Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În hotărârea sa actuală, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis că Deutsche Umwelthilfe (DUH) are dreptul de a ataca în justiție omologările de tip. Acest lucru înseamnă că DUH poate folosi astfel de acțiuni pentru a contesta omologările de tip acordate de Autoritatea Federală pentru Transporturi Auto (KBA) pentru un număr mare de automobile diesel (EURO 5 și EURO 6) și – dacă acțiunea are succes – poate impune în instanță scoaterea lor din uz.

Ce spune noua hotărâre în scandalul emisiilor diesel?

Prin hotărârea de astăzi, CEJ a consolidat din nou masiv drepturile consumatorilor împotriva producătorilor de automobile care au trișat în procesul de înmatriculare și a declarat încă o dată în mod explicit că așa-numitele „geamuri termice” sunt ilegale.

Pe de altă parte, hotărârea de astăzi a CEJ reprezintă, de asemenea, o amenințare serioasă pentru șoferii de vehicule diesel: Procesul intentat de DUH la Tribunalul Administrativ din Schleswig-Holstein continuă și este de așteptat ca mașinile diesel cu standarde EURO 5 sau EURO 6 să fie retrase din circulație și, astfel, practic lipsite de valoare de la o zi la alta, deoarece producătorul a instalat dispozitive de invalidare ilegale în aceste vehicule.

Ce înseamnă noua hotărâre a Curții Europene de Justiție

Pentru mulți șoferi de vehicule diesel, acest lucru va însemna probabil că vehiculele lor vor fi scoase din uz (în ciuda actualizărilor de software) dacă DUH va avea succes. Curtea Europeană de Justiție a fost clară (din nou):

În prezent, Curtea Federală Supremă (BGH) a stabilit termene în două proceduri împotriva producătorilor, în care părțile în proces se bazează fiecare pe ilegalitatea geamului termopan instalat în fiecare caz.

Chiar daca se stie ca in Austria apar frecvent majorari, tariful de baza al autostrazilor fiind majorat cu 2,1% pentru alinierea cu rata inflatiei, de aceasta data adevarata surpriza o vor avea transportatorii cu vehicule Euro 6, dupa cum arata Uomini e Trasporti. Daca pana anul trecut, taxarea aferenta costurilor externe (care tine cont de zgomotul si poluarea atmosferica a vehiculelor) fusese atribuita vehiculelor de ultima generatie pentru doar 40% din valoarea totala, din 2020 va creste pana la 100%, iar asta se va reflecta in costul total al transportului. In plus, spre deosebire de tari precum Italia, noaptea, intre orele 22 si 5, taxele mai degraba cresc decat se reduc. Vehiculele electrice sau cu hidrogen raman in mare parte scutite de majorari.

Majorari de taxe se inregistreaza deja pe unele sectiuni si tuneluri alpine ale autostrazilor A/9 Phyrnautobahn, A/10 Tauernautobahn, A/11 Karawankenautobahn, S/16 Arlberg Straßentunnel, A/13 Brennerautobahn. De asemenea, pe A/12 Inntalautobahn, tariful de baza pentru infrastructura pe ruta Innsbruck / Amras-Kufstein, include deja o suprataxa de 25% justificata de costurile pentru constructia noii linii feroviare. Mai mult, de la 31 octombrie, pe aceeasi autostrada, in sectiunea Kufstein-Zirl, circulatia este permisa numai vehiculelor cu emisii minimum Euro 5.
In toate aceste majorari apare insa o contradictie clara: un camion Euro 5 sau Euro 4 sau cu mai multe axe, care pana in 2019 a platit 0,41875 euro/zi, in 2020 va plati 0,42694 euro/zi, cu o crestere de 1,96% . Un vehicul similar Euro 6, pe de alta parte, intrucat a platit 0,39011 euro/zi in 2019 si va plati 0,40981 euro in 2020, va suporta o crestere de 5,05%.