Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Scaderea de 2% in primele trei luni pentru exporturile de autoturisme si echipamente pentru transport este ingrijoratoare, considera analistii Euler Hermes intr-o analiza publicata marti. 
Primul trimestru al anului 2020 a adus cea mai accentuata contractie a comertului mondial cu marfuri din 2009 pana in prezent, iar indicele Trade Momentum, dezvoltat intern de Allianz, indica faptul ca trimestrul 2 poate avea o contractie chiar si mai puternica, arata sursa citata. 

Luna aprilie ar putea inregistra o scadere de 13% in acest an fata de anul 2019. „Comertul mondial, per ansamblu, s-a contractat cu -2,5% trimestrul acesta, fata de acelasi trimestru al anului trecut, in luna martie inregistrandu-se o a treia cifra negativa (-1,4% fata de aceeasi luna a anului trecut si o scadere de -4,3% anual). In martie, exporturile Chinei si-au revenit, crescand cu +12,4% fata de aceeasi luna a anului 2019 (+ 2,3% anual) pe masura ce economia a fost repornita, in timp ce zona euro a suferit cea mai mare lovitura, o scadere de -7,7% fata de aceeasi luna a anului trecut (-10% anual), intrucat au fost afectate marile economii. Ne asteptam ca in al doilea trimestru sa se ajunga la nivelul cel mai de jos, jumatate din PIB-ul global fiind sub influenta masurilor de urgenta in aprilie, iar exporturile chineze fiind direct influentate de caderea cererii”, se arata in analiza citata de Agerpres.
 
In ceea ce priveste Romania, analistii Euler Hermes considera ca scaderea chiar si de 2% a exporturilor din primul trimestru pentru segmentul masini si echipamente pentru transport este ingrijoratoare, atat din perspectiva cererii in scadere pronuntata, cat si al ponderii uriase de 48% in total exporturi.

„Romania (…) nu este in topul celor mai mari exportatori. Adeptii unor convingeri populiste ar putea chiar sugera ca performanta in cazul unei tari care a 'sfidat' scaderea din primul trimestru a economiei Uniunii Europene inregistrand aproape in oglinda o crestere de 2,7% s-ar putea replica si in al doilea trimestru. Reversul asteptat pentru si partial pentru luna mai pare insa sa fi fost deja anuntat din primul trimestru. Importurile s-au dovedit mult mai inelastice la masurile restrictive aplicate economiei incepand cu luna martie, scazand cu doar 1,8%, in timp ce exporturile s-au prabusit cu 11,3%. De altfel, la nivelul intregului trimestru 1, exporturile au pierdut 2,6%, in timp ce importurile au urcat usor cu 1,3%, adancind deficitul comercial deja existent. Fiind totusi o tara cu o diversificare mai redusa a economiei in sectorul de servicii, impactul asupra Romaniei, desi major, nu ar trebui sa se situeze chiar in chenarul de tari cel mai grav afectate. Reluarea productiei de masini la inceputul lunii mai chiar daca este un semnal pozitiv mentine gradul de incertitudine asupra evolutiei exporturilor in 2020. Scaderea chiar si de 2% a exporturilor din primul trimestru pentru segmentul masini si echipamente pentru transport este ingrijoratoare, atat din perspectiva cererii in scadere pronuntata, cat si al ponderii uriase de 48% in total exporturi”, afirma acestia.