Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

eeSea, o companie ce oferă informații despre transportul maritim și lanțul de aprovizionare maritim, arată că în februarie și martie 2021 au fost anulate 1,7%, respectiv 0,6% din cursele pe cele trei linii principale est/vest, față de 19,9%, respectiv 9,4% în februarie și martie 2020. Și pentru trimestrul al doilea al anului au fost anulate puține curse, în condițiile în care în perioada similară din 2020 procentul lor ajunsese la 14,7%.

Simon Sundboell, CEO eeSea, arată că anularea curselor a fost considerată pe scară largă ca o modalitate de gestionare a capacității de transport în timpul crizei Covid-19, dar acum ea este văzută ca responsabilă pentru creșterea neașteptată a tarifelor și pentru întârzierile semnificative de-a lungul lanțului de aprovizionare.

Sundboell înțelege frustrarea proprietarilor de mărfuri față de capacitatea redusă de transport maritim, dar arată că aceștia au impresia că transportatorii o mențin intenționat la nivel scăzut pentru a păstra prețurile mari, convingere pe care el nu o împărtășește, câtă vreme analiza eeSea, numită Trade Capacity Index, indică o creștere a capacității de transport față de 2020. Pe cele trei rute principale est/vest, capacitatea din ianuarie este cu 7,6% mai mare decât cea din ianuarie 2020, cu aproape același procent de curse anulate, iar în februarie și martie este cu 34%, respectiv cu 17% mai mare decât în lunile similare din 2020, parțial din cauza numărului mic de anulări. Ceea ce remarcă Sundboell este că transportatorii maritimi folosesc la maximum orice capacitate disponibilă, întârzie dezmembrarea navelor și chiar comandă echipamente noi.