Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În această săptămână MAN Truck & Bus derulează ]n Alpi, între Salzburg şi Innsbruck, teste de condus cu noua generaţie de camioane electrice şi pe hidrogen, precum şi cu noua generaţie de camioane diesel cu motor şi transmisie optimizate pentru un consum redus.

Pornind de la credinţa că, până în 2030, unul din două camioane MAN înmatriculate în Europa ar trebui să fie electric, producătorul german a pus la punct o gamă largă de camioane electrice optimizate pentru multe aplicaţii specializate care necesită configuraţii variate ale axelor şi prize de putere electrice sau electromecanice pentru macarale, containere, bene basculabile etc.

Potrivit conducerii MAN, producătorul german va livra primele camioane electrice înainte şi după IAA, multe dintre acestea făcând obiectul unor dosare aprobate pentru subvenţia acordată de statul german între 2021 şi 2023. În total sunt peste 2.000 de camioane MAN eTGX și eTGS comandate sau pentru care s-au solicitat oferte de configurare cu sau fără servicii de consultanţă şi posibilităţi de alimentare cu energie electrică, de când s-a dat startul vânzărilor la sfârșitul anului trecut.

Cu până la nouă ampatamente diferite, șase versiuni de cabină, diferite clase de putere a motorului, combinații de baterii, poziții de conectare pentru alimentare, suspensii pneumatice sau cu foi de arc, precum și programe de conducere special adaptate la aplicația respectivă, MAN eTGX și eTGS pot fi configurate la un atât pe site, după un Configurator similar celui pentru vehicule diesel, cât şi împreună cu consultanţii MAN care propun soluţii personalizate în funcţie de rutele actuale, consumurile înregistrate, sarcinile utile etc.

MAN a conceput o arhitectură specială a tracţiunii electrice cu motor electric dispus central, care are avantajul oferirii tracţiunii electrice pentru o mulţime de camioane specializate 4×2, 6×2, 4×4, 6×4 ş.a., ceea ce este mai greu momentan pentru producătorii de camioane care au ales soluţia e-axle. Şi asta pentru că MAN este un producător care vinde foarte mult configuraţii de autoşasiuri carosate. Cu toate acestea, pentru viitor, MAN dezvoltă şi soluţie de axă electrică, considerată foarte eficientă pentru autotractoarele pentru distanţe lungi, care se deplasează cu precădere pe autostradă.

MAN foloseşte baterii cu tehnologie NMC, care au o densitate energetică mai bună şi o durată de viață efectivă preconizată de până la 1,6 milioane de kilometri sau până la 15 ani, după cum au arătat reprezentanţii producătorului bavarez.

Specială este şi modularitatea arhitecturii bateriilor, fiind posibile configuraţii cu trei, patru, cinci sau șase baterii combinabile modular și poziționabile variabil. Astfel șasiurile cu o greutate de la 18 până la 28 de tone ale MAN eTGX și MAN eTGS pot fi oferite cu 333, 449 sau 544 kW în configuraţii pentru colectare a deșeurilor, încărcătoare laterale sau din spate, încărcătoare de containere, basculante, vehicule cu platformă, basculante cu macara pentru transportul materialelor de construcții, precum și vehicule de curățare a zăpezii sau platforme de lucru de ridicare.

Camionul electric MAN se poate lăuda cu cel mai scurt ampatament – 3,75 m – fiind disponibil în versiunea autotractor cu o capacitate maximă de 480 kWh (400 kWh pentru configuraţiile cu cinci baterii).

Noile camioane electrice MAN permit alimentarea la staţii de 1 Megawatt (MCS) – 750 kW – începând cu modelele livrate după mai 2025. Mai multe informaţii despr enoile camioane electrice MAN veţi putea citi în ediţia de iulie a revistei Tranzit.