În 2023 au fost produse 97,89 milioane de paleți din lemn, în scădere cu 15,8% față de anul precedent. Acest lucru a fost raportat de Asociația germană a ambalajelor din lemn, paleților și ambalajelor pentru export (HPE), citând date de la Oficiul Federal de Statistică. În ceea ce privește valoarea, producția de paleți a scăzut cu 36,7%, până la 1,07 miliarde de euro.
Potrivit cifrelor, imaginea este și mai clară atunci când vine vorba de comerțul exterior cu paleți. Exporturile germane de paleți au scăzut cu 18,1%, la 28,4 milioane de unități în 2023, și cu 32,4% în termeni de valoare. Importurile de paleți au scăzut cu 33,4%, până la 52,1 milioane de unități, și cu până la 48,7% în termeni de valoare. Piața totală de paleți din Germania este estimată la 121,5 milioane de unități.
Cifrele actuale arată clar că economia Germaniei nu este în cea mai bună formă în multe domenii în acest moment. Asociația HPE se așteaptă ca economia să se stabilizeze în mare parte la nivelul actual până în toamnă.
Un raport realizat de Ti, Upply și IRU arată că între Anvers sau Rotterdam și Duisburg tarifele de transport au fost relativ constante în ultimul trimestru din 2021, fiind cu 1,5% mai mari atunci când restricțiile legate de Covid-19 și perturbările din lanțul logistic au afectat creșterea economică. Dintr-unul din cele două porturi spre Duisburg s-a ajung la final de 2021 la 479 de euro, iar pe celălalt sens la 435 de euro.
Economia Germaniei a fost în 2021 cu 2% sub nivelul de dinainte de pandemie, conform Destatis, iar PIB a scăzut în ultimul trimestru din 2021 față de perioada similară din 2020 cu 1%, din cauza restricțiilor Covid-19 și a crizei de componente. Exporturile și-au păstrat creșterea în ultimul trimestru din 2021, în ciuda perturbărilor din lanțul logistic, fiind cu 1,7% mai mari în noiembrie față de aceeași lună din 2020, deși aprovizionarea cu materie primă a fost cu 0,2% mai slabă. Tarifele dinspre Duisburg spre porturile Anvers și Rotterdam au crescut cu 1,6% din al treilea în al patrulea trimestru al lui 2021. Germania depinde mult de comerțul mondial, deoarece este unul dintre principalii exportatori ai lumii, mai ales în sectoarele high-tech, farmaceutic și automotive.
Cea mai importantă direcție de transport din UE este între Germania și Olanda, urmată de Germania-Polonia.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit