La Ecomondo 2021 una dintre cele mai interesante construcții a fost cea creată pentru Autoritatea Municipală din Barcelona pe un autobuz electric Irizar. „Este o colaborare născută în 2018 cu FCC Medio Ambiente (cifră de afaceri de aproape 400 de milioane de euro) care a implicat fabrica națională de mijloace de transport de persoane pentru a modifica un autobuz și a folosi șasiul acestuia pentru compactorul nostru cu încărcătură laterală”, explică Juri Palazzi, manager al Busi din Brescia.
Particularitatea sa, pe lângă garda la sol de 170 mm și vizibilitatea sporită, este posibilitatea de a monta bateriile pe partea stângă a vehiculului, eliberând astfel spațiu pentru încărcătorul lateral, situat în dreapta. Născut pe șasiul Irizar ie bus, noul compactor va fi produs în 5 unități, dar în total vor fi 10 unități, încredințate și altor carosieri.
Producția include versiuni 4×2 și 6×2 cu 2 și 3 axe și reprezintă impulsul definitiv de a contribui la implementarea mobilității electrice în vehiculele pentru servicii urbane din zonele metropolitane, cu impact pozitiv asupra mediului în ceea ce privește emisiile poluante și zgomotul, reducerea amprentei de carbon și eficiența energetică.
Camionul Irizar ie urban este un camion electric cu zero emisii, echipat cu un motor Iveco Cursor 8 CNG, care răspunde unor nevoi diferite și permite traversarea orașelor cu o reducere drastică a emisiilor de zgomot, poluanți și CO2 și un consum de energie cu 50% mai puțin decât un vehicul convențional. Acest lucru îl face ideal pentru munca de dimineață sau seara, precum și pentru accesul în zonele cu emisii scăzute din orașe.
Acest vehicul integrează propria tehnologie dezvoltată de companiile Grupului Irizar, în ceea ce privește tracțiunea electrică, stocarea energiei și electronica de control, combinată cu experiența FCC Medio Ambiente în ceea ce privește nevoile reale ale serviciilor municipale. Compactorul lateral CMPL7 ETSB, pe de altă parte, reprezintă cea mai recentă evoluție a vehiculelor din gama CMPL 7. Versiunea ETSB a fost concepută pentru a maximiza sarcina utilă a caroseriei, păstrând în același timp caracteristicile de rezistență și fiabilitate.
Sistemul hidraulic permite combinarea vitezei, preciziei și fluidității mișcării, reducând solicitările asupra angrenajelor mecanice și a caroseriei, cu o funcționare silențioasă și eficientă energetic. În același timp, electronica asigură o setare „user friendly” în toate modurile de utilizare a compactorului (operațional-întreținere-depanare). Gama oferă variante cu 2, 3 si 4 axe cu soluții specifice (GNC-Glass).
Date tehnice
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit