Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit institutului de statistică din Olanda, CBS, citat de asociația olandeză de transport și logistică TLN, în 2022, din 100 de curse de transport de marfă din această țară, 84 au fost cu vehicule cu motoare Euro 6, relativ curate și eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

Deși aceste camioane mai verzi fac în general curse mai lungi decât cele mai poluante – cu o medie de 97 km/cursă, față de 44 km/cursă în cazul vehiculelor mai vechi, mergând până la Euro 2 – distanța lor medie a scăzut față de anii anteriori, în timp ce greutatea totală transportată a crescut.

De la apariția vehiculelor pentru transport de marfă cu motoare Euro 6, în 2013, utilizarea lor a crescut semnificativ: în 2013 2% din curse au fost efectuate cu camioane cu motoare Euro 6 (766.000), iar în 2022 49% (aproape 84 de milioane).

Pe 1 ianuarie 2023, 56% dintre camioanele aflate în circulație în Olanda, adică aproape 113.000, erau Euro 6, față de circa 3% în urmă cu nouă ani.

TLN crede că cifrele CBS subliniază faptul că flota olandeză a devenit mai puțin poluantă într-un timp scurt, ceea ce reduce mai ales emisiile de azot și de particule, care în cazul Euro 6 sunt cu 50-80% mai mici decât la Euro 5.

În hotărârea sa actuală, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis că Deutsche Umwelthilfe (DUH) are dreptul de a ataca în justiție omologările de tip. Acest lucru înseamnă că DUH poate folosi astfel de acțiuni pentru a contesta omologările de tip acordate de Autoritatea Federală pentru Transporturi Auto (KBA) pentru un număr mare de automobile diesel (EURO 5 și EURO 6) și – dacă acțiunea are succes – poate impune în instanță scoaterea lor din uz.

Ce spune noua hotărâre în scandalul emisiilor diesel?

Prin hotărârea de astăzi, CEJ a consolidat din nou masiv drepturile consumatorilor împotriva producătorilor de automobile care au trișat în procesul de înmatriculare și a declarat încă o dată în mod explicit că așa-numitele „geamuri termice” sunt ilegale.

Pe de altă parte, hotărârea de astăzi a CEJ reprezintă, de asemenea, o amenințare serioasă pentru șoferii de vehicule diesel: Procesul intentat de DUH la Tribunalul Administrativ din Schleswig-Holstein continuă și este de așteptat ca mașinile diesel cu standarde EURO 5 sau EURO 6 să fie retrase din circulație și, astfel, practic lipsite de valoare de la o zi la alta, deoarece producătorul a instalat dispozitive de invalidare ilegale în aceste vehicule.

Ce înseamnă noua hotărâre a Curții Europene de Justiție

Pentru mulți șoferi de vehicule diesel, acest lucru va însemna probabil că vehiculele lor vor fi scoase din uz (în ciuda actualizărilor de software) dacă DUH va avea succes. Curtea Europeană de Justiție a fost clară (din nou):

În prezent, Curtea Federală Supremă (BGH) a stabilit termene în două proceduri împotriva producătorilor, în care părțile în proces se bazează fiecare pe ilegalitatea geamului termopan instalat în fiecare caz.