Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța (FNTR) a publicat zilele acestea ancheta sa tradițională despre transportul rutier de mărfuri, acum pentru trimestrul al treilea din 2022, care evidențiază o deteriorare a situației economice a firmelor din domeniu și o creștere a numărului de manageri care nu sunt mulțumiți de modul în care merg afacerile lor și care se așteaptă ca în trimestrul al patrulea să aibă loc o nouă scădere. Tendința descendentă se observă oricum încă de la începutul lui 2022.

Același lucru este valabil și pentru intențiile de investiții în vehicule noi, indicator aflat din nou în scădere față de trimestrul anterior.

Barometrul FNTR este pentru a treia oară consecutiv sub media pe termen lung a acestui indicator din Franța, scădere cauzată în special de erodarea marjelor de profit ale firmelor, pe fondul creșterii accentuate a costurilor, în special a combustibililor.

Situația din transport este pe măsura celei din sectoarele în care activează clienții și furnizorii cărăușilor, și care, potrivit celor mai recente sondaje ale institutului francez de statistică INSEE, se deteriorează mai ales în industria prelucrătoare și comerțul engros.

În ceea ce privește ocuparea forței de muncă, indicatorii din trimestrele al treilea și al patrulea confirmă tendința descendentă a trimestrului anterior și scad ușor sub mediile pe termen lung. Ba chiar sunt la un nivel mai scăzut decât în perioada de dinaintea crizei sanitare. Cu toate acestea, problemele legate de recrutare rămân foarte mari, 67% dintre transportatorii chestionați având dificultăți în an găsi forță de muncă.