Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Freightify oferă expeditorilor de mărfuri capacități îmbunătățite pentru a achiziționa, gestiona și cotiza instantaneu prețurile la mărfuri. Numărul de clienți și veniturile s-au triplat în ultimele 12 luni, în timp ce încearcă să consolideze produsul, vânzările și marketingul.

Expediția de mărfuri la nivel global este o industrie de 300 de miliarde de dolari care facilitează deplasarea mărfurilor dintr-un loc în altul printr-o serie de procese manuale și tradiționale. Platforma de gestionare a tarifelor de transport de marfă a Freightify rezolvă provocările complexe cu care se confruntă expeditorii de mărfuri și îi ajută să facă mai multe afaceri mai rapid și cu costuri mai mici. Astăzi, Freightify anunță o rundă de finanțare de 12 milioane de dolari din seria A de datorii și capitaluri proprii pentru a ajuta la alimentarea transformării digitale a expeditorilor de mărfuri prin intermediul suitei de produse Freightify.

Freightify împuternicește expeditorii de mărfuri prin furnizarea de soluții de automatizare a tarifelor pentru a digitaliza cu ușurință procesele de achiziție a tarifelor, de gestionare a tarifelor și de ofertare. Platforma permite oricărui expeditor să creeze o vitrină digitală pentru a-și servi mai bine clienții. În plus, aceasta include soluții de urmărire și localizare care îi ajută pe expeditori să obțină în câteva secunde locația în direct a navelor și etapele automate. Platforma Freightify permite expeditorilor de mărfuri să procure, să gestioneze și să coteze prețurile de transport (inclusiv toate taxele auxiliare posibile) în mai puțin de 2 minute.

Noua rundă de finanțare a Freightify va contribui la lansarea de noi funcționalități și la realizarea unei foi de parcurs puternice și extinse a produselor, la extinderea prezenței vânzărilor la nivel global, la crearea de parteneriate de canal, la consolidarea marketingului pentru a stimula creșterea și la creșterea notorietății mărcii la nivel global, pe măsură ce se extinde în noi zone geografice și segmente.

„Pentru prea mult timp, expeditorii de mărfuri au fost restricționați la foi de calcul și procese tradiționale pentru a face afaceri. Am înființat Freightify pentru a elimina munca grea de a furniza manual oferte de preț, de a accepta rezervări prin e-mail/telefonice, de a gestiona documentația, de a coordona și de a urmări expedierile. Freightify rezolvă aceste provocări oferindu-le acestora și clienților lor o platformă de stabilire a prețurilor în timp real, precum cele folosite de călători pentru a compara tarifele de avion, afișând tarifele în timp real pe un singur ecran. Transportatorii de mărfuri sunt ca agenții de turism pentru comerțul global, însă transportul aerian nu este la fel de complicat ca și comerțul global. Lanțurile de aprovizionare au nevoie de experți care să gestioneze mărfurile pe tot parcursul ciclului de viață, iar expeditorii de mărfuri joacă un rol vital în ungerea roților. Transportatorii de mărfuri care utilizează Freightify economisesc peste 70% din timpul petrecut cu sarcinile manuale și procesele tradiționale, reducând în același timp la jumătate costurile operaționale pentru a face afaceri”, a comentat Raghavendran Viswanathan, CEO al Freightify.

Runda a fost condusă de Sequoia Capital India, cu participarea TMV și Alteria Capital. Runda include, de asemenea, investitorii care au revenit în cadrul Nordic Eye Venture Capital și Motion Ventures. Înființată în 2016 și cu sediul în Singapore, Freightify a început inițial ca o piață pentru expeditorii de mărfuri pentru a căuta, rezerva și urmări în mod convenabil transportul de marfă. Această experiență în automatizarea transportului maritim de marfă a deschis calea către un pivot SaaS. 

În prezent, platforma Freightify, cu capacități de gestionare a tarifelor și de ofertare, este capabilă să le permită expeditorilor de mărfuri să procure, să gestioneze și să ofere prețuri de transport (inclusiv toate taxele auxiliare posibile) în mai puțin de 2 minute.

„Am fost impresionați de viziunea comună a companiei de a democratiza tehnologia pentru ecosistemul de expediere a mărfurilor. Ne bucurăm să vedem amploarea la care Freightify a crescut, adăugând noi logo-uri la nivel global și consolidându-și capacitățile de produs. Prin urmare, ne dublăm sprijinul pentru Freightify”, a declarat  Investitorul existent la Freightify, partenerul și managerul de investiții al Nordic Eye, Ib Drachmann.

Peste 200 de companii de expediere de mărfuri care furnizează servicii logistice globale (în 45 de țări) folosesc Freightify pentru a-și digitaliza activitatea. Acești clienți au raportat o reducere a timpului de procesare cu peste 70% și o economie substanțială de costuri în desfășurarea activității. Unii clienți implementează o platformă Freightify cu marcă albă și au raportat o creștere a ratei de câștig cu peste 20% și o creștere foarte vizibilă a afacerilor păstrate. Acest succes a dus la triplarea veniturilor Freightify în ultimul an, deoarece au atras un număr mare de transportatori de marfă din top 100 din întreaga lume. 

„Diferite piețe din întreaga lume încearcă să devină Amazonul serviciilor pentru expeditorii de mărfuri, ceea ce ne va ajuta. Noi credem în împuternicirea expeditorilor de mărfuri și luăm calea Shopify, vânzând un produs SaaS care să le permită acestora să își gestioneze și să își creeze propriile comunități”, a comentat Raghavendran Viswanathan

Fondatorul și directorul general, Raghavendran Viswanathan, are o experiență profundă în domeniul logisticii, al lanțului de aprovizionare și al managementului de marfă în cadrul unor companii precum DHL și Panalpina. Conducerea și personalul de conducere al companiei provin din medii care includ startup-uri SaaS precum Freshworks și GoFrugal, startup-uri de tehnologie logistică precum Fourkites și Trimble, companii de transport maritim precum Maersk și MSC, mari transportatori și companii de logistică precum CON-LINQ ApS, Dachser Denmark și Wiz, precum și firme de consultanță Big 4 precum BCG.

Industria de expediere a mărfurilor este o piatră de temelie a economiei comerțului global și, în ciuda dimensiunii masive, o mare parte a industriei rămâne constrânsă de procese manuale și funcționează pe hârtie, foi Excel și apeluri telefonice. Freightify, o platformă verticală SaaS, rezolvă această problemă, ajutând expeditorii de mărfuri să automatizeze gestionarea tarifelor și să facă fluxurile operaționale zilnice rapide și eficiente, astfel încât să se poată concentra pe deservirea clienților și pe creșterea afacerii lor. Suntem bucuroși să facem parte din această călătorie alături de Raghav și de echipa de la Freightify”, a declarat Mayank Porwal, vicepreședinte, Sequoia India.

Privind în perspectivă, Raghavendran Viswanathan a adăugat: „Ne-am extins rapid în Europa, Australia și în regiuni cheie din Asia-Pacific, iar în prezent ne extindem în America de Nord. Dispunem de o echipă de produse și de ingineri foarte bine pregătită, care poate livra o foaie de parcurs solidă pentru produse. Oameni de vânzări pe teren cu o experiență profundă în industria de transport de marfă. Construim o funcție puternică de marketing care poate stimula creșterea.”

Camera Poloneză de Transport de Marfă și Logistică dorește să reamintească faptul că, pe 25 aprilie 2024, va expira regulamentul Comisiei Europene privind excluderea armatorilor de la reglementările UE care interzic companiilor să fuzioneze în consorții – Regulamentul de exceptare pe categorii de consorții.

Monopolizarea clară a serviciilor

Transportatorii se tem că prelungirea scutirii pentru încă cinci ani va duce la o piață dictată de o mână de concerne gigantice. Mai mult de jumătate din capacitatea flotei mondiale de containere este deja controlată de cei mai mari patru armatori.

Raportul privind piața transportului maritim al Conferinței Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD) arată că MSC a încheiat anul 2022 cu 17,3% din capacitatea globală de transport de containere, urmat îndeaproape de APM-Maersk cu 16,5% din capacitatea globală, apoi de Grupul CMA CGM cu 12,7% și Grupul COSCO cu o cotă de 11,2%.

Din ce în ce mai puțini transportatori deservesc țări individuale. Din 2006 până în 2022, numărul mediu de armatori care operează pe piață a scăzut cu 27%, existând piețe unde această scădere a fost și mai drastică: în Germania, 37 de transportatori erau implicați în transportul maritim în 2022, față de 97 în 2006.

Consecințele dominației nereglementate a transportului maritim de mărfuri sunt resimțite de fiecare participant pe piață. „În primul rând, există o destabilizare uriașă a transportului, care constă în fluctuații ale costului transportului, o scădere a fiabilității și punctualității călătoriilor și a escalelor navelor, congestie în porturi, întârzieri la furnizori, anulări de călătorii”, menționează Juliusz Skurewicz, secretar al consiliului Camerei poloneze de transport maritim și logistică.

El subliniază că, înainte de pandemie, unul din șapte vapoare ajungea la destinație neprogramat, iar acum doar unul din trei ajunge la timp. Eficiența din ce în ce mai scăzută a transportului maritim este plătită în primul rând de importatori și exportatori, pentru care întârzierile sau timpii de depozitare prelungită înseamnă costuri suplimentare. Relaxarea regulilor privind serviciile pentru clienți nu se traduce printr-o mai mare libertate pentru armatori de a deconta plățile; orice întârziere în transferuri înseamnă întârzieri în expedieri.

Expeditorii sunt îngrijorați de integrarea tot mai profundă a serviciilor oferite de giganții din domeniul transportului maritim. Profiturile record din ultimii ani le-au permis să își extindă semnificativ oferta dincolo de serviciile de transport maritim. O astfel de integrare verticală face posibilă oferirea de servicii complete, inclusiv livrarea directă a bunurilor către destinatarul final, de exemplu, A.P. Moller-Maersk gestionează deja toate operațiunile logistice pentru Unilever. 

Cei mai mari armatori au renunțat la nave și au început să se extindă în alte ramuri de transport, dominate până acum de alți jucători din TSL. Patru dintre cei mai mari transportatori se numără printre primii zece operatori de terminale aeriene, se îndreaptă spre ceruri – începutul acestui an marchează debutul noului serviciu MSC Air Cargo, și intră pe calea ferată – de exemplu, A.P. Moller-Maersk leagă China de România folosind transportul feroviar și maritim.

Este din ce în ce mai frecvent ca armatorii să nu dorească să negocieze cu expeditorii care deservesc clienți foarte mari. În loc să negocieze, acestea oferă doar tarife – adică tarife disponibile direct pe platformele online pentru oricine dorește să transporte mărfuri. În acest fel, armatorii elimină de pe piață expeditorii de mărfuri, limitând rolul acestora în organizarea transportului pentru client.

Expedierea este unul dintre actorii cheie în industria TSL și o verigă esențială în întregul lanț de aprovizionare. Este responsabilitatea companiei de expediție să asigure promptitudinea, continuitatea procesului, comunicarea și securitatea fiecărei părți implicate în transport. Transportatorul de mărfuri este cel care negociază în numele clientului său cu armatorul, stabilind, printre altele, costurile de transport. Dacă activitățile armatorilor de containere nu sunt supuse unei supravegheri adecvate, în următorii 3-4 ani, transportul va fi dominat de aceștia. Acest lucru va însemna o reducere drastică a posibilităților de alegere, condiții mai puțin favorabile pentru cumpărătorii de servicii și creșterea prețurilor produselor pentru utilizatorii finali. „Acum este momentul să restabilim echilibrul perturbat de pe piața transportului maritim, înainte de a fi prea târziu”, avertizează reprezentantul PISiL.