Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conform estimarilor Asociatiei Producatorilor de Materiale de Constructii din Romania, dupa ce aceasta piata a scazut in 2011 cu peste 20% fata de 2010, in 2012 a stagnat si urmeaza sa atinga pana la sfarsitul anului valoarea de 3,2 milioane de euro. Iar 60-70% dintre ele sunt produse in tara. Preturile s-au majorat cu 5% fata de 2011, in special din cauza scumpirii energiei electrice si a gazelor. Si in ceea ce priveste retelele de bricolaj piata este dominata de firmele autohtone: Dedeman a obtinut cea mai mare cifra de afaceri pe 2011, Arabesque a fost pe locul al doilea, iar Ambient, pe al cincilea.

Astfel ca, pentru a afla cum se vede piata si din perspectiva lor, am stat de vorba cu directorul de transport Arabesque, Emilian Stoica.

Acesta considera ca, dupa ce in 2010 piata materialelor de constructii a crescut cu 10% fata de 2009 – anul cel mai slab de la inceperea crizei economice – in 2011 tendinta s-a mentinut, iar in primul trimestru din 2012 s-a constatat o crestere de 2% a volumului vanzarilor, rezultat obtinut datorita reducerii de costuri. „Inceputul de an a fost foarte bun raportat la asteptarile pe care le-am avut, dar nu atat de rentabil cum ar fi trebuit“, explica Emilian Stoica.

Produsele importate, 60% din vanzarile Arabesque
Vanzarile de materiale de constructii sunt inca in scadere in Romania, dar Arabesque si-a propus sa-si pastreze portofoliul de clienti si de furnizori de marfa. „Piata s-a schimbat radical in ultimul timp, clientii au devenit mult mai profesionisti, drept pentru care vrem sa valorificam produse de calitate cat mai inalta, ceea ce ne-a determinat sa crestem la 60% achizitia din import. Din aceasta cauza, suntem afectati de fluctuatia cursului leu/euro, dar incercam sa speculam toate oportunitatile de pe piata. Vrem sa fim foarte eficienti, sa cheltuim putin si cu prudenta si sa fim profitabili in ceea ce facem“, explica directorul de transport al companiei.
Asa cum remarca acesta, „criza a invatat pe toata lumea ca piata este a consumatorului, de aceea am incercat sa ne aliniem la cerintele actuale. Piata s-a «cernut» in sensul bun al cuvantului, si din punct de vedere al clientilor, si al competitiei in sine.“
Comertul cu materiale de constructii este un domeniu cu posibilitati mari de crestere, in opinia reprezentantilor Arabesque, care afirma ca planurile de viitor ale companiei nu difera mult de cele de pana acum, ci presupun investitii in calitatea serviciilor. „Experienta ne-a demonstrat ca a continua sa asiguram o calitate a serviciilor din ce in ce mai buna intr-o perioada dificila din punct de vedere economic face diferenta intre o companie solida din toate punctele de vedere si una care are obiective pe termen scurt, care vizeaza castiguri imediate. Intalnim deseori clienti care admit ca in prima faza sunt tentati de un pret foarte scazut, dupa care inteleg care sunt consecintele sau riscurile pe care le poate include promisiunea unui serviciu foarte ieftin.