Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Directorii executivi ai COSCO SHIPPING, CMA CGM, Evergreen și OOCL au semnat pe 27 februarie un memorandum de înțelegere pentru a extinde OCEAN Alliance pentru cinci ani, până în 31 martie 2032.

Din aprilie 2017, OCEAN Alliance a oferit produse de înaltă calitate cu o frecvență și o acoperire mai mare pentru a satisface cerințele clienților, pentru a face față dezvoltării tot mai mari a comerțului global. Partenerii OCEAN Alliance continuă să servească clienții respectivi pentru a câștiga reputația de a furniza servicii de înaltă calitate pe piață. OCEAN Alliance ar dori să transmită un semnal clar și pozitiv clienților pentru a asigura servicii stabile și fiabile prin extinderea cooperării pentru cel puțin cinci ani. „Suntem convinși că, în calitate de alianță durabilă, putem oferi clienților noștri un transport continuu de înaltă calitate și putem contribui la un lanț de aprovizionare stabil, în conformitate cu toate legile și reglementările aplicabile.”

Așa cum v-am anunțat deja, în ultimele zile mai multe nave comerciale au fost atacate cu rachete și drone în strâmtoarea Bab el Mandeb dintre Yemen, Djibouti și Eritreea, probabil de către militanți Houthi, iar Maersk, Hapag-Lloyd și MSC au anunțat că și-au suspendat temporar trecerea prin Canalul Suez, pentru a-și proteja echipajele și navele.

Transport Intelligence (Ti) vine cu mai multe detalii, inclusiv cu anunțul că alte două companii, BP Shipping și Evergreen, și-au suspendat și ele operațiunile în zonă.

MSC, într-o declarație de avertizare adresată clienților pe 16 decembrie, arată că pe 15 decembrie nava container MSC Palatium III a fost atacată în timp ce tranzita Marea Roșie. Toți membrii echipajului sunt în siguranță, fără răni raportate, iar nava a suferit daune limitate din cauza incendiului și a fost scoasă din funcțiune. De aceea, până când trecerea Mării Roșii nu va fi sigură, navele MSC nu vor mai tranzita Canalul Suez nici spre est, nici spre vest, unele servicii fiind deja redirecționate pentru a trece prin Capul Bunei Speranțe. Această schimbare va afecta cu câteva zile programele de navigație ale navelor care ar fi urmat să tranziteze Suezul.

O navă Maersk a fost, la rândul său, aproape ratată de un proiectil, în timp ce o navă Hapag Lloyd, conform unei declarații din surse anonime de la Departamentul American al Apărării, a fost lovită de o rachetă balistică, ceea ce a dus la un incendiu minor și la deteriorarea containerelor.

În weekend, o navă de război a Marinei Regale a doborât ceea ce a fost descris ca fiind o dronă, iar până marți, 19 decembrie, situația a escaladat, navele de război franceze, americane și britanice realizând un baraj de rachete și drone.

Redirecționarea prin Capul Bunei Speranțe este, așa cum amintește Ti, un răspuns viabil la orice blocaj în Canalul Suez, cel puțin pentru comerțul care deservește porturile din categoria Le Havre-Hamburg. Navele își pot crește viteza într-o oarecare măsură și pot evita escalele în porturi mai puțin importante, pentru a reduce pe cât posibil timpii de navigație. În plus, nu există penurie de vase pe piață, deci se poate compensa reducerea efectivă a capacității cauzată de timpii de navigație mai lungi. Iar disponibilitatea stocurilor nu poate fi afectată grav, deoarece transporturile pentru perioada Crăciunului au ajuns la destinație acum câteva săptămâni, iar după Crăciun oricum întotdeauna cererea scade mult. Cu toate acestea, problema securității maritime în regiune este semnificativă pentru Egipt, Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite și chiar pentru economiile din estul Mediteranei.