Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În cadrul celei mai recente sesiuni de evaluare a siguranței vehiculelor, Euro NCAP a publicat punctajele pentru cele mai noi modele introduse în gama de vehicule electrificate Nissan. Este vorba despre modelul 100% electric Ariya și noul X-Trail, echipat cu e-POWER, fiecare dintre acestea obținând scorul maxim de 5 stele.

Rezultatele existente de 5 stele pentru modelele Juke și Qashqai au fost extinse și pentru versiunile Juke Hybrid și, respectiv, Qashqai cu e-POWER, completând astfel întreaga gamă de vehicule electrice si crossovere electrificate Nissan cu scoruri de 5 stele în cadrul testelor Euro NCAP.

La categoria privind protecția ocupanților adulți, ambele vehicule au obținut un punctaj ridicat, Ariya obținând un scor de 86%, iar X-Trail de 88%. Deși sunt construite pe platforme diferite, cele două autovehicule împărtășesc o filosofie comună, deoarece sunt construite cu oțel de foarte mare rezistență în zone cheie pentru a îmbunătăți rigiditatea, permițând în același timp ca forța unui impact să fie absorbită și redusă înainte de a ajunge la celula de siguranță a pasagerilor.

Adăugarea unui airbag central pe ambele vehicule pentru a preveni impactul dintre capul șoferului și cel al pasagerului din față în cazul unei coliziuni laterale contribuie la scorurile excelente obținute de acestea în ceea ce privește protecția la impact lateral, și anume 14,9 pentru Ariya și 16 pentru noul X-Trail. 

În ceea ce privește protecția pentru ocupanții copii, ambele vehicule au obținut evaluări aproape identice, Ariya obținând 89%, iar noul X-Trail 90%. În cadrul testului de impact pentru ocupanții copii cu vârste între 6 și 10 ani, X-Trail a obținut 23,3 puncte din 24 posibile, reflectând protecția excepțională pe care o oferă acestei categorii de ocupanți. Ariya a obținut, de asemenea, un scor remarcabil, cu 22,9 puncte din 24.  Ambele vehicule au obținut, de asemenea, un maxim de 12 puncte pentru instalarea sistemelor de siguranță pentru copii (CRS).

În cadrul testului care evaluează capacitatea autovehiculului de a identifica și avertiza șoferul cu privire la prezența pietonilor sau a altor participanți vulnerabili la trafic, noul     X-Trail a obținut un scor general de 70%. În cadrul aceluiași test, Ariya a obținut un scor general de 74%. Ambele vehicule sunt echipate cu mai multe sisteme de siguranță activă, inclusiv sistemul inteligent de frânare de urgență, care avertizează șoferul și acționează frânele dacă anticipează un impact cu un alt autovehicul, cu un pieton sau un biciclist. De asemenea, funcția de detectare a obiectelor în mișcare avertizează șoferul cu privire la un obiect aflat în apropierea autovehiculului, pe care este posibil să nu îl fi văzut.

Asistență pentru siguranță

Euro NCAP recunoaște totuși că este întotdeauna de preferat să se prevină accidentele și acordă puncte pentru tehnologiile care ajută șoferii să evite coliziunile.

Atât noul X-Trail, cât și Ariya au obținut un punctaj excepțional și din acest punct de vedere, și anume 95%, respectiv 93%, datorită tehnologiilor Nissan Intelligent Mobility, inclusiv Frânare autonomă de urgență (AEB), care inițiază frânarea autovehiculului atunci când detectează o frânare a autovehiculului din față. Ambele modele sunt prevăzute, de asemenea, cu Sistemul de Intervenție Inteligentă în Unghiul Mort, care detectează prezența unui alt autovehicul pe o bandă alăturată pe care șoferul nu-l vede și readuce în mod activ autovehiculul pe banda de rulare, eliminând pericolul.

Faptul că noul X-Trail și Ariya au obținut punctaje identice la categoria Asistență pentru siguranță reflectă strategia Nissan de a face ca tehnologiile de siguranță de ultimă generație să fie disponibile pe cât mai multe dintre modelele sale. Iar rezultatele asemănătoare obținute de cele două modele în cadrul celorlalte teste subliniază acest lucru.

Performanțele extraordinare ale noului X-Trail și ale modelului Ariya amintesc de punctajele similare obținute de Qashqai în cadrul testelor din 2021. Atât Qashqai, cât și X-Trail sunt construite pe arhitectura Alliance CMF-C. După introducerea versiunii Juke Hybrid și adăugarea grupului motopropulsor e-POWER pe Qashqai, Euro NCAP a confirmat că ratingul acestor vehicule nu este afectat și că acestea oferă același nivel de asistență și protecție pentru șofer ca și versiunile cu propulsie tradițională.

Euro NCAP testează în mod independent autovehicule din 1997, evaluând majoritatea modelelor noi lansate pe piață pe baza unor criterii în continuă evoluție. Pe lângă testarea rezistenței fizice efective a autovehiculelor în diferite coliziuni simulate, organizația testează și acordă puncte pentru tehnologiile de prevenire a accidentelor.

Comercializat din iunie 2021,

Noul Kangoo are o caroserie întărită, noi sisteme de asistență la conducere și airbag-uri pentru toți pasagerii, primind 4 stele la testele Euro NCAP, bazate pe protocolul strict stabilit în 2020. Un scor care plasează cel mai recent combispace al Renault la cel mai bun nivel din segment.

Noul Kangoo se remarcă prin cele șase airbag-uri, pretensionarea centurii de siguranță cu sistemul de limitare a forței și cele trei puncte de ancorare Isofix ale scaunelor, față și spate. Euro NCAP evaluează stabilitatea structurii cabinei și protecția bună a ocupanților în timpul testelor de impact. Pentru manechinele de 6 și 10 ani, protecția este optimă în toate zonele corpului. Noul Kangoo obține cel mai mare scor din categorie.

În ceea ce privește echipamentul de siguranță activă, Euro NCAP pune accent pe eficacitatea frânării active de urgență (Active Emergency Braking) pentru bicicliști, pietoni și vehicule, atât ziua, cât și noaptea, prin avertizarea șoferului cu privire la riscul de coliziune. De asemenea, evidențiază utilitatea echipamentelor noi, cum ar fi asistența la păstrarea benzii de circulație (Lane Keeping Assist) și avertizarea de viteză cu recunoașterea semnelor de circulație (Speed Warning with Traffic Sign Recognition), pe lângă controlul vitezei de croazieră și limitatorul de viteză cu frânare la coborârea în pantă (Cruise Control and Speed Limiter with Hill-Descent Control).