Punctul central al expoziției IAA TRANSPORTATION 2022, care va avea loc în septembrie la Hanovra, se concentrează pe transformarea sectorului vehiculelor comerciale, care trece la motoare fără emisii. În cadrul atelierului internațional de presă organizat de VDA la Frankfurt, industria a oferit primele informații cu privire la situația companiilor și la contribuțiile pe care vor trebui să le aducă. Michael Perschke, directorul executiv al Quantron AG, a prezentat informații preliminare despre vehicule, precum și despre dezvoltările planificate de companie în cadrul conferintei de presă.
Quantron AG, specialist în transportul durabil de pasageri și mărfuri, oferă clienților săi soluții de mobilitate pe baterii și hidrogen-electricitate, care sunt adaptate pentru a satisface nevoile individuale ale acestora, în funcție de domeniul de aplicare solicitat. Quantron prezintă două vehicule noi din sectorul vehiculelor grele: un camion FCEV alimentat cu hidrogen pentru transporturi pe distanțe lungi în Europa și Quantron QHM BEV 50-392 complet electric.
Autocamionul complet electric Quantron QHM BEV 50-392, bazat pe modelul MAN TG3 (TGS & TGX), este o noutate în portofoliul Quantron AG. Autocamionul greu poate fi deja comandat de către clienți și este ideal pentru operațiunile din fabrică și de distribuție, datorită sistemului de propulsie cu zgomot redus și fără emisii. Quantron QHM BEV 50-392 este disponibil în diferite configurații ca 4×2 și 6×2.
Are o autonomie de până la 350 km cu o baterie de înaltă tensiune de 392 kWh și poate fi încărcat cu puteri de până la 350 kW. Printre primii clienți se numără companii care se concentrează pe sustenabilitate și pe noile tehnologii, cum ar fi companiile de eliminare a deșeurilor și de logistică, Ansorge și DORR.
Autocamionul Quantron EU de mare tonaj cu tehnologie cu pile de combustie
În premieră mondială, Quantron AG face publice pentru prima dată detalii despre camionul FCEV. Vehiculul a fost dezvoltat în cadrul unui parteneriat strategic cu Ballard Power Systems, liderul mondial în domeniul hidrogenului, și dispune de o axă electrificată (e-axle) integrată de la un lider global în domeniul propulsiei. Autocamionul FCEV va fi disponibil începând cu al doilea trimestru al anului 2023.
Avantajele de vânzare unice, care sunt cele mai bune din clasa sa în segmentul concurențial existent, includ o autonomie de până la 700 km, o adecvare fără compromisuri pentru utilizarea zilnică, cu o cabină care oferă șoferilor cazare peste noapte în timpul călătoriilor lungi, precum și opțiunea de a utiliza remorci standard ISO. Autocamionul FCEV va avea o capacitate a rezervorului de hidrogen care va depăși cu mult 50 kg de H2 stocat.
Ambele vehicule, împreună cu multe alte vehicule comerciale de la Quantron AG, sunt susținute financiar și beneficiază de stimulente în Germania, cu până la 80% din costurile suplimentare față de un model diesel, acoperite prin programul guvernamental pentru achiziționarea de vehicule comerciale cu propulsie alternativă. Cererile în acest sens pot fi depuse începând cu 29 iunie 2022.
În acest context, QUANTRON a primit numărul de producător mondial cu inițialele „WCV” („W” ca standard pentru Germania, „C” pentru comercial, „V” pentru vehicul) de la Autoritatea Federală Germană pentru Transporturi Auto (KBA). Astfel, Quantron îndeplinește toate cerințele unui OEM, dar va acționa mai mult ca un partener pe picior de egalitate în cooperarea cu producătorii atât pentru soluțiile cu baterii electrice, cât și pentru cele cu hidrogen-electric. Datorită acționării lor silențioase și cu emisii zero, vehiculele complet electrice sunt ideale pentru transportul de pasageri și mărfuri în interiorul orașelor.
Hidrogenul ecologic este cea mai eficientă soluție de combustibil durabil pentru operațiunile pe distanțe lungi și de mare tonaj cu sarcini utile mari. Ca parte a ofensivei sale privind hidrogenul, Quantron AG își extinde în continuare ecosistemul Quantron-as-a-Service (QaaS), prin care oferă spre închiriere camioanele electrice sau pe pile de combustie. În viitor, QUANTRON dorește să realizeze producția de hidrogen verde și de energie electrică durabilă și să furnizeze stații de alimentare cu hidrogen și opțiuni de încărcare. Prin subvenții pentru investiții și beneficii fiscale, prețul hidrogenului pe kilometru va corespunde prețului motorinei pe kilometru încă din 2024. În anii următori, kilometrii parcurși cu ajutorul unui autovehicul alimentat cu hidrogen vor deveni chiar mai ieftini decât cei parcurși cu motorină, din cauza creșterii taxei pe CO2 pentru motorină și a costurilor de finanțare.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit