Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Raportul Ricardo, comandat de Comisia Europeană (CE) cu privire la efectele implementării măsurii întoarcerii camioanelor în ţara de înmatriculare la 8 săptămâni, a fost o lovitură grea pentru susţinătorii Pachetului Mobilitate, deoarece rezultatul confirmă creşterea poluării cu 3 milioane t CO2 în următorii ani. Raportorul Ismail Ertug, un vehement susţinător al Pachetului Mobilitate, a organizat la sfârşitul lui februarie a.c. o dezbatere online, cu scopul de a desfiinţa rezultatele raportului şi a capitaliza pe aceleaşi discursuri părtinitoare, pentru care are şi susţinerea sindicatelor şoferilor din Belgia, Olanda, dar şi din România – vorbim de SLT din Târgu Mureş, cu legături extrem de strânse cu ETF (European Transport Federation).

Lait-motivul propagandei împotriva operatorilor de transport est-europeni rămâne „lupta” contra companiilor tip „căsuţă-poştală”, care sunt, de fapt, o invenţie occidentală, în încercarea firmelor vestice de a-şi reloca parte din activitate în ţări cu sistem de taxare/salarizare mai avantajos. Cei care susţin faptul că măsura întoarcerii camioanelor reprezintă „vaccinarea” împotriva căsuţelor-poştale nu vor să recunoască că acestă problemă se rezolvă oricum prin Directiva detaşării, iar întoarcerea camioanelor va afecta doar liberul acces la piaţa unică a tuturor transportatorilor cinstiţi din statele aflate la periferia UE, în avantajul, mai ales al economiei germane.

Chiar şi reprezentanţii Asociaţiei de Transport şi Logistică din ţările nordice recunosc faptul că firmele est-europene nu vor face faţă creşterii costurilor de operare generate de întoarcerea camioanelor pe „gol” la fiecare 8 săptămâni în ţara de înmatriculare, astfel că nu vor avea de ales decât să îşi reloce activitatea în Occident. De altfel, mai mulţi specialişti din transport şi logistică au recunoscut faptul că numărul companiilor de transport nou-înmatriculate în Germania a crescut în ultimii ani, ceea ce confirmă tocmai faptul că mai mulţi cărăuşi şi-au mutat deja activitatea în această ţară, plătind taxe şi impozite acolo. Şi cum, de regulă, hoţii strigă hoţii, susţinătorii Pachetului Mobilitate acuză studiul Ricardo de faptul că este o „făcătură” – fiind menit doar să „ruineze” munca de 10 ani în elaborarea şi adoptarea noului pachet legislativ – şi continuă să le plângă de milă şoferilor estici, prost plătiţi şi care trăiesc în condiţii grele în parcările occidentale. Interesant este că singura persoană onestă şi care a recunoscut că întoarcerea camioanelor în ţara de origine la 8 săptămâni nu va influenţa în niciun fel viaţa şoferilor profesionişti a fost reprezentantul sindicatului şoferilor ver.di, Stefan Thyroke, sindicat din care a făcut parte şi Ismail Ertug.