Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Iveco, pionier în producţia şi comercializarea de vehicule alimentate cu combustibili alternativi, a anunțat semnarea unui memorandum de colaborare cu Enel X, compania Grupului Enel dedicată dezvoltării și vânzării de servicii energetice inovatoare și soluții pentru electrificare.

În conformitate cu termenii memorandumului (fără caracter obligatoriu), Iveco și Enel X intenționează să exploreze o posibilă colaborare menită să deblocheze potențialul mobilității electrice pentru vehiculele comerciale din Europa, cu accent pe vehicule comerciale ușoare, camioane și autobuze. Cele două companii vor evalua modul în care camioanele electrice Iveco pot sprijini tranziția flotei Enel la vehicule cu emisii zero. De asemenea, colaborarea urmărește dezvoltarea unei oferte comune care să abordeze mobilitatea electrică a flotelor comerciale, fără a se limita însă la infrastructura de reîncărcare pentru vehicule comerciale.

„Am pornit pe un drum către zero emisii de CO2, în care electrificarea este un factor fundamental pentru atingerea obiectivelor întregului sector de vehicule comerciale”, a comentat Luca Sra, Președinte Truck Business Unit, Iveco Group. „Memorandumul pe care îl semnăm astăzi cu Enel X marchează începutul unei colaborări strategice pentru Iveco cu unul dintre cei mai avansați jucători din sectorul energetic. Suntem încrezători că acest lucru va crea oportunități de a accelera și mai mult tranziția energetică.”

Enel X își propune să susțină decarbonizarea orașelor prin soluții inovatoare și durabile bazate pe doi piloni: electrificarea și digitalizarea.

Enel X, Nissan si RSE au lansat primul program de testare din Italia pentru dezvoltarea si implementarea tehnologiilor vehicle-to-grid (V2G), care permite vehiculelor electrice sa stocheze si sa livreze electricitate cu scopul stabilizarii retelei de energie electrica. Intr-o premiera europeana, proiectul presupune utilizarea a doua sisteme de incarcare bi-directionale create de Enel X si instalate in reteaua experimentala a RSE, care permit utilizarea masinilor Nissan LEAF pentru stabilizarea retelei.

Obiectivul acestui proiect este testarea functionalitatilor tehnologiei V2G pornind de la obiceiurile utilizatorilor privati si ale celor care folosesc vehicule din parcuri auto. In timpul reincarcarii, bateriile vor fi folosite drept sisteme de stocare a energiei care sunt conectate la retea si care ofera o serie de beneficii sistemului electric si proprietarilor de vehicule.
Tehnologia V2G va face posibila maximizarea consumului propriu de energie regenerabila generata prin sisteme casnice, fara costuri suplimentare – datorita utilizarii bateriilor pentru scopuri multiple, optimizarea fluxurilor de energie generate si consumate local si asigurarea continuitatii furnizarii de energie in eventualitatea unor intreruperi. Un alt beneficiu al proprietarilor de vehicule electrice este ca pot fi remunerati pentru serviciile oferite sistemului electric, contribuind la beneficiile economice si de mediu oferite de mobilitatea cu zero emisii.