Pe 10 iulie, in urma unei investitii de 4 milioane de euro, MHS Truck Service a inaugurat, la Oradea, cel de-al noualea centru de service si vanzari MAN din cadrul retelei nationale, care mai cuprinde orasele Bucuresti, Otopeni, Brasov, Sibiu, Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta si Bacau. De asemenea, in cadrul retelei functioneaza si cinci parteneri de service autorizati in Iasi, Slatina, Oradea, Piatra Neamt si Baia Mare, astfel asigurandu-se o acoperire nationala completa. Evenimentul a presupus si doua premiere: prezentarea oficiala a noilor modele MAN TGX, concurent cu reale sanse la titlul International Truck of the Year, si comerciala usoara MAN TGE.
Noul sediu MHS Truck Service Oradea este situat pe drumul european E60/DN1, in apropierea punctului de trecere a frontierei Bors, si se intinde pe o suprafata totala de 12.000 m2. Din acestia, 2.800 m2 reprezinta atelierul propriu-zis si cladirea de birouri, iar restul de 9.200 m2 sunt destinati parcarii camioanelor care vor veni la service si autovehiculelor noi destinate livrarii. Atelierul MHS Truck Service Oradea dispune de patru canale de lucru si un canal destinat verificarii ITP, urmand sa fie asigurate 16 posturi de lucru pentru specialistii productivi care vor efectua lucrari de mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie si ITP, respectiv 8 posturi de lucru pentru personalul TESA, in aceasta unitate desfasurandu-si activitatea un numar total de 24 de angajati. Cladirea a fost construita conform standardelor actuale MAN, iar atelierul este autorizat pentru lucrari de service pentru marcile MAN si Neoplan, cu posibilitate de extindere pentru divizia de vehicule comerciale usoare MAN TGE.
„Valoarea investitiei in atelierul MAN din Oradea se ridica la 4 milioane euro si reprezinta un pas important in dezvoltarea retelei de service si a marcii MAN in Romania”
Elena Claudia Iordache, CEO MHS Truck & Bus
Despre perfectionarea angajatilor, oficialii MHS au spus ca acestia vor participa in mod constant la cursurile pentru tehnicieni oferite de centrele proprii din Bucuresti si Sibiu, organizate conform conceptelor MAN Academy si standardelor MAN, care imbina practica si teoria. De asemenea, prin intermediul MHS Truck Service Oradea, tinerii din zona de vest a tarii care doresc sa se inscrie in programul de internship dezvoltat de departamentul de training MHS Truck & Bus Group vor putea beneficia de o pregatire la cel mai inalt nivel pentru a deveni specialisti in mecanica, electrica, tinichigerie si vopsitorie pentru autovehiculele MAN. Programul a ajuns deja la a 9-a generatie, care, incepand din acest an, continua sub denumirea MANTech2030. Nu in ultimul rand, atelierul de la granita de vest a tarii va functiona in concordanta cu masurile de siguranta in vigoare, in vederea prevenirii raspandirii virusului SARS-COV-2, la fel ca intreaga retea nationala a MHS Truck Service.
Din cauza restrictiilor impuse de Austria, presedintele MHS Holding, Michael Schimdt, nu a putut fi prezent la inaugurare, insa a transmis un mesaj video:
„Decizia de a inaugura sediul de la Oradea in aceasta perioada dificila a venit din dorinta de a sustine sectorul de transport romanesc si de a genera noi locuri de munca in zona respectiva“
Au fost insa prezente oficialitati din cadrul Guvernului Romaniei, dar si oficialitati locale, precum si reprezentanti ai producatorului MAN Truck & Bus. Printre acestea s-au numarat Marilen-Gabriel Pirtea, deputat si rector al Universitatii de Vest din Timisoara, Dragos Preda, secretar de stat cu atributii in comunicare, Ilie Gavril Bolojan, primarul orasului Oradea, Bátori Géza, primarul orasului Bors, George Gabriel Bologan, ambasadorul Romaniei in Italia, si Emil Hurezeanu, ambasadorul Romaniei in Germania.
Pentru ca a fost primul eveniment pe anul acesta pentru MAN in Romania, MHS a luat decizia de a prezenta oficial si noutatile in termeni de produse, astfel ca inaugurarea sediului de vanzari si service a fost marcata de prezenta noului autotractor TGX si a comercialei usoare TGE. Daca primul model va beneficia de o promovare directa catre clienti si potentiali clienti, cel de-al doilea este deja disponibil pentru vanzare in variante constructive furgon, autosasiu si transport persoane (19+1 locuri).
In ciuda scaderii cu 7% a pietei de camioane noi din Romania, MHS Truck & Bus a avut un an bun, cu vanzari aproape la nivelul din 2018 si cu o cota cu 1% mai mare, rezultate care i au adus pentru prima data distinctia de Importatorul Anului oferita de producatorul MAN. Iar de la 2020, cand se lanseaza noua generatie de camioane grele, se asteapta ca activitatea sa fie cel putin la acelasi nivel, in ciuda faptului ca piata vehiculelor pentru transport pe distante lungi va continua sa scada.
Si in cazul MHS vanzarile au mers foarte bine pana in aprilie, apoi au stagnat pana in august, de unde a aparut si teama de o noua criza, dupa care au inceput din nou sa vina comenzi „si chiar sa vindem mai bine“, asa cum declara Elena Claudia Iordache, Managing Director MHS Truck & Bus Group. La rezultatele bune au contribuit constructiile, care i au adus companiei vanzari cu 45% mai mari, in timp ce la camioane pentru transport pe distante lungi cererea a scazut cu 25%. Vanzarile de vehicule pentru constructii au fost impulsionate nu doar de segmentul rezidential, ci si de lucrarile la drumuri, „si de aceea am vandut atat de mult pentru acest segment“.
Cel mai solicitat model MAN in Romania este basculanta TGS 8×4 de 41 t, care s-a livrat in peste 300 de unitati noi in acest domeniu au existat si clienti care au cumparat loturi de peste 10 camioane, dar per ansamblu 2019 a fost mai echilibrat decat alti ani intre retail si flote.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit