Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările de comerț electronic au continuat să crească în Germania în primul trimestru al anului 2021, cel mai mare plus fiind adus de bunurile din sectorul FMCG, în special alimente. Per total, în perioada ianuarie-martie 2021, ecommerce-ul a înregistrat o creștere de 28% comparativ cu perioada similară din 2020.

Datele au fost prezentate de Asociația Federală pentru Comerț electronic și coletărie (BEVH), care a mai spus că vânzările de bunuri au crescut de la 16.482 milioane de euro în primul trimestru al anului 2020 la 21.090 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021. Creșterea extraordinară a rezultat din faptul că în aceeași perioadă anul trecut comerțul electronic a stagnat din cauza instaurării restricțiilor în contextul pandemiei. Potrivit calculelor asociației, dacă primele trei luni din 2020 s-ar fi dezvoltat cu o medie pe termen lung de 11%, atunci creștere ar fi fost de doar 17% pentru acest prim trimestru din 2021.

Ca și categorii de consum în online, pe primele locuri se situează bunurile care au putut fi achiziționate și în comerțul modern clasic – produse alimentare, produse farmaceutice, medicamente. Bunurile proprii și de uz casnic, precum și rechizitele de birou continuă să fie foarte populare în rândul consumatorilor. „Creșterea categoriei de bunuri alimentare în primul trimestru al anului 2021 a fost chiar de 84,5% față de anul precedent și a generat vânzări online de 666 milioane de euro (2020: 361 milioane de euro). Acest grup de produse este, prin urmare, lider în ceea ce privește creșterea absolută. Produsele fashion au înregistrat o creștere de 29,9%“, arată datele BEVH.