Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pretul energiei electrice si costurile generate de acest element in bugetele operatorilor logistici, in special in depozitele frigorifice, au fost in permanenta un subiect sensibil. Chiar daca investitiile in sisteme alternative de productie din resurse regenerabile au fost masive, pretul este caracterizat inca de instabilitate, tendinta prezenta la nivel european. Avand in vedere importanta acestui aspect, eficienta energetica a fost una din temele dezbatute in cadrul celei de-a cincisprezecea conferinte organizate de ECSLA la Rotterdam, la finalul lui februarie.


Potrivit lui Paul Kwakkenbos, reprezentantul E.ON Benelux, din punct de vedere al pretului energiei electrice piata este imprevizibila. "Nu am un glob de cristal ca sa pot vedea ce se va intampla in perioada urmatoare din aceasta perspectiva."
E.ON, unul dintre cei mai importanti furnizori de energie electrica, a inceput deja sa lucreze la dezvoltarea energiilor regenerabile. "Pentru urmatorii ani intentionam sa investim sapte miliarde de euro doar in energii regenerabile, reprezentand 8-9% din total investitiilor", a declarat Kwakkenbos. Valoarea investitiilor in surse de energie regenerabile a crescut, comparativ cu anii trecuti cand investitiile vizau tehnologii mai clasice.
Pretul energiei electrice este generat de multitudinea indicatorilor, de la pretul la bursa, pana la situatia geopolitica, pietele emergente, criza financiara, dezastrele naturale, pretul gazelor si investitiile in tehnologii noi. "Norvegia este o tara norocoasa pentru ca aproape 100% din productia de energie este realizata cu ajutorul retelei hidrografice, ceea ce duce la un pret foarte mic de productie."

Se doreste o piata uniforma
Demersurile recente ale UE s-au focusat pe crearea unor interconexiuni intre tari, ceea ce ar conduce la o piata mai nivelata, insa in acest sens sunt necesare investitii masive in urmatorii 20 de ani. "Mai exact, 1.300 de miliarde de euro pentru a produce energie regenerabila doar pentru Europa", a explicat Kwakkenbos. "Pietele individuale au dovedit ca exista deja o singura piata din acest punct de vedere."
Chiar daca sunt diferente de pret la achizitia de energie electrica, fluctuatiile sunt la fel la nivelul tuturor pietelor europene, astfel ca nu sunt sesizabile avantajele daca se cumpara energie dintr-o alta tara. "Germania importa energie doar in perioada de iarna, cand productia de energie nucleara se desfasoara cu dificultate. Insa, in perioada de pro-ductie excedentara, Germania exporta energie catre Franta", a evidentiat reprezentantul E.ON. Aproximativ 25% din productia Germaniei provine din resurse regenerabile, datorita numarului mare de parcuri eoliene, energia produsa de vant fiind o sursa stabila, fara un impact foarte mare asupra pretului. "Energia generata pe baza de petrol are un pret volatil din cauza scumpirii barilului de petrol."

In perioada 27-29 februarie, Rotterdam va gazdui cea de-a 15-a editie a programului Asociatiei Europene a Depozitarii si Logisticii de Frig (ECSLA) pentru lantul logistic al produselor cu temperatura controlata, unde revista Tranzit Logistica va fi prezenta in calitate de partener media. Evenimentul este dedicat sectorului european al logisticii de frig si se concentreaza asupra avantajelor competitive din industrie, pozitionarii pe piata si identificarii caracteristicilor distinctive.

Jucatorii din industria frigului adopta adesea aceeasi strategie pentru atragerea potentialilor clienti, furnizandu-le acestora informatii despre serviciile oferite, zonele de temperatura, conceptul logistic, amploarea operatiunilor, portofoliul de clienti s.a., insa, desi acestea sunt date relevante, nu sunt neaparat si decisive.

Este ceva mai greu de atins insa situatia in care acelasi potential client sa vada ca o anumita companie logistica reprezinta cea mai buna alegere si ca serviciul furnizat este unul special sau chiar unic.
In contextul actual al pietei, totul se bazeaza pe avantajele unice de vanzare (Unique Selling Points – USP). Un nivel ridicat al satisfactiei clientilor, tehnologia implementata, durabilitatea, operarea pe plan international, strategia de scadere a costurilor, flexibilitatea, orientarea catre client sau procesarea fara greseala a comenzilor sunt trasaturi care pot plasa o companie deasupra competitiei si pot contribui, prin urmare, la o mai buna pozitionare pe piata.
In cadrul evenimentului de la Rotterdam, vorbitori locali si internationali vor prezenta studii de caz, exemple din cele mai bune practici si instrumente practice cu scopul de a identifica USP-urile companiilor si de a furniza metode de transformare a acestor caracteristici in avantaje concrete pentru client.