Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exporturile Chinei au continuat să crească în noiembrie, punând și mai multă presiune pe piețele de marfă. Cu toate acestea, analiștii se așteaptă ca cererea să încetinească anul viitor, deoarece obiceiurile de consum revin la tipare mai normale.

După un plus de 11,4% în octombrie, China a raportat o creștere a exporturilor cu 21,1% în noiembrie, majorare datorată în principal piețelor UE (+25,9%) și SUA (+45,5%, de la an la an).

Din iunie încoace, exporturile Chinei au crescut rapid în fiecare lună, exportatorii țării beneficiind de avantajul de a fi prima economie care a ieșit din blocajele pandemiei de Covid-19 și de sprijinul financiar masiv oferit în Europa și SUA pentru a menține nivelurile de consum. Echipamentele de protecție individuală și produsele electronice și electrocasnice au fost motorul acestor creșteri. Cu toate acestea, analiștii se așteaptă la schimbări ale obiceiurilor de consum și implicit la o atenuare a cererii de exporturi chinezești de anul viitor. „Multe achiziții legate de Covid-19 nu se vor mai repeta. Deci ne așteptăm la o rotație globală de bunuri și servicii, deoarece disponibilitatea vaccinului reduce nevoia de distanțare socială. Acest lucru va cântări asupra performanței exporturilor Chinei în raport cu cererea globală”, a declarat Louis Kuijs, citat de Lloyd’s Loading List.

Creșterea exporturilor din China a reprezentat un avantaj pentru liniile de transport maritim de containere, care au acumulat profituri mari. Dar creșterea continuă a cererii de containere oceanice provoacă congestie severă a porturilor în părți din Europa și SUA și, în plus, a împins tarifele spot de marfă la maximele pe mai mulți ani. Ratele spot Asia-Europa au crescut cu 77% față de octombrie și cu 141% față de noiembrie 2019, iar ratele Asia-Mediterana au crescut cu 60%, respectiv cu 130%, în aceeași perioadă, potrivit Freightos.