Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 8 ianuarie s-a desfășurat etapa a șasea a raliului Dakar, de la Al Qaisumah la Ha’il, de 618 km, din care 448 km de cursă specială.

Victoria i-a revenit, pentru prima dată în acest an, lui Airat Mardeev (Kamaz), la 1’08” de Dmitry Sotnikov (Kamaz) și la 4’49” de Anton Shibalov (Kamaz). Martin Macik (IVECO), al treilea în clasamentul general după cinci etape, a ajuns al șaptelea, la 12’30” de lider, cedându-i astfel locul pe podium lui Mardeev. În rest, în clasamentul general continuă să conducă Sotnikov (Kamaz), la 37’34” de Shibalov și la 1H01’43” de Mardeev. Deci o etapă cu un podium integral Kamaz, la finalul căreia clasamentul general are în frunte trei echipaje Kamaz. Siarhei Viaxovich (MAZ), medaliatul cu bronz la Dakar 2020, a părăsit competiția după ce a petrecut aproape o zi în deșert încercând să repare cutia de viteze.

După o etapă, a cincea, dură pentru concurenți, în care navigația a fost loterie pură, nici a șasea zi nu a fost cu nimic mai ușoară. Vreme s-a schimbat pe măsură ce competiția se apropia de nordul Peninsulei Arabia, noaptea temperaturile scăzând până la 8-10 grade Celsius sau uneori chiar sub 0, ceea ce diminuează mult confortul piloților, câtă vreme aceștia dorm în corturi. Pentru că mulți dintre ei au sosit foarte târziu în etapa a cincea, organizatorii au decis să scurteze următoarea zi de concurs, decizie salutată mai ales de motocicliști, care în condițiile unei curse pe traseul inițial, foarte dificil și mai lung, ar fi riscat să petreacă noaptea în deșert.

90% din etapa a șasea a fost reprezentată de dune și porțiuni cu nisip și, cu cât se apropiau echipajele de Hail, cu atât erau mai înalți munții de nisip, atingând nivelul al treilea de dificultate. Dar pentru piloții Kamaz astfel de condiții sunt familiare, ceea ce s-a văzut în rezultatul de la finalul zilei. Până la jumătatea traseului doar 10 camioane erau la mai puțin de 10 minute de echipajele Kamaz, și cu cât se apropiau de destinație cu atât era mai greu de menținut ritmul. A doua parte a cursei speciale a fost mai calmă și rușii nu au făcut decât să-și păstreze avansul obținut deja.

Pe 9 ianuarie este zi de odihnă la Dakar, iar pe 10 ianuarie urmează etapa a șaptea, de la Ha’il la Sakaka, de 737 km, din care 471 km de secțiune specială.