Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Pandemia a divizat lumea retailului. Astfel, retailul alimentar, cel farma si de electroIT, sunt pe val in aceasta perioada in care oamenii sunt fortati de circumstante sa stea acasa si sa isi faca provizii. Comertul modern anunta cresteri de trafic si de vanzari, iar producatorii de carne, lactate, ape minerale sau produse de curatenie spun ca lucreaza la capacitate maxima. La polul opus se gasesc retailerii de moda, cosmetice si operatorii HoReCa, ale caror vanzari s-au prabusit cu 80-90%, dupa cum s-a aratat in videoconferinta ZF Retail 2020.

Perspectivele se vor schimba si dupa limitarea epidemiei. Consumatorii vor fi mai cumpatati si mai atenti pe ce isi cheltuie banii, vor migra de la branduri premium la medium si low, vor cumpara mai mult de acasa, asa ca pe partea castigatoare se vor afla discounterii supermarketurile si e-commerce-ul.
 
Desi peste 40% dintre companii au deja o deschidere spre adoptia de tehnologie sau se gandesc sa faca acest lucru, pentru cei activi in offline, perioada aceasta e provocatoare, pentru ca trebuie sa asigure salariile angajatilor, cashflow-ul si continuitatea in business. „Guvernul ar trebui sa sprijine acest sector puternic afectat. Avem nevoie de un set de masuri pe termen scurt si de un altul pe termen lung, pentru ca doar asa economia isi va reveni. Pentru retailerii care nu detin spatiile, chiriile sunt cele mai mari linii de cost, dupa resursa umana. In alte tari, statul a intervenit prin a ajuta comerciantii sa nu mai plateasca chirie. Totodata, statul a intervenit pentru ca bancile sa sprijine dezvoltatorii de centre comerciale care au imprumuturi“, a spus Anca Radu, operations manager for Romania, Pepco Retail.

Pandemia a divizat lumea retailului. Astfel, retailul alimentar, cel farma si de electroIT, sunt pe val in aceasta perioada in care oamenii sunt fortati de circumstante sa stea acasa si sa isi faca provizii. Comertul modern anunta cresteri de trafic si de vanzari, iar producatorii de carne, lactate, ape minerale sau produse de curatenie spun ca lucreaza la capacitate maxima. La polul opus se gasesc retailerii de moda, cosmetice si operatorii HoReCa, ale caror vanzari s-au prabusit cu 80-90%, dupa cum s-a aratat in videoconferinta ZF Retail 2020.

Perspectivele se vor schimba si dupa limitarea epidemiei. Consumatorii vor fi mai cumpatati si mai atenti pe ce isi cheltuie banii, vor migra de la branduri premium la medium si low, vor cumpara mai mult de acasa, asa ca pe partea castigatoare se vor afla discounterii supermarketurile si e-commerce-ul.
 
Desi peste 40% dintre companii au deja o deschidere spre adoptia de tehnologie sau se gandesc sa faca acest lucru, pentru cei activi in offline, perioada aceasta e provocatoare, pentru ca trebuie sa asigure salariile angajatilor, cashflow-ul si continuitatea in business. „Guvernul ar trebui sa sprijine acest sector puternic afectat. Avem nevoie de un set de masuri pe termen scurt si de un altul pe termen lung, pentru ca doar asa economia isi va reveni. Pentru retailerii care nu detin spatiile, chiriile sunt cele mai mari linii de cost, dupa resursa umana. In alte tari, statul a intervenit prin a ajuta comerciantii sa nu mai plateasca chirie. Totodata, statul a intervenit pentru ca bancile sa sprijine dezvoltatorii de centre comerciale care au imprumuturi“, a spus Anca Radu, operations manager for Romania, Pepco Retail.