Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exclusive Car s-a mutat recent într-o locație nouă, la vechiul sediu al SC PSV Company SA din Băicoi (Prahova), într-o zonă cu trafic intens, deoarece în locația sa de până acum nu mai exista spațiul pentru extindere și adăugarea altor facilități.

Astfel că, dacă în trecut firma avea atelier autorizat cu trei posturi – de mecanică, direcție și vulcanizare – unde lucra atât pentru flota proprie, cât și pentru terți, noul centru are șase posturi de lucru funcționale plus încă șase care nu au fost încă amenajate.

Cele șase posturi de lucru sunt pentru mecanică generală rapidă (deci nu acoperă motoarele și cutiile de viteze), direcție, suspensie, sisteme de frânare și de climatizare, ITP, service de roți (Exclusive Car este francizat Euromaster) și agregate frigorifice, firma fiind autorizată Carrier de circa un an.

Compania prahoveană se mândrește cu faptul că are singurul atelier din zonă care se ocupă de direcția camioanelor, dar ar mai fi nevoie de amenajarea unui spațiu pentru tinichigerie/vopsitorie.

Exclusive Car și-ar mai dori – și a avut deja discuții în acest sens – să se autorizeze ca service pentru unul dintre cei opt producători de camioane. Transportatorul prahovean are în flotă numai camioane MAN – 59 de unități – dar nu exclude posibilitatea de a încheia un parteneriat și cu un alt producător.

Service-ul nu se poate ocupa și de semiremorci, deoarece posturile de lucru au lungime de 12 m, astfel că încap numai autotractoare și autoșasiuri cu remorcă.

În cazul Exclusive Car, așa cum declară administratorul firmei, Cătălin Căpraru, negocierea tarifelor de transport se efectua când existau fluctuații ale taxelor de drum sau ale prețului carburantului, când schimbarea legislației presupunea costuri suplimentare sau când se modifica raportul dintre cerere și ofertă. De la finalul lui februarie 2022 însă, deoarece războiul din Ucraina și creșterea accelerată a prețului motorinei sunt lucruri la care nimeni nu se aștepta, nici transportatorii, nici clienții lor, negocierile trebuie purtate mai des și ajustarea tarifelor trebuie să se realizeze imediat.

În ultimii doi ani tarifele la care operează Exclusive Car s-au modificat în 2020, când s-a ieftinit destul de mult motorina, și apoi piața a fost volatilă, cu perioade mari în care nu a fost marfă de transportat, deci tarifele s-au redus, după care și prețul motorinei și volumele au început să crească ușor și în 2021 au existat două majorări de tarife. Ulterior, compania a reușit să negocieze ca de la 1 martie 2022 tariful să fie cu 5% mai mare, din cauza costurilor provocate de obligația de a readuce camioanele în țară cel târziu după opt săptămâni – „și pe care le-am estimat la 700 de euro/camion/lună“. Dar, cum efectele acestei măsuri încep să se reflecte în costuri după două luni, noul tarif a permis acoperirea scumpirii combustibilului din ultimele săptămâni, cu circa 50%, de la o medie europeană de 1,10 euro/l la 1,5-1,6 euro/l. „Însă din cauza volatilității prețului motorinei era evident că trebuie să facem presiune asupra partenerilor. La cei mai mulți dintre ei am găsit deschidere, dar am avut și surpriza ca unii să nu dorească renegocierea tarifelor. Un client chiar mi-a propus să mă împrumute cu suma corespunzătoare diferenței de cost pentru fiecare cursă și să-i restitui banii când prețul motorinei va scădea. Și cu el încă negociem.“ Negocierile vizează o nouă creștere de tarife, de la 1 aprilie – astfel încât să includă și Pachetul Mobilitate, dar și diferența de preț al motorinei din ultima lună – plus posibilitatea de a ajusta tariful lunar, nu o dată la trei luni, ca în trecut, când combustibilul avea un preț cât de cât stabil.