Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația globală de transport rutier de mărfuri IRU constată periodic deficitul de șoferi de camion în diverse țări din întreaga lume, iar raportul pentru 2022 arată că acesta va continua să crească, continuând tendința de anul trecut.

De fapt, în 2021, 18% dintre posturile de șoferi din Eurasia erau neocupate, iar anul acesta 26% dintre companiile de transport rutier din Eurasia ar putea avea dificultăți în găsirea de șoferi. Factorii care cauzează acest fenomen, potrivit IRU, sunt: demografia, condițiile dificile de muncă și dificultățile de formare și calificare.

Raportul subliniază faptul că proporția femeilor la volanul camioanelor este încă foarte mică, de 3% la nivel mondial. Procentul este mai mare în China (5%) și în SUA (8%). Însă esența problemei constă în lipsa de tineri, care nu pot înlocui șoferii care se pensionează. În medie, ponderea șoferilor sub 25 de ani este mai mică de 7%, cu excepția Mexicului și a Chinei, unde este de 19% și, respectiv, 17%. Și numai în China numărul șoferilor tineri este mai mare decât cel al șoferilor de peste 55 de ani.

Conflictul din Ucraina a înrăutățit situația în Europa, în special în țările cu un procent ridicat de șoferi din afara UE, care sunt Polonia și Lituania: sunt 103.000 (45% din total) în prima și 67.000 (29%) în cea de-a doua. Și procentul de ucraineni este ridicat, în special în Polonia, aproximativ 75% dintre șoferii din afara UE, la care se adaugă 25% de bieloruși, o altă naționalitate afectată de război, în timp ce în Lituania majoritatea șoferilor sunt bieloruși, ucraineni și ruși. Să ne amintim că aceste 2 țări au un procent ridicat de transport internațional european. Potrivit unei estimări a IRU, este posibil ca aproximativ 166.000 de șoferi din țările afectate de război (Ucraina, Belarus și Rusia) care lucrau în Europa să își fi părăsit locul de muncă din cauza conflictului.

Compania de expeditii a grupului Arcese, Ventana Serra, isi extinde serviciul intre Europa si China printr-o legatura feroviara door-to-door care se adauga celor maritime si aeriene. Noul serviciu se numeste EurAsia Railway si ofera un timp de tranzit intre cele doua terminale cuprins intre 15 si 18 zile, cu posibilitatea de a scadea la zece zile. Plecarile din China (4/saptamana) au loc din Zhengzhou, Xi’an si Hefei, cu posibilitatea de a ajunge in toata Europa, cu livrare last mile. Trenul transporta atat incarcaturi complete (containere High Cube de 40′, fara plafon, frigorifice sau cu marfuri pe umerase), cat si LTL sau grupaje. „Ne bucuram ca am putut adauga aceasta noua legatura la portofoliul de servicii oferite”, spune Silvano Cavallotto, director general al Ventana Serra. „Serviciul feroviar EurAsia a fost creat pentru a raspunde cererii in continua crestere de transport catre si dinspre China, oferind o solutie rapida, sigura si competitiva. In plus, utilizarea acestui coridor are, de asemenea, avantajul reducerii drastice a emisiilor de CO2, obiectiv asupra caruia Grupul nostru a fost intotdeauna concentrat.”