Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a armoniza anumite reglementări sociale în traficul rutier, Comisia Europeană a autorizat Germania și alte state membre – printr-o rezoluție dată în 12 noiembrie – să permită excepții de la regulamentul 561 privind timpii de conducere şi de odihnă, în cazuri urgente. Mai exact, este vorba despre creșterea timpului maxim de condus zilnic admis de la 9 ore la 10 ore, de maximum 5 ori pe săptămână, și creșterea timpului maxim de conducere săptămânal permis până la 59 de ore.

În plus, șoferii care efectuează transportul transfrontalier de mărfuri vor putea să ia două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive, cu condiția ca șoferul să respecte cel puțin patru perioade de repaus săptămânal în patru săptămâni consecutive, dintre care cel puțin două să fie perioade obișnuite de odihnă săptămânală.

Orice reducere a perioadei de repaus săptămânal trebuie să fie compensată cu o perioadă de repaus echivalentă, care trebuie luată fără întrerupere înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni următoare săptămânii în cauză. Dacă două perioade reduse de repaus săptămânal sunt luate în două săptămâni consecutive, perioada ulterioară de repaus săptămânal trebuie să fie precedată de o perioadă de repaus care este luată pentru a compensa aceste două perioade reduse de repaus săptămânale.

Excepțiile de la regulamentul 561 se aplică, printre altele, șoferilor de vehicule care sunt implicați în transport sau care servesc la sprijinirea măsurilor de urgență sau la remedierea consecințelor fenomenelor meteorologice extreme.