Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Publicația germană Verkehrs Rundschau a avertizat în legătură cu controalele care se fac în această țară pentru a se depista dacă se folosesc emulatoare pentru manipularea electronicii motorului, în vederea reducerii costurilor cu AdBlue, dar și pentru a le permite camioanelor să meargă chiar și atunci când acest aditiv se găsește greu.

Aceste cutii negre costă între 20 și 100 de euro pe internet și permit economii de până la 2.000 de euro pe an (costul mediu pentru achiziția de AdBlue), dar camioanele care circulă astfel poluează cu mult peste limitele admise. Autoritățile germane sunt conștiente de problemă, dar există dispute în legătură cu gravitatea ei și cu ce s-ar putea face pentru a o rezolva.

Din 7.070 de camioane controlate anul trecut de BAG Köln, 4,1% (292) au fost depistate cu emulatoare, dar asociațiile de mediu și companiile ce dezvoltă sisteme de măsurare a poluării aerului cred că aceste cifre sunt nerealist de mici. Ele sunt de părere că BAG face controale prea puține și le face greșit, din moment ce măsurătorile efectuate de diverse instituții au arătat că cel puțin unul din cinci camioane este manipulat sau defect și că are emisii poluante mult prea mari. Iar măsurătorile Institutului German pentru Mediu (DUH) arată chiar că numai 46% dintre vehiculele Euro 6 respectă valorile limită ale emisiilor poluante, drept pentru care organizația solicită controale mai corecte.

Mașini de control echipate cu sonde de măsurare ar putea detecta poluatorii în timpul mersului (fie că manipulează cu intenție sistemul de purificare a gazelor de evacuare, fie că este vorba de o defecțiune) și le-ar scoate din circulație. Până acum BAG nu a dorit să comenteze criticile experților și ecologiștilor, dar a arătat că mai ales camioanele din străinătate au emulatoare, câtă vreme din cele 292 depistate doar 19 erau înmatriculate în Germania.

Organizațiile de mediu nu sunt deranjate numai de eficiența controalelor, ci și de valoarea mică a amenzilor, care sunt uneori de 100-120 de euro, deci, cred ele, firmele consideră că merită riscul pentru a economisi 2.000 de euro. Pe când în Danemarca un transportator depistat cu un camion cu emulator este amendat cu 2.000 de euro, iar șoferul cu 1.000 de euro – și poate fi și urmărit penal. BAG arată însă că nu este mai permisiv, câtă vreme un camion depistat în Germania cu emulator nu mai poate continua cursa și îi este ridicată licența.

Poliția germană nu poate depista poluatorii din cauză cu are echipamente adecvate, ci numai BAG poate veni cu cifre reale despre emulatoarele AdBlue instalate în camioane.

Politia Rutiera italiana a sporit controalele pe sosele, vizand in special utilizarea emulatoarelor de AdBlue si manipularea tahografelor. In cadrul acestui program, Polstrada di Riccione a implementat Operatiunea Dieselgate, cu controale destinate vehiculelor comerciale care trec prin iesirea din Rimini, din A14. Astfel au fost descoperite doua camioane echipate cu emulatoare AdBlue, care de altfel au fost si retinute administrativ. Soferii, carora le-au fost retinute permisele de conducere, au fost amendati si cu doua mii de euro, fiecare.
Aceasta operatiune a scos la iveala si patru vehicule grele care aveau tahografele manipulate. In acest caz, pe langa retragerea licentei de transport, amenda a fost de 1.736 de euro/caz.