Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În hotărârea sa actuală, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis că Deutsche Umwelthilfe (DUH) are dreptul de a ataca în justiție omologările de tip. Acest lucru înseamnă că DUH poate folosi astfel de acțiuni pentru a contesta omologările de tip acordate de Autoritatea Federală pentru Transporturi Auto (KBA) pentru un număr mare de automobile diesel (EURO 5 și EURO 6) și – dacă acțiunea are succes – poate impune în instanță scoaterea lor din uz.

Ce spune noua hotărâre în scandalul emisiilor diesel?

Prin hotărârea de astăzi, CEJ a consolidat din nou masiv drepturile consumatorilor împotriva producătorilor de automobile care au trișat în procesul de înmatriculare și a declarat încă o dată în mod explicit că așa-numitele „geamuri termice” sunt ilegale.

Pe de altă parte, hotărârea de astăzi a CEJ reprezintă, de asemenea, o amenințare serioasă pentru șoferii de vehicule diesel: Procesul intentat de DUH la Tribunalul Administrativ din Schleswig-Holstein continuă și este de așteptat ca mașinile diesel cu standarde EURO 5 sau EURO 6 să fie retrase din circulație și, astfel, practic lipsite de valoare de la o zi la alta, deoarece producătorul a instalat dispozitive de invalidare ilegale în aceste vehicule.

Ce înseamnă noua hotărâre a Curții Europene de Justiție

Pentru mulți șoferi de vehicule diesel, acest lucru va însemna probabil că vehiculele lor vor fi scoase din uz (în ciuda actualizărilor de software) dacă DUH va avea succes. Curtea Europeană de Justiție a fost clară (din nou):

În prezent, Curtea Federală Supremă (BGH) a stabilit termene în două proceduri împotriva producătorilor, în care părțile în proces se bazează fiecare pe ilegalitatea geamului termopan instalat în fiecare caz.

Departamentul pentru Transport și Mediu al Berlinului derulează o companie de verificare a traficului în oraș prin monitorizarea video a traficului de pe 11 străzi-cheie ale orașului. Camerele înregistrează video numerele de înmatriculare ale mașinilor care circulă pe cele 11 tronsoane de drum selectate timp de o săptămână (30 octombrie – 7 noiembrie). În acest fel, se determină date tehnice despre vechimea vehiculelor și performanța motorului și astfel și emisiile poluante, așa cum a anunțat administrația de trafic din Berlin. 

După cum asigură administrația traficului, nu se fac nici înregistrări ale vehiculului, nici ale ocupanților și nu se solicită date de proprietar. Sondajul nu este în mod expres în scopuri de control. Scopul este de a investiga ce vehicule se află pe drum și cum s-au modificat emisiile medii de poluanți, în special pe rutele cu interdicție de circulație. Au existat sondaje video comparabile aproape în fiecare an din 2008, cel mai recent în 2020. Potrivit propriilor informații, administrația rutieră se așteaptă să verifice până la 400.000 de plăcuțe de înmatriculare.

Potrivit informațiilor, rezultatele sunt necesare pentru a decide, de exemplu, măsuri precum interzicerea circulației vehiculelor pe motorină. La începutul anului 2020, pe 8 străzi din Berlin au fost impuse interdicții de conducere pentru toate vehiculele diesel până la și inclusiv Euro 5, restricții extinse acum pe încă 4 rute. Calitatea aerului acolo este acum atât de bună încât valorile limită pot fi respectate fără interdicție de conducere. Anularea celor 4 rute rămase urmează să fie reexaminată în primăvara anului 2022.