastre doar atunci când acestea îi ajută pe clienții noștri să își sporească profitabilitatea și să obțină cel mai mic cost total de proprietate, astfel încât aceștia să poată oferi propriilor clienți un serviciu mai fiabil”, a declarat Andreas Schmitz, CEO al Schmitz Cargobull AG. „Suntem mândri să ne aflăm în TOP 100 cele mai inovatoare companii din Germania. Acest premiu confirmă angajamentul întregii echipe Schmitz Cargobull și ne stimulează să continuăm să investim în concepte de vehicule și soluții de transport inovatoare. Pentru noi, inovarea nu este un scop în sine. Ne concentrăm întotdeauna pe beneficiile pentru clienții noștri. Putem privi în urmă la un număr mare de dezvoltări ale noastre care au avut un impact major, fie că este vorba de suprastructura FERROPLAST, de semiremorcile frigorifice electrice cu axă generatoare sau de cortinele aerodinamice EcoGeneration, care reduc semnificativ consumul de motorină și emisiile de CO2. Managementul inovației este extrem de important pentru companie, permițându-ne să continuăm să le oferim clienților noștri soluții cu valoare adăugată și în viitor.”
În numele compamedia – organizatorul concursului – cercetătorul în domeniul inovării, Prof. Dr. Nikolaus Franke, de la Universitatea de Economie și Afaceri din Viena, și echipa sa au analizat puterea de inovare a tuturor participanților. Considerațiile se bazează peste 100 de criterii din cinci categorii: managementul de top care promovează inovarea, climatul de inovare, procesele și organizarea inovatoare, orientarea externă/inovarea deschisă și succesul inovării. În cadrul examinării sunt analizate următoarele întrebări: sunt companiile capabile să creeze noi produse, noi servicii, noi procese și noi modele de afaceri? Și sunt aceste realizări doar coincidențe sau sunt rezultatul unei abordări structurate și orientate? De asemenea, este important cum și dacă inovațiile și îmbunătățirile produselor au reușit să se impună pe piață. Schmitz Cargobull s-a impus în acest proces de selecție științifică pentru a fi selectat ca unul dintre inovatorii de top.
Schmitz Cargobull a lansat la începutul anului trecut gama de semiremorci aerodinamice EcoGeneration care permit o economie de carburant de până la 5% și sunt disponibile în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS. Iar acum modelul EcoFLEX se află într-un turneu de promovare prin mai multe țări europene, inclusiv România, unde clienții și jurnaliștii din presa de specialitate au putut asista atât la o prezentare a caracteristicilor tehnice și avantajelor pe carele oferă, cât și la o demonstrație de ajustare a înălțimii utile folosind sistemul de la Varios: acoperișul se ridică și se coboară manual cu ajutorul unei pompe hidro-pneumatice, în timp ce înălțimea este modificată cu ajutorul stâlpilor. O singură persoană este suficientă pentru a face asta în circa 15 minute, interval în care se include și ajustarea prelatei conform cu noua înălțime. Încărcarea și descărcarea se fac la fel ca la alte prelate și toate cele trei tipuri Eco pot fi încărcate din spate sau din lateral.
EcoGeneration are la bază conceptul de parte din spate liftabilă, care îi conferă o formă aerodinamică și reduce rezistența aerodinamică. Acoperișul se poate ridica ușor dacă semiremorca trebuie să fie încărcată până la nivelul maxim pe înălțime și se coboară când se transportă mărfuri de greutate, care nu ating tavanul, fără a crește costurile și fără a modifica semnificativ funcțiile semiremorcii, performanța transportului și manevrarea.
EcoFLEX se pretează la transport de mărfuri generale și de băuturi, deoarece propune un acoperiș care se poate coborî în partea din spate, astfel încât înălțimea totală maximă să fie de 4 m atât în față, cât și în spate, dar să poată scădea flexibil, în spate, ceea ce duce la o formă aerodinamică și deci la economii de carburant.
Testele realizate până acum, inclusiv în România, indică o reducere cu 5% a consumului de combustibil, datorită unei aerodinamici cu 10% mai bune.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit